۱۲ پیش بینی سال ۲۰۲۴ برای ابر هیبریدی

زمان مطالعه: 4 دقیقه
انتشار :
۱۴۰۲-۰۴-۲۰

۱۲ پیش بینی سال ۲۰۲۴ برای ابر هیبریدی با نوین هاست : معمولاً در اول هر سال کارشناسان تمام رشته ها سعی می کنند شرایط و اوضاع رشته ی خود را برای سال پیش رو پیش بینی کنند. برخی از این پیش بینی ها بطور کامل به وقوع می پیوندند. برخی دیگر فقط تا حدی به واقعیت نزدیک می شوند و گروه سوم پیش بینی هایی هستند. که اصلا جامه ی عمل نمی پوشند. در ادامه با نوین هاست همراه باشید…

مهمترین پیش بینی های سال ۲۰۲۴ برای ابر هیبرید

پیش بینی ما این است که در سال ۲۰۲۴ تحولات گسترده ای در حوزه سرور مجازی در دنیا رخ خواهد داد .

نوین هاست قصد دارد در ادامه ی مطلب به بیان مواردی از پیش بینی هایی که احتمالاً در سال ۲۰۱۹ و پس از آن در حوزه سرور مجازی رخ می دهد. و سبب ایجاد تغییر در بازار می شود بپردازد.

۱. سرور ابری در قابلیت edge نوآوری خواهد کرد

امروزه بیش از هر زمان دیگری همه ی شرکتها بر لزوم نوآوری اتفاق نظر دارند. و بر این تأکید دارند که این نوآوری باید بیشتر در سمت بیرونی شرکت و در مورد خدمات ارائه شده به کاربر نهایی باشد ، نه در بخش عملیات مرکزی شرکت . تا به حال شاهد برخی از این نوآوریها به شکل نصب دستگاههای IoT در واحدهای تولیدی و راه اندازی اپلیکیشن های موبایل برای ایجاد تحول در صنعت حمل و نقل بوده ایم .

12 پیش بینی سال 2024 برای ابر هیبریدی

انتظار می رود که در سال ۲۰۲۴، سرور مجازی بیشتر از قبل مورد استفاده قرار گیرد. سه شرکت بزرگ ارائه کننده ی خدمات سرور ابری عمومی ( AWS ، Microsoft Azure و پلت فرم ابری گوگل) همچنان به تمرکز زدایی از خدمات خود ادامه داده و با ارائه ی خدمات خود در دفاتر تجاری ، سطح کارخانه ها و مراکز data center ، به آنها کمک می کنند که نوآوری بیشتری در سطح بیرونی شرکت خود داشته باشند. جستجو برای یافتن راه حلهای جدید در زمینه ی اجرای اتوماسیون و یادگیری از طریق ماشین در خارج از مراکز اصلی سرور ابری از جمله کارهایی است که با همین هدف انجام می شود.

۲. استفاده از ابر هیبریدی افزایش خواهد یافت

چند سالی است که شرکتها و موسسات مختلف به سمت استفاده از ابر هیبریدی پیش می روند. در سال ۲۰۲۴ارائه دهندگان خدمات سرور ابری عمومی گامهای بلندی در جهت کمک بیشتر به موسساتی برخواهند داشت که قصد دارند دستگاههای زیرمجموعه ی خود را برای ارائه ی خدمات گسترده تر به یکدیگر مرتبط سازند. Microsoft Azure با ارائه ی Azure Stack در این بازار پیشتاز است. اما AWS نیز با ارائه ی ۱۳ سرویس هیبریدی جدید از جمله AWS Outpost در حال نزدیک شدن به آن است. گوگل نیز اعلام کرده است که برای خدمات Kubernetes با Cisco همکاری خواهد کرد. امروزه دنیای هیبریدی در دسترس است. و با رسیدن هر چه بیشتر خدمات گسترده تر به data center مشتریان ، پذیرش این خدمات هیبریدی نیز بیشتر خواهد شد.

باید به دنبال راه حلی برای اجرای مدل های سرور ابری عمومی و سیستم های ذخیره اطلاعات داخلی شرکتها به صورت کلی در کنار یکدیگر باشیم . در سال ۲۰۲۴ سیستمهای آموزشی مستمر برای کنترل هزینه ها و برقراری امنیت ، در بازار رواج زیادی خواهند داشت.

