مزایای مجازی سازی سرور

زمان مطالعه: 3 دقیقه
انتشار :
۱۴۰۱-۰۴-۰۴

مجازی سازی سرور چیست ؟ چگونه انجام می شود و چه مزایایی دارد ؟ اگر شما مدیر یک سیستم هستید کاربران باید جدا از یکدیگر و از سرور اصلی استفاده کنند، یک راه ارزان و کارآمد برای انجام این کار وجود دارد، ایجاد سرورهای خصوصی از طریق یک فرایند به نام “مجـازی سـازی سـرور” است.

مجـازی سـازی سـرور ( سرور مجازی )، ایده گرفتن یک سرور فیزیکی است و با کمک نرم افزار مجازی سازی، پارتیشن بندی سرور یا تقسیم کردن آن، به طوری که به عنوان چند سرور مجازی ظاهر می شود، که هر کدام می توانند یک کپی از یک عامل سیستم باشد.

در این مقاله به سرور مجازی سازی می پردازیم

مزایای مجازی سازی سرور ها

  1. صرفه جویی در هزینه های IT. هنگامی که یک سرور فیزیکی را به چندین ماشین مجازی پارتیشن بندی می کنید، می توانید یک بار در یک سرور فیزیکی، چندین سیستم عامل را نصب و مدیریت کنید.
  2. تعدادی از سرورهای فیزیکی را که شرکت باید در محل خود داشته باشد، کاهش می دهد. در عین صرف نظر از اندازه شرکت، همیشه یک ایده خوب برای صرفه جویی در فضا است.
  3. کاهش مصرف انرژی از آنجا که سرورهای فیزیکی کمتری مصرف می کنند. این به ویژه مهم است، با توجه به روند برنامه ریزی و اجرای فناوری اطلاعات سبز انجام می شود.
  4. محیط کاربر مستقل را ایجاد می کند. نگه داشتن همه چیز جداگانه برای اهداف مانند تست نرم افزار بسیار مفید است (بنابراین برنامه نویسان می توانند برنامه های کاربردی را در یک سرور مجازی بدون تاثیر بر روی دیگران اجرا کنند).
  5. ارائه میزبانی وب مقرون به صرفه هنگامی که ده ها سرور در یک کامپیوتر قرار می گیرند، تقریبا هیچ هزینه اضافی برای سرورها افزایش نمی یابد.

انواع مجازی سازی سرور

سه نوع مجازی سازی سرور وجود دارد:

۱-مدل ماشین مجـازی (یا “مجازی کامل”):

بر اساس پارادایم میزبان / مهمان، از نوع خاصی از نرم افزار به نام hypervisor استفاده می کند. مدیران می توانند مهمانان را با سیستم عامل های مختلف ایجاد کنند.

۲-Paravirtual machine:

شبیه به مـجازی سـازی کامل، همچنین بر اساس یک پارادایم میزبان یا مهمان است. همچنین می توانید چندین سیستم عامل را اجرا کنید.

۳-سطح سیستم عامل:

بر اساس پارامتر میزبان یا مهمان نیست. مهمان ها باید همان سیستم عامل را به عنوان سرپرست یا میزبان بکار ببرند و پارتیشن ها به طور کامل از یکدیگر جدا می شوند (بنابراین مشکلات در یکی دیگر از آنها نمی توانند بر دیگران اثر بگذارند).

برخی از موقعیت های مربوط به سرور مجازی سازی شامل:

  • مهندس مجازی سازی
  • معمار مجازی سازی
  • مدیر سیستم مجازی سازی
  • سرور مهندس مجازی سازی cloud
  • مایکروسافت
  • Citrix
  • کلاه قرمز

درک کنید که مزایای مجازی سازی سرور خود یک مفهوم جدید نیست. (دانشمندان کامپیوتر دهه های گذشته “ابررایانه ها” را ساختند) با این حال، مجازی سازی برای سرورها تنها در اواخر دهه ۹۰ اختراع شد. در عین حال، زمانیکه وارد شد، ، به ویژه در رشد مجازی سازی سرور، انفجاری عظیم بوده است. شرکت ها متوجه شدند که منابع را خراب می کنند و تکنولوژی مجازی سازی بیشتر به عنوان راهی برای تحکیم عملیات فنی کسب و کار خود است. این روزها، مجازی سازی سرور بیشتر از نیاز اساسی نسبت به یک مفهوم پیشرفته است.

با توجه به این نکته که متخصص مجازیسازی سرور به عنوان یک حرکت شغلی ممکن است شما را در تقاضای بالا قرار ندهد (اگرچه هنوز هم در حال تکامل است). با این حال، آشنا شدن با پیاده سازی مجازی سازی می تواند شما را برای هر چیزی که در آینده می آید تنظیم کند.

بازخوردها
مقالات مرتبط
گیم فیشینگ چیست؟
گیمیفیکیشن چیست و چه تاثیری بر کسب و کارها دارد؟
یکی از نوین‌ترین روش‌ها برای برقراری ارتباط با مشتریان و یا مخاطبان، استفاده از روش‌های گیمیفیکیشن Gamification است.…
زمان مطالعه: 5 دقیقه
انواع سیستم عامل چیست ؟
سیستم عامل چیست؟ (معرفی انواع سیستم عامل)
بدون شک تمامی افرادی که با سیستم‌ها و تجهیزات کامپیوتری در ارتباط هستند، نام سیستم‌عامل را شنیدند و…
زمان مطالعه: 4 دقیقه