تفاوت هاست لینوکس و هاست ویندوز

زمان مطالعه: 3 دقیقه
انتشار :
۱۴۰۱-۰۳-۲۳

هاست لینوکس و هاست ویندوز چه تفاوت هایی باهم دارند ؟ اگر به دنبال شروع یک برنامه هاستینگ در وب هستید . خواهید دید که اکثر سرورها لینوکس یا ویندوز را از قبل نصب کرده اند. با این حال، ممکن است چیزی برای شما نباشد. بگذارید برخی توضیحات را ارائه دهیم تا تفاوت را درک کنید.

تفاوت هاست لینوکس و هاست ویندوز

مهمترین تفاوت هاست لینوکس و هاست ویندوز

اگر از ما بخواهیم به سوال اینکه هاست لینوکس بهتر است یا هاست ویندوز ؟ پاسخ دهیم ما پاسخی به شما نمی دهیم. همانطور که در بسیاری موارد، بستگی به آنچه شما از سرور خود می خواهید دارد. به همین دلیل است که همیشه قبل از انتخاب یک بسته میزبانی، لیستی از انتظارات را آماده کنید. سپس شما می توانید این لیست را با قابلیت های مختلف OS، برنامه های وب هاست، وب هاست و سایر ملاحظات مقایسه کنید.

سیستم عامل مرود نیاز

البته، سرورهای ویندوز و لینوکس دارای عملکرد، امنیت، قیمت گذاری، فرمت های پایگاه داده و سایر ویژگی های متفاوت هستند که عملکرد توابع هاست شما را تحت تاثیر قرار می دهند. با این حال، قبل از رسیدن به بعد بحث برانگیز، ابتدا بحث می کنیم که دو مورد مشترک هستند.

لینوکس و ویندوز روش مشابهی برای مدیریت داده ها دارند. راحت ترین ابزار موجود در هر دو سیستم سرور FTP است. این آسان و سریع است. چه چیز دیگری از یک مدیر فایل نیاز دارید؟ دو سیستم عامل با چنین نوع فایل های محبوب مانند HTML (.html) و جاوا اسکریپت (.js) دوستانه هستند.

اگر شما قصد دارید با اشکال و محتوای پویا کار کنید، هر دو سیستم شما را با CGI، ابزار مورد استفاده برای کار بر روی چرخ دستی های خرید و سایر راه حل های تجارت الکترونیک، به شما عرضه می کند. خروجی زیر، که قرار است یک فرمت لینوکس باشد. هم اکنون می تواند توسط یک سرور ویندوز پردازش شود، اگرچه هنوز برای لینوکس رایج است.

همه ی آنچه باید در مورد میزبانی لینوکس بدانید

در واقع، لینوکس بسیار راحت است. این یکی از دلایل اصلی این که این سیستم عامل محبوب ترین راه حل سرور است. راحتی سرور لینوکس دارای سه جزء کلیدی است: MySQL، PHP و قیمت.

همانطور که قبلا گفتیم، می توانید هر دو PHP و MySQL را روی سرورهای ویندوز نیز اجرا کنید. با این وجود، این دو فرمت در هنگام کار با هم کار می کنند. چنین ترکیبی، به نوبه خود، به ویژه برای لینوکس کار می کند. دلیل این امر واضح است. لینوکس در ابتدا برای PHP و MySQL مورد استفاده قرار گرفته است، بنابراین کل سیستم این سیستم برای این دو فرمت طراحی شده است, با این حال، باید بدانید PHP همچنین با چند فرمت دیگر پایگاه داده مانند Oracle، PostgreSQL، Sybase، Solid و غیره کار خواهد کرد.

لینوکس ارزان تر است اکثر توزیع این سیستم عامل هیچ هزینه ای ندارند. برخی از نسخه های سیستم عامل مانند RedHat تعدادی از ویژگی های خاصی را برای عملکرد بهتر سرور مجازی ایجاد خواهند کرد. به طوری که آنها قیمت خواهند داشت، اما در مقایسه با ویندوز، واقعا بالا نیستند. در اصل، لینوکس برای راه اندازی عالی است: شما یک سیستم انعطاف پذیر، کدگذاری محبوب و فرمت های پایگاه داده، قیمت پایین و غیره دریافت می کنید.

نکات مهم در مورد ویندوز سرور OS

اگر کارشناسی ارشد وب شما با ASP.NET کار کند، باید یک سرور مبتنی بر ویندوز را انتخاب کنید. ASP.NET شبیه HTML و PHP است. اما از یک پردازش درخواست متفاوت استفاده می کند. شما همچنین خوشحال خواهید بود که ASP.NET نیز با انواع پایگاه داده های مختلف کار می کند.

در حالی که اعتقاد مشترک این است که الگوریتم ASP.NET به سرورهای ویندوز کمک می کند تا با پایگاه داده های بزرگ سریعتر کار کنند. در واقع، به سختی می توانید اطلاعاتی را برای پشتیبانی از این ایده پیدا کنید. شما همچنین مقالات بسیاری را می گویند که ویندوز امن تر از لینوکس است. این یک اسطوره است.

لینوکس نیز دارای بسیاری از مسائل امنیتی است و اغلب به قفسه و پشتیبانی آن بستگی دارد. بنابراین چنین ادعاهایی را جدی نگیرید.

ویندوز یا لینوکس – چه چیزی را انتخاب کنیم؟

برای انتخاب میان هاست ویندوز یا هاست لینوکس به شما امکان می دهد. هر دو سیستم دارای مزایا و معایب هستند و اغلب به این بستگی دارد که آیا کارشناسی ارشد وب خود را حداکثر استفاده از ویژگی های سرور می کند. به یاد داشته باشید: سرور شما وب سایت را ایجاد نمی کند؛ کارشناسی ارشد خود را انجام می دهد.

بازخوردها
مقالات مرتبط
گیم فیشینگ چیست؟
گیمیفیکیشن چیست و چه تاثیری بر کسب و کارها دارد؟
یکی از نوین‌ترین روش‌ها برای برقراری ارتباط با مشتریان و یا مخاطبان، استفاده از روش‌های گیمیفیکیشن Gamification است.…
زمان مطالعه: 5 دقیقه
انواع سیستم عامل چیست ؟
سیستم عامل چیست؟ (معرفی انواع سیستم عامل)
بدون شک تمامی افرادی که با سیستم‌ها و تجهیزات کامپیوتری در ارتباط هستند، نام سیستم‌عامل را شنیدند و…
زمان مطالعه: 4 دقیقه