سرور لینوکس یا سرور ویندوز ؟ کدام مناسب تر است؟

زمان مطالعه: 2 دقیقه
انتشار :
۱۴۰۱-۰۵-۲۵

سرور لینوکس یا سرور ویندوز ؟ کدام مناسب تر است؟ برای کسب اطلاعات بیشتر و پیدا کردن بهترین نتیجه در ادامه با نوین هاست همراه باشید…

سرور لینوکس یا سرور ویندوز ؟ کدام مناسب تر است؟

 مدیریت سرور لینوکس

لینوکس یک سیستم عامل منبع باز است و به دلیل پلن های خرید هاست وب مقرون به صرفه که در این پلتفرم در دسترس هستند. یک انتخاب محبوب با مصرف کنندگان و کسب و کار است . در یک محیط اختصاصی اختصاصی، لینوکس قادر به ارائه یک پلت فرم پایدار است. که می توانید یک کتابخانه وسیع از برنامه های منبع باز نصب کنید که می توانید از آن استفاده کنید. که می توانید برنامه های وب خود را توسعه دهید .

یک سرور اختصاصی لینوکس پلتفرم ایده آل برای وب سایت های پی اچ پی و MySQL را فراهم می کند. زیرا شما می توانید دسترسی به منبع هر دو این برنامه ها و همچنین سیستم عامل را برای بهینه سازی عملکرد در صورت تمایل داشته باشید. اقدامات امنیتی بیشتری نیز می تواند در هر سه مورد انجام شود تا حفاظت از سیستم شما افزایش یابد .

مدیریت سرور ویندوز

ویندوز رایج ترین سیستم عامل در دسکتاپ و محیط هاست است. که توسط تعدادی از شرکت های بزرگ به دلیل اعتبار خود را برای قابلیت اطمینان و البته پشتیبانی کامل که توسط مایکروسافت برای مشتریان آن ارائه شده است . با انتخاب یک سرور مجازی ویندوز می توانید پلتفرم قدرتمند خود را برای برنامه های وب ASP.NET و MSSQL Server خود که می توانند با تقاضای بالا کنار بیایند. و در صورت لزوم ، مقیاس بندی کنند ، انتظار داشته باشند . شما همچنین دسترسی مستقیم به رابط گرافیکی ویندوز را از طریق سرویس گیرنده Remote Desktop مایکروسافت که با ویندوز در دسکتاپ همراه است و همچنین یک نسخه مک در دسترس است .

مقایسه سرور مدیریت شده ویندوز و مدیریت سرور لینوکس

نوین هاست ارائه می دهد مجموعه ای از سرور اختصاصی که شما می توانید سفارشی برای دیدار با نیازهای خاص خود را. این که آیا شما فضای اضافی دیسک سخت نیاز دارید تا تمام نیازهای ذخیره سازی خود را برآورده کند. یا رم اضافی برای اجرای سرویس های اضافی روی سرور خود، همه موارد اضافی است. که می توانید در طول فرآیند پرداخت برای افزایش عملکرد سرور خود اضافه کنید .

سرور لینوکس یا سرور ویندوز ؟

با استفاده از سخت افزار هسته سرور اختصاصی در هر دو پلت فرم ، انتخاب سرور اختصاصی ویندوز و یک سرور اختصاصی لینوکس بر اساس تکنولوژی هایی است که کسب و کار شما برای توسعه برنامه های وب خود استفاده می کند. با وجود اینکه شما ممکن است از یک سیستم عامل برای قدرت بخشیدن به زیرساخت های شرکت های داخلی خود استفاده کنید ،اغلب می توانید کسب و کار را برای سرویس های وب خود به عنوان یک راهکار برای تنوع بخشیدن به زیرساخت های فناوری اطلاعات و صرفه جویی در هزینه ها در برخی شرایط به سود شرکت های تجاری بفروشید .

یک سرور اختصاصی ویندوز می تواند پشتیبانی از تعدادی از برنامه های کاربردی مایکروسافت که برای سیستم عامل طراحی شده است. اما اگر شما نیازی متمایز برای این برنامه ها ندارید. خرید سرور مجازی لینوکس مناسب تر و راه حل ارزان تر خواهد بود .

بازخوردها
مقالات مرتبط
برطرف کردن مشکل ریست کردن برای ریموت زدن
سلام همراه گرامی وقتتون بخیر برای برطرف کردن مسئله ی ریست کردن سرور برای ریموت زدن به آن…
زمان مطالعه: < 1 دقیقه
اقدامات امنیتی مناسب در PHP | قسمت سوم
۱۱.محل ذخیره ی اطلاعات اقدامات امنیتی | قسمت سوم پشتیبانی session در PHP در حقیقت محلی است که…
زمان مطالعه: 4 دقیقه