شیوه های امنیت سایبری در سرور ابری

زمان مطالعه: 3 دقیقه
انتشار :
۱۴۰۲-۰۲-۲۴

امنیت سایبری در سرور ابری چگونه صورت می گیرد ؟ هر روز بیشتر از قبل بر روی شیوه‌های امنیت سایبری سرمایه‌گذاری می‌شود. بر اساس آخرین مطالعات که توسط شرکت Canalys بر روی بازار جهانی انجام شده است.

شیوه‌های امنیت سایبری برای سرور ابری عمومی و سرور مجازی و ارائهٔ آنها « به عنوان سرویس» در سه ماههٔ نخست سال ۲۰۱۹ افزایش یافته است. میزان استفاده از این شیوه‌ها در مقایسه با سال گذشته در مجموع ۴۶٪ رشد داشته است.

این گروه از شیوه‌های امنیت سایبری ۱۷.۶٪ از مجموع ارزش بازار امنیت سایبری را تشکیل می‌دهند. که در مقایسه با رقم ۱۳.۸٪ که مربوط به همین بازهٔ زمانی در سال گذشته است. افزایش یافته است. شیوه‌های امنیتی مربوط به دستگاهها و نمایندگی های مجازی نیز افزایش چشمگیری داشته اند. و به رقم ۱۸.۲٪ در یک سال رسیده اند.

شیوه های امنیت سایبری در سرور ابری

توسعهٔ بازار روش های امنیت سایبری

سخت‌افزارها و نرم‌افزارهای سنتی امنیتی هنوز هم با سهمی حدود ۷۵٪ از کل بازار، بخش عمده‌ای از بازار را در اختیار دارند. استفاده از این روشهای نرم‌افزاری و سخت‌افزاری همچنان در حال افزایش است. اماسرعت رشدشان کمتر از قبل شده است و به حدود ۸٪ رسیده است. این رشد با تمایل بیشتر سازمانها به محافظت از داده ها و فایلهای خود در سرور ابری عمومی و سرور مجازی ، تغییر مستمر در استفاده از وه‌های امنیت سایبری را نشان می‌دهد.

علاوه بر این فروشندگان IT شیوه‌های جدیدی برای معامله با کانالها و شرکتهای خریدار ،برای خرید، مصرف و ارائهٔ خدمات ، و همچنین شیوه‌هایی برای تسهیل اقدامات امنیتی در محیطهای IT که هرروز پیچیده‌تر از قبل می‌شوند، معرفی کرده‌اند. ارزش بازار جهانی امنیت سایبری در زمینهٔ حمل و نقل در سه ماه پایانی سال گذشته به ۹.۷ میلیارد دلار رسید. که در مقایسه با ۸.۵ میلیارد دلار در سه ماه نخست سال گذشته ۱۴.۲٪ افزایش داشته است.

شرکت Canalys

طبق ارزیابی های شرکت Canalys ، شواهدی از کاهش میزان سرمایه‌گذاری بر روی امنیت سایبری در موسسات و شرکتهای IT مشاهده نمی‌شود. یکی از تحلیگران اصلی این شرکت اظهار داشته است. : « صنعت شیوه‌های امنیتی محیطهای سیاسی و کلان اقتصادی را که هر روز بیش از پیش با چالشهای جدید مواجه هستند، ایمن می‌کند.»

آگاهی از هزینهٔ نهایی روش های نامناسب حفاظتی در مقابل اقدامات غیرقانونی آنلاین سبب افزایش نگرانیها شده است. حملات بدافزاری گسترده‌ای که اخیراْ رخ داده است ، موجب شده است. که سازمانها مجبور به پرداخت هزینه‌های هنگفت برای دسترسی دوباره به سیستمهای حیاتی خود و داده‌های مربوط به این سیستمها شوند. تقویت راهکارهای امنیتی در دستگاهها، زیرساختها ، محیط و اپلیکیشنها همچنان از دغدغه های اصلی سازمانها و موسسات محسوب می‌شوند. افزایش آموزش به کارکنان و همچنین وجود بیمه‌های جامع و فراگیر در زمینهٔ امنیت سایبری از موارد مورد توجه سازمانها و موسسات به شمار می‌آیند.

با ظهور تهدیدهای جدید سایبری در دنیای اینترنت ، احتمالاْ استارت‌آپهای نرم‌افزارهای امنیتی بیشتری نیز ایجاد شده. و به این بازار نسبتاْ شلوغ اضافه می‌شوند. متفاوت بودن محصول تولید شده عامل مهمی است. اما دادن حق انتخاب به مشتری‌ها برای انتخاب روش مورد استفاده و همچنین انتخاب مجوزهای ساده‌تر نیز بسیار مهم و حیاتی است.

چشم‌انداز گسترش شیوه‌های امنیت سایبری

یکی از چالشهای پیش روی سازمانها و موسسات ، چه در بخش دولتی و چه در بخش خصوصی ، آن است که بتوانند همراه و همگام با تحولات و تنوع بسیار خطرات سایبری آنلاین پیش بروند. برخی از سازمانها یا موسسات تصور می کنند که چون چندان مشهور و یا چندان بزرگ نیستند. پس از حملات سایبری نیز در امان خواهند بود، اما هکرهای آنلاین در صدد بهره‌برداری از هر نقطه ضعفی در سیستم IT هستند .

چنین چشم‌اندازی نسبت به خطرات سایبری برای شرکای همراه در سیستمهای IT فرصتی را فراهم می‌کند. تا با استفاده از آن تواناییهای خود را گسترش داده. و راهکارهای امنیتی کلی‌تری برای ارزیابی، عرضه، به کارگیری ، ادغام و مدیریت شیوه ها و خدمات چند شرکت مختلف و استفادهٔ مشترک از چند شیوهٔ متفاوت ارائه نمایند.

بازخوردها
مقالات مرتبط
گیم فیشینگ چیست؟
گیمیفیکیشن چیست و چه تاثیری بر کسب و کارها دارد؟
یکی از نوین‌ترین روش‌ها برای برقراری ارتباط با مشتریان و یا مخاطبان، استفاده از روش‌های گیمیفیکیشن Gamification است.…
زمان مطالعه: 5 دقیقه
انواع سیستم عامل چیست ؟
سیستم عامل چیست؟ (معرفی انواع سیستم عامل)
بدون شک تمامی افرادی که با سیستم‌ها و تجهیزات کامپیوتری در ارتباط هستند، نام سیستم‌عامل را شنیدند و…
زمان مطالعه: 4 دقیقه