رایانش ابری راه حلی برای مدیریت داده های مشتری

زمان مطالعه: 5 دقیقه
انتشار :
۱۳۹۹-۰۲-۱۸

هرچه یک شرکت مشتری های خود را بیشتر درک کند ، قادر به ایجاد روابط بهتر ، ارتقا تجربه مشتری و ارائه بازاریابی دقیق و شخصی می باشد. امروزه ابزار انتخاب برای ارائه این بینش ها ، بستر داده مشتری Customer Data Platform است. در این پست ،  به مزایای استفاده از CDP و برای به دست آوردن بیشترین کارایی از آن و لزوم استفاده از رایانش ابری نگاهی خواهیم کرد. با ما همراه باشید!

 

CDP چیست؟

CDP یک برنامه پایگاه داده است که داده ها را به صورت یک رکورد سازگار و قابل استفاده برای همه سیستم های شرکت را سازماندهی و متحد می کند. با انجام این کار ، یک نمای کلی و با دید کلی از مشتریان ، چه به عنوان افراد و چه به عنوان اعضای گروه های مختلف ، ارائه می دهد ، که برای تحلیلی که برای اطلاع رسانی در تصمیم گیری لازم است ، بسیار ارزشمند است. این نتایج به شرکت ها داده های معتبر و واقعی را در مورد رفتار مشتری خود ارائه می دهد که می تواند برای کمک به شخصی سازی بازاریابی ، بهبود تجربه مشتری و در نتیجه تقویت روابط باشد.

 

مشاغل داده ها را از طیف گسترده ای از منابع جمع می کنند ، اینها شامل دستگاه های IoT ، ردیابی رفتار برنامه وب سایت و تلفن همراه ، تاریخچه خرید ، ایمیل ، تعامل چت زنده و اطلاعات ارائه شده توسط مشتری در مورد شرایط شخصی خود مانند سن ، جنس ، شغل ، خانواده است. ، درآمد و غیره اغلب ، بخش اعظم این اطلاعات به طور جداگانه جمع آوری و ذخیره می شوند و دسترسی به آن به بخش های فردی محدود می شود. وقتی داده ها در این سیلوهای ذخیره می شوند ، هیچ کس در این شرکت تصویری کامل ندارد و این می تواند تأثیر منفی بر هر تصمیم گیری بگذارد.

 

مزایای CDP

فایده CDP این است که می تواند داده هایی را از این منابع بدست آورد و آنها را متحد کند و به کلیه تصمیم گیرندگان چشم انداز کاملی را که برای توسعه استراتژی های موفق نیاز دارند ، می دهد. این امکان را به آنها می دهد تا اطلاعات شخصی را با داده های رفتاری ، نگرشی و نامزدی جمع کنند تا نیازهای فرد را دریابند و الگوهای موجود در گروه های مشتری را کشف کنند. حتی می تواند به کشف گروه های جدیدی که قبلاً تصور نشده بودند کمک کند.

 

بینش های ارائه شده از طریق تجزیه و تحلیل داده های یکپارچه ، شرکت را قادر می سازد مدل هایی را تهیه کند که پیش بینی می کند چگونه نگرش و رفتارهای مشتری نسبت به محرکهای مختلف واکنش نشان می دهند ، به عنوان مثال ، نحوه تغییر عادات خرید آنها در روزهای تولد ، چگونه ممکن است سرمایه گذاری های آنها در صورت داشتن فرزند تغییر کند ، یا چگونه در حین بحران هایی مانند کرونا ویروس پاسخ دهید. در اختیار داشتن این داده ها ، شرکتها را قادر می سازد تا تغییرات بازار را از پیش تغییر دهند ، و به آنها کمک می کند تا نیازهای متغیر مشتری را به بهترین نحو برطرف کنند و این کار را سریعتر از رقبا انجام دهند.

 

علاوه بر این ، تجزیه و تحلیل همچنین درباره تصمیماتی که اتخاذ شده است و استراتژی هایی که اجرا شده است ، بازخورد اساسی را ارائه می دهد ، و این نشان می دهد که پول ها چگونه می توانند ذخیره شوند و از کجا می توان پیشرفت هایی را انجام داد.

 

اهمیت رایانش ابری

در حالی که استفاده از CDP مزایای آشکاری را به همراه دارد ، استقرار موثر آن با چالش هایی مواجه است. با جمع آوری و تجزیه و تحلیل داده های امروز ، مشاغل به ظرفیت ذخیره و پردازش داده ها به طور فزاینده ای نیاز دارند. تهیه این داخلی می تواند گران باشد ، زیرا شرکت ها باید برای خرید سخت افزار و برنامه های کاربردی لازم ، از کارمندان IT استفاده کنند تا سیستم را مدیریت کنند و هزینه های اصلی مانند تعمیر و نگهداری و هزینه های خود را پرداخت کنند. با جمع آوری داده های بیشتر ، به سخت افزار اضافی نیز احتیاج خواهید یافت که همه آنها در صورت منسوخ شدن باید جایگزین شوند.

