وای فای چیست؟ ویژگی ها و تعاریف

زمان مطالعه: 3 دقیقه
انتشار :
۱۴۰۱-۰۶-۲۷

وای فای چیست؟ wifi مخفف کلمات Wireless Fidelity می باشد و در حقیقت یک شبکه بی سیم است. که مانند امواج رادیو و تلویزیون و سیستم های تلفن همراه از امواج رادیویی استفاده می کند. برقراری ارتباط با شبکه بی سیم شباهت زیادی به یک ارتباط رادیویی دو طرفه (مانند بی سیم پلیس) دارد. در ادامه با نوین هاست همراه باشید…

وای فای چیست؟

وای فای چیست؟

Wi-Fi واژه ای است برای دستگاه هایی که می توانند به شبکه بیسیم محلی (WLAN) بر اساس IEEE 802.11 متصل شوند. یک دستگاه، حتی اگر آن را مطابق با این مشخصات می تواند از آرم رسمی Wi-Fi استفاده نمی کند. اگر این روند صدور گواهینامه اتحاد اتحاد Wi-Fi اتحادیه (Consortium Wireless Ethernet) را تصویب نکرده است، که آزمایش و سازگاری سازگاری قطعات بی سیم را با استاندارد ۸۰۲٫۱۱x (خانواده ۸۰۲٫۱۱). بنابراین حضور Wi-Fi با نام تجاری بر روی دستگاه باید از قابلیت اتصال به سایر دستگاه های گواهی اطمینان حاصل شود، حتی اگر توسط شرکت های مختلف تولید شود.

ویژگی Wi-Fi ویژگی فنی: معماری Wi-Fi

زیرساخت های Wi-Fi فعالانه نسبتا ارزان و سریع هستند و اجازه ایجاد سیستم های انعطاف پذیر را برای انتقال داده ها با استفاده از فرکانس های رادیویی، گسترش یا اتصال شبکه های موجود یا ایجاد امکانات جدید می دهند. معماری اینترنت کاملا شبیه ISP های سنتی است که دسترسی کاربران (POP) را که از راه دور متصل می شوند، فراهم می کند.

منبع اتصال پهنای باند می تواند از طریق کابل (ADSL یا HDSL) یا از طریق ماهواره باشد. امروزه اتصال به اینترنت ماهواره ای دو طرفه وجود دارد که اجازه می دهد سرعت انتقال داده ها هم در دانلود و هم در آپلود افزایش یابد انتقال ماهواره، با این حال، تاخیر بالا، زمان انتظار برای شروع بسته ارسال، تاخیر نامیده می شود. به ترتیب ۱-۲ ثانیه است، و پس از آن یک بار بسیار بزرگ در مقایسه با چند صد ثانیه مورد نیاز برای اتصال DSL.

از آنجا که منبع پهنای باند، می توانید شبکه را از طریق Wi-Fi گسترش دهید. نصب ظروف ماهواره ای ساده است. این آنتن های کوچک: معمولا جعبه کوچک حدود ۲۰ سانتیمتر و یک اینچ ضخامت دارد، اما همچنین می تواند کوچکتر باشد.

نوع پوشش Wi-Fi

پوششهای این مستطیلها عمدتا از دو نوع هستند: همهچیز و دستورالعمل. آنتن های Omni-directional معمولا برای توزیع اتصال در دفاتر و یا حداقل در مناطق خصوصی و نسبتا کوچک هستند. یا با شعاع اکشن بیشتر، می توانید مناطق عمومی (مانند فرودگاه ها، مراکز خرید و غیره) را پوشش دهید.

پروتکل های Wi-Fi

برخی از شبکه ها به پروتکل OLSR یا OSPF به عنوان شبکه بی سیم لیدن متکی هستند. بیشترین استفاده از نرم افزار منبع باز و یا پیکربندی تنظیم آن را تحت مجوز منبع باز (مانند GPL یا Creative Commons، که اخیرا توسط قوانین خاص در اتحادیه اروپا به رسمیت شناخته شده است) منتشر می کند. پروتکل Hiperlan در فرکانس های ۲٫۴ گیگاهرتز و ۵٫۴ گیگاهرتز کار می کند (در مورد HiperLAN 2) از یک نرم افزار متفاوت به عنوان یک پروتکل استفاده می کند و شعاع ۲-۳ کیلومتری از آنتن را با قدرت فرستنده از دهم ثانیه وات (مانند آنتن تلفن همراه).

آنتن هایی که در فرکانس های Wi-Fi و Hiperlan کار می کنند، در نتیجه پوشش را افزایش می دهند. با یک سری از بلندپروازی هایی که بعد از تعدادی از آنتن ها Hiperlan قرار داده می شود. تا حدود ۲۰ کیلومتر نظریه پردازان و ۱۱ کارمند را پوشش می دهد.

بازخوردها
مقالات مرتبط
گیم فیشینگ چیست؟
گیمیفیکیشن چیست و چه تاثیری بر کسب و کارها دارد؟
یکی از نوین‌ترین روش‌ها برای برقراری ارتباط با مشتریان و یا مخاطبان، استفاده از روش‌های گیمیفیکیشن Gamification است.…
زمان مطالعه: 5 دقیقه
انواع سیستم عامل چیست ؟
سیستم عامل چیست؟ (معرفی انواع سیستم عامل)
بدون شک تمامی افرادی که با سیستم‌ها و تجهیزات کامپیوتری در ارتباط هستند، نام سیستم‌عامل را شنیدند و…
زمان مطالعه: 4 دقیقه