مقدمه ای بر ماشین های مجازی

زمان مطالعه: 3 دقیقه
انتشار :
۱۳۹۷-۰۶-۱۳

مقدمه ای بر ماشین های مجازی

 

ماشین مجازی (VM) یک مفهوم کلاسیک در مجازی سازی سخت افزار است و معمولا برای ارائه محیط های مجازی و سرور مجازی برای تامین نیازهای نرم افزاری استفاده میشود. راه حل های نرم افزاری متعددی قادر به استفاده از چند سیستم مهمان در یک سیستم میزبان رایج می باشند. اما چگونه ماشین های مجازی کار می کنند، و چه مزایا و معایب با این مفهوم مجازی سازی مرتبط است؟ ما شما را به مبانی مجازی سازی سخت افزار مبتنی بر hypervisor معرفی می کنیم و به شما گام به گام نحوه استقرار محیط های مجازی برای ویندوز یا لینوکس را نشان می دهیم.

 

ماشین مجازی چیست؟

VM یک ماشین مجازی با سیستم عامل خود است که از منابع سخت افزاری یک سیستم اصلی میزبان استفاده می کند. سیستم های مهمان مانند این مانند یک کامپیوتر مستقل با RAM، فضای هارد دیسک و یک سیستم فایل رفتار می کنند. هر ماشین مجازی براساس نرم افزار Hypervisor (همچنین به عنوان یک ماشین مجازی VMM نظارت می شود) است. hypervisor به عنوان یک برنامه کاربردی بر روی سیستم عامل میزبان (hosted hypervisor) اجرا می شود یا به طور مستقیم بر روی سخت افزار دستگاه فیزیکی (hypervisor) ساخته می شود و منابع سخت افزاری ارائه شده توسط سیستم میزبان را مدیریت می کند. نرم افزار hypervisor یک لایه انتزاعی بین سخت افزار فیزیکی و ماشین های مجازی ایجاد می کند. هر VM از سیستم میزبان و سیستم های مهمان دیگر در محیط مجازی خود جدا می شود. این به عنوان encapsulation اشاره شده است. فرایندهای موجود در یک ماشین مجازی روی میزبان یا سایر VM ها در همان سخت افزار تاثیر نمی گذارد.

 

Hypervisors های متعدد ترکیب تکنولوژی های مجازی سازی سخت افزار با توابع تقلید. محصولات مجازی سازی مناسب، نه تنها یک لایه انتزاعی بین سخت افزار فیزیکی ایجاد می کنند که از آنها استفاده می شود و لایه مجازی نیز استفاده می شود؛ بلکه آنها نیز ناسازگاری بین معماری سیستم های مختلف را از بین می برند. این اجازه می دهد تا کاربران را به تقلید از محیط های زمان اجرا برای سیستم عامل های مختلف بر روی یک سیستم میزبان. سپس کاربران می توانند سیستم های مهمان را در ماشین های مجازی اجرا کنند که معماری سیستم با سیستم میزبان سازگار نیست. تصویر زیر نشان می دهد سیستم عامل ویندوز ۷ و اوبونتو ۱۷٫۱۰ به عنوان سیستم مهمان مجازی در همان سیستم میزبان. هر ماشین مجازی در یک پنجره جداگانه اجرا می شود. اوراکل VM VirtualBox به عنوان نرم افزار مجازی سازی استفاده می شود.

 

ماشین های مجازی در استفاده عملی

در مجازی سازی سخت افزاری، منابع سیستم فیزیکی را می توان در چندین سیستم مجازی توزیع کرد. هر سیستم مهمان (از جمله تمام برنامه های در حال اجرا در آن) از سخت افزار زیرزمین جدا می شود. در عمل، ماشین های مجازی اغلب برای جداسازی فرآیندهای و برنامه های خاص به دلایل امنیتی استفاده می شوند. در مقایسه با سایر مفاهیم مجازی سازی، VM ها یک encapsulation قوی ارائه می دهند، که به عنوان پایه ای برای میزبانی محصولات است که در آن چند سرور مشتری در یک پلتفرم سخت افزاری مشترک عمل می کنند. ارائه ماشین های مجازی مبتنی بر میزبانی وب و سرور مجازی (سرور مجازی خصوصی) است. از آنجایی که هر سیستم مهمان در یک محیط زمانبندی جداگانه اجرا می شود، فرایندهایی که در یک VM کپسول می شوند بر سیستم میزبان یا سایر سیستم ها در یک ماشین فیزیکی تاثیر نمی گذارند.

 

در زمینه کسب و کار، ماشین های مجازی برای کاهش هزینه ها برای بهره برداری و نگهداری زیرساخت های IT مورد استفاده قرار می گیرند. شرکت ها اغلب زیرساخت IT گسترده ای را اجرا می کنند که اکثر روزها در حالت خاموش است. ماشین های مجازی می توانند این تخریب را به طور قابل توجهی کاهش دهند. به جای فراهم آوردن هر منطقه کاربردی بخش فناوری اطلاعات کسب و کار با دستگاه فیزیکی خود، شرکت های بیشتر و بیشتر در حال حرکت به سرورهای ایمیل، پایگاه داده، فایل ها یا سرورهای کاربردی در محیط های مجازی مجزا در همان پلتفرم سخت افزاری قدرتمند هستند. این مفهوم در زمینه تثبیت سرور به کار گرفته می شود، زیرا معمولا ارزان تر است برای نگهداری یک پلت فرم محاسباتی بزرگ برای سیستم های مختلف مجازی نسبت به استفاده از چندین کامپیوتر کوچک. پردازنده ها، به ویژه، هنوز برای خرید گران هستند به عبارت دیگر: زمان پردازنده استفاده نشده عامل هزینه غیر ضروری است که می تواند از طریق تغییر به سیستم های مجازی اجتناب شود.

 

برای کسب اطلاعات در مورد خدمات ارائه شده توسط نوین هاست ، از جمله ثبت نام دامنه ، خرید هاست ، سرور مجازی در لوکیشن های مختلف ، سرور اختصاصی ، هاست ابری و سرور مجازی انگلیس ، به www.novinhost.org مراجعه کنید یا با شماره ۶۶۰۱۵۸۹۱ تماس بگیرید تا با یکی از اعضای بخش فروش ما صحبت کنید. پیروز و سر بلند باشید.

بازخوردها
مقالات مرتبط
گیم فیشینگ چیست؟
گیمیفیکیشن چیست و چه تاثیری بر کسب و کارها دارد؟
یکی از نوین‌ترین روش‌ها برای برقراری ارتباط با مشتریان و یا مخاطبان، استفاده از روش‌های گیمیفیکیشن Gamification است.…
زمان مطالعه: 5 دقیقه
انواع سیستم عامل چیست ؟
سیستم عامل چیست؟ (معرفی انواع سیستم عامل)
بدون شک تمامی افرادی که با سیستم‌ها و تجهیزات کامپیوتری در ارتباط هستند، نام سیستم‌عامل را شنیدند و…
زمان مطالعه: 4 دقیقه