مجازی سازی هسته

زمان مطالعه: 2 دقیقه
انتشار :
۱۳۹۷-۰۵-۲۷

مجازی سازی هسته

 

مجازی سازی هسته

مجازی سازی هسته هر یک از تعدادی از روش ها است که در آن یک هسته سیستم عامل (OS) برای پشتیبانی از کاربران مختلف در حال اجرا برنامه ها به طور همزمان در یک ماشین مجاز است. هسته اصلی هسته یک سیستم عامل است که خدمات اساسی را برای تمام قسمت های دیگر سیستم عامل فراهم می کند.

مجازیسازی یک راه ایجاد چندین سیستم مجازی است که منابع رایانهای فیزیکی را به اشتراک میگذارند، مانند چرخه پردازنده، فضای حافظه، پهنای باند شبکه و غیره. در مدل مجازی سازی معمولی، یک Hypervisitor سیستم های عامل و برنامه های کاربردی را از سخت افزار کامپیوتر زیرزمین جدا می کند و اجازه می دهد ماشین میزبان به عنوان میزبان چندین ماشین مجازی مجازی (VM) به عنوان مهمانانی که منابع میزبان را به اشتراک می گذارند، باشد. مجازی سازی هسته ممکن است بر اساس هر هیپویزور یا ظروف باشد.

 

نمونه هایی از مجازی سازی هسته عبارتند از:

KVM (ماشین مجازی مبتنی بر هسته) QEMU (شبیه ساز سریع) است که با استفاده از برنامه های پردازش مجازی سازی (Intel-VT و AMD-V) برای اتصال به VM ها استفاده می شود. KVM از کرنل لینوکس به عنوان یک hypervisor استفاده می کند.

این نرم افزار همراه با سیستم عامل لینوکس همراه است و می تواند همراه با کرنل لینوکس نصب شود.

 

مجازی سازی سیستم عامل یک روش مجازی سازی هسته مبتنی بر کانتینری است که در آن یک سیستم عامل سازگار است، بنابراین آن را به عنوان سیستم های متعدد گسسته برای پشتیبانی از کاربران مختلف در حال اجرا برنامه ها به طور همزمان در یک دستگاه واحد عمل می کند.

مجازی سازی سیستم عامل باعث می شود برنامه های توزیع شده را بدون استفاده از یک VM کامل برای هر برنامه اجرا و اجرا کنند. در عوض، سیستم های جدا شده چندگانه، به نام ظروف، بر روی یک میزبان کنترل تک اجرا می شوند و به یک هسته واحد دسترسی دارند.

پروژه های لینوکس کانتینرها مانند LXD، LXC و LXCFS شامل عکس های خود شامل محیط های اجرای خود می شوند، در حال اجرا در سیستم عامل، و نه به عنوان یک VM کامل. با استفاده از پردازنده، حافظه، ذخیره سازی و منابع شبکه قابل تنظیم و اختصاصی، کانتینرها می توانند محیط های جداگانه لینوکس را در یک سیستم عامل سطح پایین تر اجرا کنند و امکان محدود کردن برنامه هایی را که در غیر این صورت ممکن است تمام منابع موجود را مصرف کنند محدود می کند.

 

برای کسب اطلاعات در مورد خدمات ارائه شده توسط نوین هاست ، از جمله ثبت نام دامنه ، خرید هاست ، سرور مجازی در لوکیشن های مختلف ، سرور اختصاصی ، هاست ابری و سرور مجازی ایران ، به www.novinhost.org مراجعه کنید یا با شماره ۶۶۰۱۵۸۹۱ تماس بگیرید تا با یکی از اعضای بخش فروش ما صحبت کنید. پیروز و سر بلند باشید.

بازخوردها
مقالات مرتبط
گیم فیشینگ چیست؟
گیمیفیکیشن چیست و چه تاثیری بر کسب و کارها دارد؟
یکی از نوین‌ترین روش‌ها برای برقراری ارتباط با مشتریان و یا مخاطبان، استفاده از روش‌های گیمیفیکیشن Gamification است.…
زمان مطالعه: 5 دقیقه
انواع سیستم عامل چیست ؟
سیستم عامل چیست؟ (معرفی انواع سیستم عامل)
بدون شک تمامی افرادی که با سیستم‌ها و تجهیزات کامپیوتری در ارتباط هستند، نام سیستم‌عامل را شنیدند و…
زمان مطالعه: 4 دقیقه