چگونه به معمار حرفه ای شبکه تبدیل شویم؟

زمان مطالعه: 2 دقیقه
انتشار :
۱۳۹۷-۰۲-۳۰

چگونه به معمار حرفه ای شبکه تبدیل شویم؟

 

چه چیزی باعث تبدیل شدن به یک معمار شبکه می شود؟ ترکیبی مناسب از مهارت های فنی، تجربه حرفه ای، گواهینامه های فناوری اطلاعات و یک مدرک دانشگاهی در این زمینه می تواند بلیط به یک فرد موفق در زمینه IT باشد.

 

یکی از چراغ های روشن در مشاغل فناوری اطلاعات معماری شبکه است. چرا؟ هزاران موقعیت معماری شبکه در هر روز در ایالات متحده در دسترس هستند. فقط برخی از سایت های شغلی محبوب مانند SimplyHired یا LinkedIn Jobs را چک کنید تا اعداد واقعی را مشاهده کنید و بدانید از نوع سازمان هایی که به دنبال استخدام هستند، استفاده کنید.

 

درک نقش معمار شبکه

معمار شبکه مسئول طراحی شبکه های کامپیوتری از جمله شبکه های محلی، شبکه های گسترده (WAN)، اتصالات اینترنت، اینترانت و دیگر سیستم های ارتباطی داده ها می باشد. اغلب از نقش مهندس شبکه، که شبکه ها را اجرا و آزمایش می کند، معماری به تصویر بزرگ و آنچه در سه تا پنج سال آینده نیاز دارد، به نظر می رسد. این شامل تجزیه و تحلیل نیازهای کسب و کار برای توسعه نقشه های تکنولوژیکی است که به راه حل ها و چارچوب های آنها اشاره دارد، و همچنین انجام مدل سازی، تجزیه و تحلیل، برنامه ریزی و بودجه شبکه. به طور خلاصه، هدف یک معمار شبکه، طراحی زیرساخت های شبکه کارآمد و مقرون به صرفه است که به اهداف IT و کسب و کار درازمدت یک سازمان رسیده است، در حالی که سازمان اجازه می دهد تا اهداف کوتاه مدت و تعهدات مالی را برآورده سازد.

 

سابقه آموزشی

اکثر سازمانها نیاز به یک کاندید معمار شبکه دارند که دارای مدرک لیسانس در علوم رایانه، مهندسی، ریاضیات، فیزیک یا یک رشته مرتبط با آن هستند، اگر چه سایت های شغلی با توصیف هایی که نیاز به مدرک کارشناسی ارشد، MBA یا حتی Ph.D. مدرک کارشناسی ارشد به افزایش قابل ملاحظه درآمد منجر خواهد شد و شما را در بازار کار رقابتی تر می کند.

 

گواهینامه های IT

بسیاری از گواهینامه های شبکه برای معماران مشتاق ارزشمند هستند، اما در اغلب موارد ممکن است نیاز به کار خود را در نردبان گواهینامه داشته باشید. برای مثال، اگر شما گواهینامه سیسکو را دنبال کنید، بهتر است با گواهینامه های سطح پایین – Cisco Certified Design Associate و Professional شروع کنید – زیرا آنها شما را مستقیما به انواع مشاغل زیرساختی شبکه هدایت می کنند که در آن تجربه به شما کمک خواهد کرد به راه خود را در موقعیت های سطح معماری در طول زمان. سپس سطح بعدی را کسب کنید – Expert – که یک پیش شرط برای معمار خبره سیسکو است. بعضی از سازمان ها همچنین نیاز دارند که معماران شبکه خود دارای گواهینامه CCIE Routing و Switching و / یا CCIE Data Center باشند.

 

برای کسب اطلاعات در مورد خدمات ارائه شده توسط نوین هاست ، از جمله ثبت نام دامنه ، خرید هاست ، سرور مجازی در لوکیشن های مختلف ، سرور اختصاصی ، هاست ایران ، هاست اشتراکی و راه حل های هاستینگ ، به www.novinhost.org مراجعه کنید یا با شماره ۶۶۰۱۵۸۹۱ تماس بگیرید تا با یکی از اعضای بخش فروش ما صحبت کنید. پیروز و سر بلند باشید.

بازخوردها
مقالات مرتبط
گیم فیشینگ چیست؟
گیمیفیکیشن چیست و چه تاثیری بر کسب و کارها دارد؟
یکی از نوین‌ترین روش‌ها برای برقراری ارتباط با مشتریان و یا مخاطبان، استفاده از روش‌های گیمیفیکیشن Gamification است.…
زمان مطالعه: 5 دقیقه
انواع سیستم عامل چیست ؟
سیستم عامل چیست؟ (معرفی انواع سیستم عامل)
بدون شک تمامی افرادی که با سیستم‌ها و تجهیزات کامپیوتری در ارتباط هستند، نام سیستم‌عامل را شنیدند و…
زمان مطالعه: 4 دقیقه