مزایای هاست ابری ترکیبی و دلایل استفاده از آن

زمان مطالعه: 3 دقیقه
انتشار :
۱۴۰۲-۰۴-۰۱

مزایای هاست ابری ترکیبی یا هیبریدی و نحوه استفاده از آن با نوین هاست : بسیاری از سازمان ها به خاطر مزایایی که فضای ابری دارد ، اقدام به مهاجرت به این فضا می کنند. بحث های بزرگ آنها اغلب این است که آیا برای میزبانی وب یا میزبانی وب خصوصی انتخاب شود. یک راه سوم وجود دارد: ابر ترکیبی ، که ترکیبی از گزینه های عمومی و خصوصی است.

در این پست، ما به دنبال یک ابر هیبرید و مزایایی که می توانیم ارائه دهیم. با نوین هاست همراه باشید…

یک مرور کلی از ابرهای عمومی، خصوصی و ترکیبی

مزایای هاست ابری ترکیبی

ابر های عمومی

یک ابر عمومی یک راه حل میزبانی از اینترنت است. که از سختافزار فیزیکی مشترک مدیریت شده توسط یک ارائه دهنده میزبانی وب شخص ثالث مدیریت می کند. این ابر ابر ارائه می دهد میزبانی مدیریت پرداخت به عنوان شما، سریع فناوری اطلاعات و مقیاس سریع و انعطاف پذیر از منابع در صورت نیاز.

ابرهای خصوصی

ابر اختصاصی شبیه یک ابر عمومی است اما با یک تفاوت عمده: زیرساخت به طور کامل به سازمان شما اختصاص داده شده است. این به این معنی است که شما علاوه بر راندمان و چابکی که ابر فراهم می کند، امنیت و کنترل بیشتری را به دست می آورید. این باعث می شود آن را بسیار مناسب برای آن سازمان هایی که باید قوانین سختگیرانه را دنبال کنند. برای افزایش امنیت، می توانید انتخاب کنید که یک ابر خصوصی را در محل خود قرار دهید. هرچند شما همچنین می توانید آن را در مرکز داده های با امنیت بالا فروشنده خود ذخیره کنید. مزیت نهایی یک ابر خصوصی این است که به عنوان سخت افزار پایه فقط برای سازمان شما اختصاص داده می شود. شما می توانید ذخیره سازی، محاسبه و سازگاری با اجزای شبکه را برآورده سازید تا به نیازهای خاص خود برسید.

ابر های ترکیبی

ابر هیبریدی سازمانها را قادر می سازد تا دو سیستم مرتبط با یکدیگر را اجرا کنند. که هر کدام قادر به ذخیره و پردازش مجموعه های مختلف داده هستند. این تنظیم می تواند بسیار موثر باشد:

ابر عمومی مقیاس پذیری و کارایی را در اختیار شما قرار می دهد. در حالی که ابر خصوصی تنظیمات سخت افزاری، سرعت و امنیت بسیار مورد نیاز را فراهم می کند.

برای به دست آوردن بیشتر سود از یک هاست ابری ترکیبی، سازمانها باید تصمیم بگیرند که چگونه کار بین عناصر عمومی و خصوصی را تعادل می دهد. شما چه مقدار اطلاعاتی را در هر دو سیستم ذخیره می کنید. و هر سیستم مورد نیاز برای پردازش چه مقدار است؟ شما لازم نیست ۵۰-۵۰ تقسیم از نظر ظرفیت.

برای مثال، ممکن است فقط یک ظرفیت ابر خصوصی کوچک داشته باشید و بیشتر سیستم شما را در یک ابر عمومی میزبان قرار دهید یا برعکس. با نگاهی به آنچه سازمانهای دیگر انجام میدهند. روش معمول استفاده از ابر عمومی برای اجرای وبسایتها، شبکههای اجتماعی، ایمیل و سرورهای توسعه است. ابرهای خصوصی تمایل دارند برای تجزیه و تحلیل داده ها، خدمات پایگاه داده، CRM و ذخیره سازی اطلاعات حساس ذخیره شوند.

هاست ابری نوین هاست

با این حال، این فقط نوع برنامه های کاربردی است که باید در هنگام تصمیم گیری در مورد سیستم ابر آنها میزبان مورد توجه قرار گیرد. عملکرد نیز باید به عنوان ابر خصوصی و عمومی در نظر گرفته شده قابلیت های مختلف. برای مثال، ابرهای خصوصی تمایل بیشتری به دست زدن به کارهای ثابت و فرآیندی که نیاز به سرعت دارند، بهتر است، در حالی که ابرهای عمومی با توانایی آنها برای سرعت بخشیدن به سرعت، برای بار کاریهایی که نیاز به مقابله با وقایع غیرمجاز دارند، بسیار بهتر هستند. یک سیستم ترکیبی به خوبی پیکربندی شده همچنین می تواند برخی از پردازش ابر خصوصی خود را در صورت لزوم به ابر عمومی انتقال دهد.

بازخوردها
مقالات مرتبط
گیم فیشینگ چیست؟
گیمیفیکیشن چیست و چه تاثیری بر کسب و کارها دارد؟
یکی از نوین‌ترین روش‌ها برای برقراری ارتباط با مشتریان و یا مخاطبان، استفاده از روش‌های گیمیفیکیشن Gamification است.…
زمان مطالعه: 5 دقیقه
انواع سیستم عامل چیست ؟
سیستم عامل چیست؟ (معرفی انواع سیستم عامل)
بدون شک تمامی افرادی که با سیستم‌ها و تجهیزات کامپیوتری در ارتباط هستند، نام سیستم‌عامل را شنیدند و…
زمان مطالعه: 4 دقیقه