آیا دیتاسنتر اهمیت دارد؟

زمان مطالعه: 3 دقیقه
انتشار :
۱۴۰۲-۰۳-۰۳

انتخاب یک دیتاسنتر خوب چقدر اهمیت دارد؟ انتخاب دیتاسنتر مناسب برای وب سایتتان بسیار مهم است و از اهمیت زیادی برخوردار است. تعداد زیادی شرکت و ارائه دهنده وجود دارد که انواع مختلفی از مراکز داده را برای شما انتخاب می کنند و در دیتاسنتر های مختلف سرور های خود را به کار گذاشته اند. با این وجود هنگام انتخاب دیتاسنتر ، مهم است که قبل از تصمیم نهایی بدانید چه عواملی را باید مورد توجه و بررسی قرار دهید. در این پست ما لیستی از موارد قابل بررسی را آماده کرده ایم تا بتوانید بهترین انتخاب ممکن را انجام دهید. با نوین هاست همراه باشید!

دلیل اصلی مراجعه مردم به دیتاسنترها برای محافظت و کولوکیشن سرور های خود در یک محیط کاملا ایمن است. بنابراین قبل از اینکه انتخاب خود را بین دیتاسنترهای موجود کنید ، مهم است که ابتدا نیازهای شرکت خود را ترسیم کنید. کولوکیشن در یک دیتاسنتر ارزان قیمت مطمئناً در ابتدا پول شما را پس انداز می کند. اما اگر امکانات ارائه شده توسط این دیتاسنتر نتواند الزامات شما را برآورده کند و بعدا با مشکلات این مراکز داده آشنا شوید که شاید به سرور مجازی یا سرور اختصاصی شما آسیب رسیده باشد و در این حال باید هزینه ای صرف تعمییر سرور خود کنید.

آیا دیتاسنتر اهمیت دارد؟عملکرد مناسب دیتا سنتر

جدا از انتخاب دیتاسنتر مناسب ، می توانید چند مورد از موارد زیر را نیز برای اطمینان از عملکرد بهتر دیتاسنتر بررسی کنید:

  1. فقط پرسنل متخصص شرکت ارائه دهنده به داده ها و دیتاسنتر دسترسی داشته باشند
  2. قبل از استخدام کارمندان برای اداره یک دیتاسنتر نیز می توان آن ها را از طریق تست دقیق به منظور آزمایش مهارت آن ها کمک کرد. اگر پرسنل و فرد
  3. مذکور برای رسیدگی به دیتابیس شرکت شما مناسب باشند ، این ایده شما را روشن می سازد.
  4. دیتاسنتر باید از نظر اتفا آتش محافظت شده باشد و برای بهینه سازی کارآیی و پردازش سرور ها ، باید دارای سیستم سرمایش قدرتمند باشد.
  5. برای امنیت بیشتر دیتاسنتر باید توسط تیم امنیتی تحت نظر ثابت نگه داشته شود.
  6. در صورت قطع برق ، مرکز داده همچنان باید دارای منبع برق ثابت باشد. یو پی اس یا هر گزینه دیگری از تثبیت نیرو در این شرایط مفید است. داشتن دو سیستم UPS که دیگر عالی است.
  7. جدا از این سیستم هایی که در مورد ۵ گفته شد ، یک ژنراتور دیزلی نیز باید در مورد قطع برق طولانی آماده شده باشد. این ژنراتور باید بتواند بدون هیچ مشکلی هفته ها کار کند.
  8. تکنسین های شبکه برای جلوگیری از بروز هرگونه مشکلی باید دائماً از دیتا سنتر مراقبت کنند. این تکنسین ها باید در این زمینه بسیار آموزش دیده و با تجربه باشند.

اهمیت دیتاسنتر مناسب

انتخاب مناسب هنگام مراجعه به مراکز داده امری اجتناب ناپذیر است. حتی یک میلی ثانیه عدم فعالیت سرور ها می تواند عوارض سنگینی بر کسب و کار آنلاین شما بگذارد. در نهایت وب سایت آهسته و با عملکرد متناوب متوقف خواهد شد که مشتریان شما باعث خسارت های جبران ناپذیری در تجارت شما می شود. به همین دلیل است که وقتی به دنبال یک مرکز داده هستید ، ممکن است شما ملزم به نگاه کمی فراتر از بودجه خود کنید.

در حالی که کولوکیشن در یک دیتاسنتر با قیمت مناسب از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است زیرا نمی توانید با شانس کیفیت بگیرید. جدا از داشتن دیتاسنتر خوب ، داشتن سرور مجازی یا سرور اختصاصی مناسب نیز بسیار مهم است و در خرید سرور نیز باید نکاتی را در نظر بگیرید که در پست ها و مقالات آینده به این توضیح این نکات خواهیم پرداخت.

نوین هاست یار نوین شماست

با این حال نیازی نیست شما به صورت حضوری به دیتاسنترها مراجعه داشته باشید. انتخاب مناسب مرکز اطلاعاتی و شرکت ارائه دهنده خوب در نیازهای شما ، انتخاب مهمی است. این یک ضرر غیر قابل بازگشت است که شرکت شما ممکن است برای بازیابی مجبور به پرداخت هزینه های کلان کند. هنگامی که یک دیتاسنتر مناسب را پیدا کردید که سه معیار اساسی یعنی بودجه ، عملکرد و تعهدات قراردادی را برآورده کند ، خرید خوبی خواهید داشت. نوین هاست با ارائه خدمات کولوکیشن و سرور مجازی ایران در دیتاسنتر های مختلف در این زمینه پیشتاز است و گزینه پیشنهادی ما خرید سرور مجازی برج میلاد می باشد.

منبع: Does A Datacenter Matter?

بازخوردها
مقالات مرتبط
گیم فیشینگ چیست؟
گیمیفیکیشن چیست و چه تاثیری بر کسب و کارها دارد؟
یکی از نوین‌ترین روش‌ها برای برقراری ارتباط با مشتریان و یا مخاطبان، استفاده از روش‌های گیمیفیکیشن Gamification است.…
زمان مطالعه: 5 دقیقه
انواع سیستم عامل چیست ؟
سیستم عامل چیست؟ (معرفی انواع سیستم عامل)
بدون شک تمامی افرادی که با سیستم‌ها و تجهیزات کامپیوتری در ارتباط هستند، نام سیستم‌عامل را شنیدند و…
زمان مطالعه: 4 دقیقه