نحوه راه اندازی استخراج بیت کوین

زمان مطالعه: 6 دقیقه
انتشار :
۱۳۹۸-۰۸-۰۹

سه دستهٔ اصلی استخراج بیت کوین با استفاده از سخت افزار وجود دارد که هر کدام گران تر و قدرتمندتر از قبلی است. در این پست، نوین هاست به معرفی هر کدام از این گروهها می پردازد و سپس توضیحی در مورد نحوهٔ راه اندازی آنها می دهد.

 

نحوه راه اندازی استخراج بیت کوین

چگونه می توان یک سیستم سخت افزاری استخراج بیت کوین را راه اندازی و شروع به تولید پول دیجیتال کرد؟ اولین کار آن است که سخت افزار مناسبی برای این کار انتخاب کنید و در هنگام انتخاب سخت افزار باید به دو نکته توجه داشته باشید: Hash rate Hash rate تعداد محاسباتی است که سخت افزار شما در زمانی که در تلاش برای حل مسایل ریاضی مربوط به استخراج است ، در یک ثانیه انجام دهد.

 

Hash rate

بر حسب واحدهای مگاهش، گیگاهش و تراهش بر ثانیه ( MH/sec, GH/sec, and TH/sec ) محاسبه می شود. هر چه Hash rate بالاتر باشد ، احتمال اینکه بتوانید یک مشکل تراکنشی ( معامله ای ) را حل کنید، بیشتر است .

 

مصرف انرژی

تمام این توان و قدرت محاسباتی برق مصرف می کند و هزینه بر است . لازم است که در موقع انتخاب سخت افزار مناسب، به میزان وات انرژی مصرفی سخت افزار مورد نظر خود دقت کنید. شما باید از این مطمئن شوید که تمام سرمایهٔ خود را صرف پرداخت هزینه های برق مصرفی برای پول دیجیتالی که ممکن است ارزشش کمتر از مبلغی که هزینه کرده اید ، باشد، نمی کنید.

سپس باید مشخص کنید که چه مقدار Hash برای هر وات برق استفاده می کنید. برای انجام این کار ، تعداد Hashرا به تعداد وات تقسیم کنید. به عنوان مثال اگر شما یک دستگاه ۵۰۰ GH/sec دارید که ۴۰۰ وات برق مصرف می کند، میزان Hash به دست آمدهٔ شما به ازای هر یک وات برق مصرفی ۱٫۲۵ GH/sec خواهد بود. با استفاده از قبض برق خود و یا یک محاسبه گر آنلاین قیمت برق حساب کنید که این میزان برابر با چه مقدار هزینهٔ واقعی برق برای شما خواهد بود. با این حال باید یک نکتهٔ دیگر را در نظر داشت. بعضی مواقع شما از کامپیوتر خودتان به عنوان سخت افزار ماینر بیت کوین استفاده می کنید . توجه داشته باشید که در این موارد میزان برق مصرفی خود سرور اختصاصی را نیز به برق مورد نیاز برای ماینر بیت کوین اضافه کنید.

 

سخت افزار استخراج بیت کوین

سه گروه اصلی سخت افزار برای استخراج بیت کوین وجود دارد: GPUs, FPGAs و ASICs

 

استخراج بیت کوین با CPU/GPU

ضعیف ترین نوع سخت افزار برای استخراج بیت کوین ، همان کامپیوتر شماست. از نظر تئوری شما می توانید با استفاده از CPU کامپیوتر خودتان بیت کوین استخراج کنید ، اما این کار با توجه به استانداردهای امروزی به قدری کند و آهسته است که ارزش انجام دادن ندارد. می توانید با افزودن سخت افزارهای گرافیکی( کارتهای گرافیکی دارای واحدهای پردازش گرافیکی) (GPU) به کامپیوتر خانگی خود Hash rate استخراج بیت کوین خود را افزایش دهید. این کارتهای گرافیکی برای حل مسائل دشوار ریاضی طراحی شده اند و می توانند محاسبات مربوط به چندضلعی های پیجیده را که در بازیهای کامپیوتری سطح بالا مورد نیاز است، انجام دهند. این ویژگی سبب می شود که این کارتها قادر به حل مسائل ریاضی مربوط به SHA که برای حل مشکلات و مسائل مربوط به تراکنشها و معاملات مورد نیاز است، باشند.

