مزایا و معایب رایانش ابری

زمان مطالعه: 3 دقیقه
انتشار :
۱۳۹۷-۰۷-۰۵

محاسبات ابری، که در آن سرور مجازی های مختلف ابری برای استفاده از یک زیرساخت واحد کامل استفاده می شود، به طور فزاینده ای در میان شرکت های بزرگتر محبوب شده است. بسیاری از شرکت ها از بیش از یک ارائه دهنده ابر استفاده می کنند و بیش از ۳۰٪ از آنها از ۴ مورد استفاده می کنند. تا پایان دهه اعتقاد بر این است که تقریبا تمام شرکت ها یک استراتژی چندگانه را به نوعی اتخاذ کرده اند، چرا که انعطاف پذیری بیشتری و حتی بیشتر برای نوآوری و استقرار سریع فراهم می کند. با این حال، با سایر گزینه های ممکن در دسترس، مانند توسعه یک زیرساخت ابر ترکیبی، مهم است که کسانی که تصمیم گیری می کنند کاملا از مزایا و معایب اتخاذ یک استراتژی چند ابر و در این پست آگاه باشند، ما می خواهیم این موارد را برجسته کنیم هستند.

 

 

از مزایای اصلی ایجاد زیرساخت چند ابر، مزیت اصلی این است که شرکت ها با انعطاف پذیری لازم برای نوآوری در سرعت فراهم می کنند. دلیل این امر این است که آنها آنها را به مجموعه خاصی از خدمات ارائه شده توسط ارائه دهندگان ابر اختصاص نمی دهند. به عنوان یک نتیجه، راه سازمانی تصمیم به نوآوری برنامه های کاربردی و خدمات خود را محدود نمی کند محدودیت های یک میزبان واحد.

 

مزایای چند ابری

اگر یک شرکت به یک میزبان تکیه کند، ممکن است آن را برای اکثریت نیازهای آن مناسب باشد. با این حال، اگر استفاده از این میزبان بدان معنی باشد که شرکت نیاز به ایجاد مصالحه در توسعه دارد، نوآوری های آن ممکن است کاهش یابد. به جای اینکه از طریق تروجای مهاجرت تمام خدمات خود به میزبان دیگری که بتواند آن را به شیوه ای که می خواهد آن را نوآوری کند، چند ابر قادر به ارائه سرور مجازی های مختلف با ارائه دهندگان مختلف می باشد، هر کدام یک پلتفرم سودمند برای بار کاری خاص خود را ارائه می دهد.

به این ترتیب زیرساخت چند ابر بهترین راه حل برای توسعه دهندگان است که به دنبال سیستم عامل هایی هستند که نیازهای خاص برنامه ها یا سرور مجازی های خاص را برآورده می کنند. یک مثال از این می تواند با تطابق GDPR باشد. یک شرکت که از سرور مجازی های ابری خارج از اتحادیه اروپا استفاده می کند، ممکن است به راحتی با GDPR مطابقت داشته باشد، در صورتی که از یک ارائه دهنده اتحادیه اروپا برای ذخیره و پردازش اطلاعات مربوط به شهروندان اتحادیه اروپا استفاده کند. مثال دیگر با عملکرد است. استفاده از ارائه دهنده ابر با یک مرکز داده در یک مکان جغرافیایی خاص می تواند عملکرد درون آن منطقه را به سادگی به دلیل نزدیکی با کاربران بهبود بخشد.

یکی دیگر از مزایای چند ابر توانایی آن در کاهش هزینه های ذخیره سازی است. با وجود کاهش هزینه ذخیره سازی داده ها، حجم جمع آوری داده های جمع آوری شده به این معنی است که شرکت ها هنوز مقدار قابل توجهی از ذخیره سازی را صرف می کنند. با این حال، رقابت بین ارائه دهندگان که موجب کاهش قیمت ها می شود، به این معنی است که افرادی که دارای زیرساخت های چند ابر هستند، می توانند هر زمان که قیمت تغییر می کنند، داده های خود را به ارزان ترین ارائه دهند.

مزیت نهایی یک استراتژی چندفیلویی این است که توان بالقوه قفل درون فروشنده را کاهش می دهد. ریسک اصلی این است که یک شرکت میتواند وابسته به تکنولوژی مورد استفاده یک ارائه دهنده خاص باشد. با این حال، با ایجاد گزینه های مناسب در هنگام توسعه یک زیرساخت و پیدا کردن ارائه دهنده دیگری، در صورتی که یک پلت فرم سازگار و بی نظیر ایجاد شود، می توان بر آن غلبه کرد.

 

معایب چند ابری

معایب آشکار استفاده از یک زیرساخت چند ابر، این است که گستره وسیعی از سرور مجازی های ابری که یک شرکت استفاده می کند، پیچیده تر می شود تا مدیریت شود. عدم مدیریت سیستم به اندازه کافی می تواند هزینه های استفاده از چنین سیستمی را افزایش دهد و می تواند چابکی کسب و کار را تحت تأثیر قرار دهد.

 

یک منطقه بحرانی که باید به طور موثر مدیریت شود، امنیت است و استراتژی چند ابر میتواند این را به چالش کشیدن بیشتر کند. با استفاده از انواع سرور مجازی های ابر عمومی، خط دفاع از بیش از یک ارائه دهنده تنها استفاده می کند، بنابراین ضروری است که امنیت شبکه ها و اقدامات امنیتی به طور کامل ایمن بماند. مناطقی که نیاز به بررسی دقیق دارند، یافتن راه هایی برای نظارت بر سیستم های مختلف ابر و اطمینان از اینکه حکومت جامع و قوی است. مسئله نهایی با چند ابر، نحوه مدیریت کارآیی و کارایی بالا در هنگام استفاده از بیش از یک ارائه دهنده است. در مواردی که این کار به طور موثر مدیریت نمی شود، ممکن است پتانسیل ریسک مالی وجود داشته باشد.

 

نتیجه

در حالی که زیربناهای چند ابره پیچیده تر هستند و چالش بزرگتری برای مدیریت هستند، آنها مزایای قابل توجهی را ارائه می دهند. در یک بازار که هرکسی از تکنولوژی برای جلوگیری از رقبا استفاده می کند، نیاز به نوآوری و گسترش سریع می تواند تفاوت بین بقا و رفتن به زیر باشد. زیربنای چند ابر باعث می شود که شرکت ها نیرویی باشند که با آن حساب شود و انعطاف پذیری لازم را برای نوآوری سریع بسیار مهم باشد.

بازخوردها
مقالات مرتبط
گیم فیشینگ چیست؟
گیمیفیکیشن چیست و چه تاثیری بر کسب و کارها دارد؟
یکی از نوین‌ترین روش‌ها برای برقراری ارتباط با مشتریان و یا مخاطبان، استفاده از روش‌های گیمیفیکیشن Gamification است.…
زمان مطالعه: 5 دقیقه
انواع سیستم عامل چیست ؟
سیستم عامل چیست؟ (معرفی انواع سیستم عامل)
بدون شک تمامی افرادی که با سیستم‌ها و تجهیزات کامپیوتری در ارتباط هستند، نام سیستم‌عامل را شنیدند و…
زمان مطالعه: 4 دقیقه