چرا سرور مجازی و وب سایت ها هک می شوند؟

زمان مطالعه: 4 دقیقه
انتشار :
۱۳۹۸-۰۶-۰۳

ممکن است یک سؤال ساده به نظر برسد. چرا وب سایت ها هک می شوند؟ با این حال ، بسیاری از مردم از جواب واقعی این سوال دیگر مطمئن نیستند ، به این دلیل که در طول سال ها جواب این سوال تغییر کرده است. دلیل اینکه وب سایت شما هدف هکرها در سال ۲۰۱۹ است با آنچه این امر در سال ۲۰۰۹ ممکن است بسیار متفاوت است. با ما همراه باشید!

چرا وب سایت ها هک می شوند؟

دلیل شماره ۱: سئو

دو مورد زیر وجود دارد که چگونه SEO دلیل هک شدن وب سایت است:

 

 

برای تبلیغ

ممکن است یک هکر بخواهد از رتبه خوب وب سایت شما در نگاه Google استفاده کند تا وب سایت دیگری را تبلیغ کند. با هک کردن وب سایت شما ، آنها قادر به پیوندهایی به سایت خود در کل محتوای سرور مجازی شما هستند ، و این امر به نظر می رسد وب سایت معتبر و معتبر شما توصیه خود را دارد. این دفعه دیگر که گوگل وب سایت شما را خزیده و محتوای شما را فهرست می کند ، به وب سایت آنها در رتبه گوگل خود افزود.

 

برای صدمه زدن

یک هکر ممکن است بخواهد یک وب سایت هک کند تا باعث شود رتبه Google خود را از دست بدهد و این به طور غیرمستقیم می تواند به نفع رقیب آن تجارت باشد. در صورت دسترسی یک هکر به وب سایت شما ، ممکن است طیف وسیعی از اقدامات ناامیدکننده را آغاز کند که باعث می شود Google رتبه وب سایت شما را مجازات کند ، مانند ارسال اسپم یا درج لینک به وب سایت های خطرناک ، آلوده یا غیرقانونی.

 

دلیل شماره ۲: RANSOM اطلاعات

یکی دیگر از انگیزه های رو به رشد در مورد هک وب سایت بسیار ساده است – برای نگه داشتن آن باج. ممکن است هکر راهی برای تصاحب وب سایت پیدا کند و آن را قفل یا حذف کند. آنها سپس به صاحب وب سایت اطلاع می دهند و می خواهند قبل از بازگرداندن سرور مجازی و وب سایت و داده ها ، باج بدهی پرداخت کنند. این یکی از دلایلی است که برای اطمینان از تهیه نسخه پشتیبان وب سایت خود از یک سرور مجازی پشتیبان از راه دور ، و نه فقط در سرور میزبان خود ، بسیار مهم است. از وبلاگ ما ، ۵ نکته برای محافظت از وب سایت وردپرس خود (به ویژه نکته شماره ۱) ، برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد توصیه های پلاگین پشتیبان از راه دور ما استفاده کنید.

 

دلیل شماره ۳: ایجاد اطلاعات سفارشی

یکی دیگر از عوامل ایجاد انگیزه هک وب سایت ، نادیده گرفتن اطلاعات مشتری وب سایت شما است. دلایل زیادی برای هکر وجود دارد که می تواند این کار را انجام دهد ، از طریق جمع آوری آدرس های ایمیل زنده که می توانند برای ارسال اسپم یا کلاهبرداری به آنها یا فروش جزئیات مشتریان برای رقبای خود استفاده کنند.

 

نصب یک گواهینامه SSL یک قدم مهم برای اطمینان از داده های منتقل شده بین مشتریان و وب سایت شما رمزگذاری و ایمن است. بدون داشتن گواهینامه SSL ، یک هکر ممکن است بتواند بسته های داده را که به صورت پیش رو و به وب سایت شما اجرا می شوند ، خرخر کنید و داده های حساس را از آنها استخراج کنید. به وبلاگ ما ، Googles Next Move علیه وب سایتهای غیر SSL بروید ، که شامل یک راهنمای مفید در مورد چگونگی بررسی اینکه آیا وب سایت شما قبلاً توسط گواهی SSL محافظت شده است یا خیر ، که چگونه سریع و آسان نصب کنید.

 

دلیل شماره ۴: هرزنامه

یکی از فعالیتهای رایج هکر استفاده از وب سایت هک شده یا حساب میزبانی برای ارسال هر چه بیشتر اسپم قبل از اعلامیه های صاحب وب سایت است ، یا هاست وب سایت کاملاً سیاه لیست شده است و به هیچ وجه قادر به ارسال ایمیل نیست. این می تواند برای تجارتهایی که روزانه از ایمیل استفاده می کنند ، به شدت مختل شود.

 

هکرها انگیزه مالی برای ارسال اسپم های انبوه از این طریق دارند زیرا در واقع منابع شما را برای این کار ربوده اند و در نتیجه هزینه های خود را به حداقل می رسانند. و مطمئناً هرچه هرزنامه ارسال شود تعداد قربانیان بالقوه بیشتر خواهد بود. اگر ارسال ایمیل برای تجارت شما مهم است ، ممکن است بخواهید سرور مجازی ایمیل اختصاصی مانند G Suite را در نظر بگیرید که می تواند شما را از افتادن در لیست سیاه توسط هرزنامه محافظت کند.

 

خلاصه

با توجه به همه این روش های حمله و انگیزه ها ، ممکن است این یک یادآوری به موقع برای بررسی سریع یک بررسی امنیتی در وب سایت شما باشد. آیا همه چیز به اندازه کافی امنیت دارند؟ در وبلاگ ما ، می توانید مقالات درباره محافظت از سرور مجازی و وب سایت وردپرس و… خود  بررسی کنید ، تا بیشتر بدانید که چگونه می توانید وب سایت خود را به سرعت و به راحتی در برابر هکرها ، ربات ها و هر چیز دیگری که در تاریکی دیجیتال در کمین است ، امن کنید.

 

برای کسب اطلاعات در مورد خدمات ارائه شده توسط نوین هاست ، از جمله ثبت نام دامنه ، خرید هاست ، سرور مجازی در لوکیشن های مختلف ، سرور اختصاصی ، هاست ابری و سرور مجازی ایران ، به www.novinhost.org مراجعه کنید یا با شماره ۶۶۰۱۵۸۹۱ تماس بگیرید تا با یکی از اعضای بخش فروش ما صحبت کنید. پیروز و سر بلند باشید.

منبع: https://www.digitalpacific.com.au/blog/why-do-websites-get-hacked/

بازخوردها
مقالات مرتبط
گیم فیشینگ چیست؟
گیمیفیکیشن چیست و چه تاثیری بر کسب و کارها دارد؟
یکی از نوین‌ترین روش‌ها برای برقراری ارتباط با مشتریان و یا مخاطبان، استفاده از روش‌های گیمیفیکیشن Gamification است.…
زمان مطالعه: 5 دقیقه
انواع سیستم عامل چیست ؟
سیستم عامل چیست؟ (معرفی انواع سیستم عامل)
بدون شک تمامی افرادی که با سیستم‌ها و تجهیزات کامپیوتری در ارتباط هستند، نام سیستم‌عامل را شنیدند و…
زمان مطالعه: 4 دقیقه