یکی از نکات جالب در مورد GPUs آن است که در صورتی که از آنها استفاده کنید ، در انتخاب نوع ارز دیجیتال آزاد هستید. برخلاف سایر سخت افزارها ، می توانید از GPUs برای استخراج ارزهای دیجیتال به غیر از بیت کوین هم استفاده کنید. به عنوان مثال Litecoin, که از الگوریتمی متفاوت از بیت کوین به نام Scrypt استفاده می کند، با GPUs و CPU سازگار است و سبب می شود که این سخت افزارها برای ماینر بیت کوین هایی که می خواهند هر از گاهی ارز مورد استخراج خود را تغییر دهند، گزینهٔ خوبی باشد.

GPU

استخراج بیت کوین با استفاده از GPU امروزه دیگر منسوخ شده است . مشکل ماینر بیت کوین با ورود شیوهٔ استخراج با ASIC به قدری زیاد شده است که دیگر GPU قادر به رقابت با آن نیست. اگر می خواهید از این شیوه استفاده کنید، بهتر است مادربردی داشته باشید که امکان استفادهٔ هم زمان از چند برد را داشته باشد تا در اجرای PSUs جداگانه برای بردهای مختلف صرفه جویی کنید.

 

استخراج بیت کوین با FPGA

FPGA یک مدار یک پارچه است که به گونه ای طراحی شده است که پس از ساخت بتوان آن را پیکربندی کرد. با استفاده از این مدار ا سازندگان سخت افزارهای استخراج بیت کوین می توانند تراشه های مورد نیاز خود را در حجم و تعداد زیاد خریداری کنند و قبل از آنکه این تراشه ها را در دستگاهها و تجهیزات مورد نیاز برای استخراج قرار دهند ، آنها را به صورت سفارشی برای انجام کار استخراج تنظیم و آماده کنند. از آنجا که این تراشه ها برای انجام استخراج تنظیم شده اند ، نسبت به GPUs و CPU عملکرد بهتری دارند. دیده شده است که FPGAs تک تراشه حدود ۷۵۰ Megahashes/sec کار می کنند . البته می توان در یک box بیش از یک تراشه نیز قرار داد.

 

استخراج بیت کوین با ASIC

ما اکنون در این مرحله قرار داریم. مدارهای یک پارچهٔ ASIC اختصاصا به گونه ای طراحی شده اند که فقط یک کار انجام دهند: با مصرف انرژی نسبتا پایین با سرعت بسیار بالا بیت کوین استخراج کنند. از آنجا که این تراشه ها فقط برای همین کار ساخته شده اند ، گران هستند و تولید آنها زمان می برد ، اما سرعت عملشان در استخراج ، شگفت انگیز است .

 

محاسبهٔ سود آوری استخراج بیت کوین

قبل از خرید سخت افزار مورد نظرتان برای ماینر بیت کوین ، با استفاده از روشهای مختلف محاسبهٔ سودآوری همچون The Genesis Blockمیزان سوددهی پروژهٔ خود را محاسبه کنید . می توانید با ارائهٔ پارامترهایی از قبیل هزینهٔ دستگاه، hash rate ، میزان مصرف برق و قیمت فعلی بیت کوین به این محاسبه گرها ببینید که با انجام این پروژه چقدر طول می کشد تا مبلغی که سرمایه گذاری کرده اید به شما بازگردد.

 

عامل کلیدی دیگر در محاسبهٔ میزان سودآوری پروژه، میزان دشواری / سختی شبکه است . این عامل نشان دهندهٔ میزان دشواری حل مسائل مربوط به تراکنشها و معاملات است و بسته به hash rate شبکه متفاوت خواهد بود. احتمالا با ورود دستگاههای ASIC به بازار ، میزان سختی شبکه نیز افزایش می یابد و ممکن است با افزایش تعداد کسانی که دست به ماینر بیت کوین می زنند، لازم باشد که این پارامتر نیز به پارامترهای لازم برای محاسبهٔ سودآوری استخراج بیت کوین اضافه شود.

