تفاوت بین ASP و ISP | بخش اول

هاست و میزبانی وب سرور مجازی بورس
زمان مطالعه: 3 دقیقه
انتشار :
۱۴۰۱-۰۸-۲۸

تفاوت بین ASP و ISP | بخش اول : در این مقاله به تفاوت بین ارائه دهنده خدمات نرم افزار (ASP) و ارائه دهنده خدمات اینترنت (ISP) می پردازیم. با نوین هاست همراه باشید!

تفاوت بین ASP و ISP

ارائه دهنده خدمات برنامه (ASP) چیست؟

یک ارائه دهنده خدمات برای برنامه (همچنین معمولا به نام Application Service Provider یا ASP) شرکت میزبانی وب است. که نرم افزار وب و خدمات مربوط به وب را به مشتریان خود از طریق یک شبکه با استفاده از اینترنت ارائه می دهد. ارائه دهنده خدمات نرم افزاری نیز می تواند به عنوان یک سرویس تعریف شود. که یک برنامه (به عنوان مثال یک سیستم ERP) برای تبادل اطلاعات در یک شبکه عمومی (به عنوان مثال اینترنت) یا یک شبکه داده خصوصی ارائه می دهد.

ASP به اطراف کل اداره می شود، از جمله تهیه پشتیبان، نصب تکه ها و غیره. بر خلاف سرویس میزبانی وب بخشی از سرویس ASP سرویس (مثلا پشتیبانی از کاربر) به برنامه است. در مورد نرم افزار لازم نیست که از طریق یک شبکه داده برای استفاده استفاده شود اجاره می شود. با کمک خدمات ASP، شرکت ها می توانند تمام مناطق اداری یا مراحل فرآیند را به خارج از کشور منتقل کنند. و بنابراین به کسب و کار اصلی خود تمرکز می کنند.

بزرگترین مزیت این مدل (ASP) این است که با استفاده از یک پروتکل استاندارد مانند پروتکل HTTP به برنامه های خاص (مانند برنامه پرداخت صورتحساب پزشکی) دسترسی داشته باشید. مفهوم نرم افزار به عنوان یک سرویس جایگزین ASP (2007) است. خدمات ASP معمولا از طریق یک قرارداد خدمات ارائه می شود. این اجازه می دهد تا ارائه دهنده به مانند کار قرارداد مسئول موفقیت نیست. یکی دیگر از امکان طراحی یک قرارداد اجاره یا اجاره خاص است.

تاریخچه ASP

ASP می تواند بعنوان عضو غیرمستقیم دفتر خدماتی دهه های ۱۹۶۰ و ۱۹۷۰ در نظر گرفته شود. زیرا هدف اصلی آنها این است که مشتریان خود را قادر به تمرین بر روی برون سپاری برنامه های کاربردی خاص، و به این ترتیب، آنها را قادر به تمرکز توجه خود را بر دیگر مهم تر شغل ها. هدف این دفاتر، ارتباط مفهوم ابزار رایانه بود.

مدل ASP: مزایا و معایب

نرم افزار کاربردی نصب شده در فروشنده سیستم کامپیوتری توسط کاربر از طریق مرورگر وب یا از طریق یک نرم افزار سرویس گیرنده ارائه شده توسط فروشنده قابل دسترسی است. نرم افزار سرویس گیرنده همچنین می تواند با سرور با استفاده از API و / یا زبان ارتباط به طور کلی بر اساس XML ارتباط برقرار کند. این API ها همچنین می توانند توسط نرم افزار داخلی ایجاد شده برای دسترسی به انواع مختلف خدمات یا داده ها استفاده شوند.

مزایای استفاده از ASP

تعدادی از مزایای این روش ASP عبارتند از:
  • مدل ASP امکان استقرار سریع در شرکت را فراهم می کند، صرفه جویی در هزینه ها و زمان مرتبط با ایجاد یک زیرساخت فنی (سرور، شبکه، نرم افزار اساسی و غیره).
  • مشکلات یکپارچه سازی معماری نرم افزار مشتری تا حدی حذف شده است اغلب، با این حال، می خواهد پل های نرم افزاری را ایجاد کند و به طور خودکار بین ASP و سیستم اطلاعاتی مشتری، داده ها را به طور خودکار مبادله کند.
  • مزایای دیگر را می توان در نظر گرفت، اما در عوض سقوط “نرم افزار” به طور کلی به عنوان ASP:

هزینه برنامه ها در بسیاری از مشتریان توزیع می شود؛

فروشنده از تجربه استفاده از مشتریان بسیاری برخوردار است و می تواند از برنامه های کاربردی سود ببرد.

 

  • هزینه های نرم افزار کاربردی بین مشتریان مختلف توزیع می شود.
  • فروشندگان می توانند از بیشترین تجربه در توسعه برنامه های کاربردی که کارکنان داخلی شرکت می کنند استفاده کنند.
  • سیستم های کلیدی در حال حاضر در دسترس هستند و برای بهبود عملکرد توسط پرسنل متخصص به کار می روند.
  • بهبود قابلیت اطمینان، در دسترس بودن، مقیاس پذیری و امنیت سیستم های کامپیوتری.
  • یک توافقنامه سطح خدمات با ارائه دهنده، سطح مشخصی از خدمات را تضمین می کند.
  • دسترسی به متخصصان فن آوری و اختصاص به محصولات محصول محصول.
  • کاهش هزینه های IT – هزینه ثابت ماهانه معمولا متحمل می شود.
  • توزیع مجدد ابزارها و کارکنان فناوری اطلاعات برای تمرکز بر پروژه های فناوری استراتژیک شرکت که بر روی خط پایین تاثیر می گذارد.

این برنامه بر روی یک کامپیوتر کلاینت نصب نشده است. و از این رو از هر نقطه ای که از طریق یک مرورگر وب (اینترنت اکسپلورر، فایرفاکس یا سافاری) متصل به شبکه اینترنت در جهان است، قابل دسترسی است.

بازخوردها
مقالات مرتبط
گیم فیشینگ چیست؟
گیمیفیکیشن چیست و چه تاثیری بر کسب و کارها دارد؟
یکی از نوین‌ترین روش‌ها برای برقراری ارتباط با مشتریان و یا مخاطبان، استفاده از روش‌های گیمیفیکیشن Gamification است.…
زمان مطالعه: 5 دقیقه
انواع سیستم عامل چیست ؟
سیستم عامل چیست؟ (معرفی انواع سیستم عامل)
بدون شک تمامی افرادی که با سیستم‌ها و تجهیزات کامپیوتری در ارتباط هستند، نام سیستم‌عامل را شنیدند و…
زمان مطالعه: 4 دقیقه