 

یک راه حل ابری ، هرگونه نیاز برای خرید سخت افزار را از بین می برد و می تواند هزینه صدور مجوز نرم افزار را کاهش دهد. تمام زیرساخت های مورد نیاز به صورت پرداختی ارائه می شود و توسط فروشنده کنترل و نگهداری می شود. این بدان معناست که وقتی منابع بیشتری برای انجام تجزیه و تحلیل در مقیاس بزرگ مورد نیاز است ، شما فقط هنگام استفاده از آنها ، هزینه آن را می پردازید ، و این کار را به صرفه ترین روش برای انجام فرایند تبدیل می کند.

 

یک راه حل ابری همچنین باعث می شود تا تیم IT شما روی پروژه های تجاری محور تر تمرکز کند زیرا فروشنده یک سرور مجازی مدیریت شده را ارائه می دهد و همچنین ارائه پشتیبانی فنی ۲۴/۷ برای کمک به تیم شما برای استقرار و اجرای سیستم و برنامه های شما .

 

رایانش ابری راه حلی برای مدیریت داده های مشتری

هنگامی که CPD مبتنی بر ابر شما مستقر شد ، از طریق اینترنت قابل دسترسی خواهد بود ، به این معنی که اعضای تیم که به آن دسترسی دارند ، می توانند از هر جایی که ارتباط اینترنتی داشته باشند ، این کار را انجام دهند. این همکاری را بهبود می بخشد و به تیم ها امکان می دهد از راه دور و در هر نقطه از جهان کار کنند.

 

عامل دیگری که باید در نظر داشته باشید این است که ، برای بسیاری از مشاغل ، اینترنت منبع اکثر داده های مشتری آنها ، از جمله وب سایت ها ، برنامه ها ، سرور ها ، ایمیل ، چت زنده و دستگاه های IoT است. از آنجا که بسیاری از این لمس ها مبتنی بر ابر هستند ، معقول است که داده های جمع آوری شده در سرور ابری باقی می ماند زیرا می تواند در همان انبار داده ذخیره شود و بنابراین بهتر مدیریت و سریعتر پردازش می شود.

 

سرانجام ، اما همچنین از اهمیت اساسی برخوردار است که ابر امنیت داده های استثنایی را فراهم می کند. داده ها را می توان به طور مداوم پشتیبان تهیه کرد ، با پشتیبان گیری برای صحت و رمزگذاری بودن ، بررسی می شود که اطمینان حاصل شود که داده ها نه تنها ایمن نیست بلکه می تواند فورا در صورت از بین رفتن داده ها بازیابی شود. دسترسی به داده را می توان با استفاده از دسترسی منطقی محدود کرد در حالی که ورود به سیستم ها می توانند با استفاده از پروتکل های تأیید اعتبار تنها یا چند تأیید محافظت شوند.

 

نتیجه

فروشنده همچنین طیف گسترده ای از اقدامات امنیتی از جمله فایروال ها ، نظارت بر بدافزارها ، جلوگیری از نفوذ و موارد دیگر را ارائه می دهد. همه این اقدامات می تواند به اطمینان حاصل شود که شرکت ها از مقررات حفاظت از داده ها مانند GDPR پیروی می کنند. یک پلتفرم داده مشتری یکی از مفیدترین ابزارها را برای شرکت هایی که تحت تحول دیجیتالی قرار دارند فراهم می کند و به آنها این امکان را می دهد تا بینش های قبلی را غیرقابل دستیابی به مشتریان و بازار خود داشته باشند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد خدمات ارائه شده توسط نوین هاست از جمله ثبت دامنه ، خرید هاست ایران و خارج ، سرور مجازی در لوکیشن های مختلف ، سرور اختصاصی ایران و خارج ، هاست ابری و سرور ابری ، به www.novinhost.org مراجعه کنید یا با شماره ۹۱۰۷۰۳۰۸ تماس بگیرید تا با اعضای بخش فروش و پشتیبانی ما صحبت کنید. پیروز و سر بلند باشید.

بازخوردها
مقالات مرتبط
گیم فیشینگ چیست؟
گیمیفیکیشن چیست و چه تاثیری بر کسب و کارها دارد؟
یکی از نوین‌ترین روش‌ها برای برقراری ارتباط با مشتریان و یا مخاطبان، استفاده از روش‌های گیمیفیکیشن Gamification است.…
زمان مطالعه: 5 دقیقه
انواع سیستم عامل چیست ؟
سیستم عامل چیست؟ (معرفی انواع سیستم عامل)
بدون شک تمامی افرادی که با سیستم‌ها و تجهیزات کامپیوتری در ارتباط هستند، نام سیستم‌عامل را شنیدند و…
زمان مطالعه: 4 دقیقه