پس از انتخاب سخت افزار ، حال باید برای راه اندازی ماینر بیت کوین اقدامات بعدی را انجام دهید:

 

نرم افزار لازم را دانلود کنید

بسته به اینکه کدام دستگاه را انتخاب کرده اید ، باید نرم افزار مناسب را برای استفاده از آن دستگاه دانلود کنید. معمولا زمانی که از GPUs و FPGAs استفاده می کنید ، به کامپیوتری به عنوان هاست نیاز دارید که دو نرم افزار را اجرا کند: نرم افزار bitcoin client استاندارد .

 

نرم افزار bitcoin client استاندارد

این نرم افزار کامپیوتر شما را به شبکهٔ مشتریان بیت کوین وصل می کند و به وسیلهٔ آن می توانید با سایر مشتریان تعامل داشته باشید ، تراکنشها را ارسال کنید و بلوکها و مشکلات استخراج را پیگیری کنید. دانلود کامل زنجیرهٔ بلوکهای بیت کوین قدری زمان می برد. این نرم افزار بطورموثر اطلاعات را از ماینر بیت کوین شما به شبکهٔ بیت کوین ارسال می کند.

 

نرم افزار استخراج بیت کوین

نرم افزار استخراج بیت کوین همان چیزی است که به سخت افزار دستور می دهد کار سخت استخراج را انجام دهد و بلوک ها و مسائل مربوط به معامله را حل کند. بسته به سیستم عامل شما ، انواع مختلفی از این نرم افزار وجود دارد. نرم افزارهای مختلفی برای Windows ، Mac OS X و سایر موارد در دسترس هستند. ممکن است در حال حاضر برای ماینر بیت کوین ASIC خود نیز به نرم افزار استخراج احتیاج داشته باشید . با این حال برخی از مدل های جدید وعده داده اند که در آینده همه چیز از جمله آدرس بیت کوین از پیش تنظیم شده باشد ، بنابراین تمام کاری که شما باید انجام دهید این است که دستگاه ماینر بیت کوین را به پریز وصل کنید.

حتی یک سازندهٔ هوشمند سیستم عاملی برای استخراج ایجاد کرده است که برای اجرای آن بر روی Raspberry Pi به یک کامپیوتر لینوکس کم هزینه و کوچک در اندازهٔ یک کارت اعتباری با مصرف انرژی بسیار کم نیاز دارد. از این سیستم عامل می توان برای استفاده در یک ماینر بیت کوین ASIC متصل به USB استفاده کرد.

 

به گروه ماینر بیت کوین بپیوندید

به خاطر داشته باشید تا زمانی که به تنهایی اقدام به ماینر بیت کوین می کنید ، شانس چندانی برای موفقیت در این کار ندارید. بهتر است برای موفقیت در ماینر بیت کوین و سودآوری به یک گروه استخراج بپیوندید. امیدواریم که مطالب گفته شده برای شما مفید واقع شده باشد. موفق و سربلند باشید!

بازخوردها
مقالات مرتبط
گیم فیشینگ چیست؟
گیمیفیکیشن چیست و چه تاثیری بر کسب و کارها دارد؟
یکی از نوین‌ترین روش‌ها برای برقراری ارتباط با مشتریان و یا مخاطبان، استفاده از روش‌های گیمیفیکیشن Gamification است.…
زمان مطالعه: 5 دقیقه
انواع سیستم عامل چیست ؟
سیستم عامل چیست؟ (معرفی انواع سیستم عامل)
بدون شک تمامی افرادی که با سیستم‌ها و تجهیزات کامپیوتری در ارتباط هستند، نام سیستم‌عامل را شنیدند و…
زمان مطالعه: 4 دقیقه