۳. گسترش محیط هیبریدی موجب آسیب بیشتر به امنیت سیستم خواهد شد

به دلیل پیچیدگیهای ذاتی دنیای رایانش هیبریدی ، انتظار می رود که امنیت سیستمها بیشتر و بیشتر دچار آسیب شود. اگر از هر مسئول امنیت اطلاعاتی سوال کنید ، به شما خواهد گفت: پیچیدگی در شبکه و هویت کاربران سبب بروز خطربیشتر می شود. اداره ی این پیچیدگیها برای مردم عادی سخت تر است و ابزار جامعی نیز برای پاسخگویی به تمام نیازها یا وجود ندارد. و یا اگر وجود داشته باشد به تعداد انگشت شمار است.

وقتی شرکت ها قسمتهای جدا از هم را برای ساخت یک سیستم هیبریدی به هم وصل می کنند. در حقیقت فضای مناسب برای حمله ی مهاجمان را افزایش داده و خودشان را در معرض آسیب بیشتر قرار می دهند. زمانی که شما قسمتهای مختلفی را که قبلا با هم کار نکرده اند . در کنار هم قرار می دهید ، به نوعی سیستم خود را مستعد بروز انواع مشکلات کرده اید. پس به دنبال معرفی سیستمهای جامع و پلتفرمهای امنیتی هیبریدی که تمام پلتفرمهای عمومی و خصوصی را در بر می گیرند ، باشید.

۴. شرکتها برای برنامه های آموزشی خود هزینه ی بسیار کمتری خواهند کرد

اما با این وجود این برنامه ها پیشرفت خواهند کرد. زمانی که شرکتی یک تکنولوژی جدید را به سیستم خود اضافه می کند.لازم است که برای حفظ کارایی عملکرد تیمهایی که بر روی پروژه های جدید کار می کنند. بر روی دوره های آموزشی مربوط به این پروژه ها سرمایه گذاری کند. این مسئله یکی از مشکلات موجود در شرایط کنونی است و پیش بینی می شود. که این مشکل در سال آینده بدتر هم بشود. اگر مردم به شکلی آموزش نبینند که بتوانند خودشان را از محدودیتهای سازمانی رها کنند. زمان انتشار نرم افزار با مشکل روبرو خواهد شد. و انتظارات کلی مورد نظر برآورده نخواهد شد.

پیش بینی سال ۲۰۲۴ برای ابر هیبریدی را سال رهایی از آموزشهای گسترده در زمینه ی همکاری ، ارتباطات و مهارتهای رهبری در بخش مرکزی شرکت به جای تکنولوژی بدانید. این سال ، سال نو آوری در زمینه سرور مجازی است. پس باید آموزشها نیز در این زمینه باشد.

۵. سازمانهای قابل انعطاف با فاصله ی زیاد از رقیبان خود پیشی می گیرند

سرعت یک سازمان در ارائه ی نسخه ی آپ گرید یک نرم افزار ،چه برای نگهداری نسخه ی قبلی و چه برای معرفی یک ویژگی جدید ، نشان دهنده ی میزان موفقیت آن سازمان در مسیر تحول است. سازمانهایی که بتوانند این کار را با سرعت بیشتری انجام دهند. از رقبای خود پیشی خواهند گرفت. در سال ۲۰۲۴ شرکتهای نوآور در این میدان فاصله ی زیادی از رقیبان خود خواهند گرفت و آنها را پشت سر خواهند گذاشت.

در حال حاضر می توان این شرایط را در شرکتهای تاکسی اینترنتی در مقایسه با تاکسیهای عادی مشاهده کرد. به زودی شاهد چنین وضعیتی در سایر سازمانها نیز خواهیم بود. شرکتهای قدیمی که تلاش می کنند تا برای ایجاد نوآوری، تکنولوژیهای جدید را به کار بگیرند. در حصار روشهای ‘ یخ زده و غیر قابل انعطاف ‘ خود اسیر می شوند و در عبور از این شکاف با مشکل روبرو خواهند شد.

بازخوردها
مقالات مرتبط
گیم فیشینگ چیست؟
گیمیفیکیشن چیست و چه تاثیری بر کسب و کارها دارد؟
یکی از نوین‌ترین روش‌ها برای برقراری ارتباط با مشتریان و یا مخاطبان، استفاده از روش‌های گیمیفیکیشن Gamification است.…
زمان مطالعه: 5 دقیقه
انواع سیستم عامل چیست ؟
سیستم عامل چیست؟ (معرفی انواع سیستم عامل)
بدون شک تمامی افرادی که با سیستم‌ها و تجهیزات کامپیوتری در ارتباط هستند، نام سیستم‌عامل را شنیدند و…
زمان مطالعه: 4 دقیقه