علت کندی وبسایت چیست؟ بخش اول

زمان مطالعه: 3 دقیقه
انتشار :
۱۳۹۸-۰۷-۰۷

آیا تاکنون مشکل کندی سرعت وبسایت را تجربه کرده اید؟ این مشکل بسیار شایع است و بیشتر صاحبان وب سایت ، طراحان یا توسعه دهندگان در هر نقطه از جهان با آن روبرو می شوند. در این مقاله ما به بررسی دلایل کند بودن سرعت می پردازیم. با ما همراه باشید!

 

 

علت کندی وبسایت چیست؟ بخش اول

 

برای شروع کار ، ما یک تجزیه و تحلیل جامع و عمیق دو بخشی در مورد آنچه که می تواند باعث علت کندی وبسایت شود ، برای شما فراهم کرده ایم تا امیدواریم شما را به مسیر درست هدایت کند و بتوانید مشکل خود را هر چه سریع تر حل کنید و حتی شاید ایده های جدید تر و راحت تری راجع به این مشکل را یافت کنید و یا روی آن کار کنید ، که در این صورت از شما می خوایم که ایده خود را با ما درمیان بگذارید تا در انتشار آن بتوانیم موثر باشیم!

 

چگونه می توان نمره سرعت وب سایت را مشاهده کرد

اول از همه ، مهم است که درک کنیم سرعت وب سایت از صفحه ای با صفحه دیگر ، کاربر با کاربر دیگر متفاوت است. در بعضی مواقع بارگیری صفحه، بار نخست متفاوت با دفعات بعدی خواهد بود. برای شروع ، توصیه می کنیم به صفحه اصلی و نخست خود توجه کنید و از این صفحه برای اندازه گیری سرعت استفاده کنید.

 

برای اندازه گیری سرعت صفحه خود به برخی از ابزارها نیاز دارید. وب سایت های مختلفی وجود دارند که می توانند به شما در این زمینه کمک کنند ، مانند Pingdom ، GTMetrix ، SEOptimer و Google PageSpeed Insight.اگر از Pingdom استفاده می کنید ، مطمئن شوید که سرور تست را نزدیکترین سرور به موقعیت جغرافیایی خود انتخاب می کنید. با استفاده از این ابزار، اکنون می توانید سرعت بارگذاری (A) وب سایت خود را اندازه گیری و نمودارها و نکاتی را مشاهده کنید. این مقایسه را بعدا می توانید با سرعت بارگیری (B) پس از پرداختن به فاکتورهایی که علت کندی وبسایت شما می شوند و بعد از رفع آنها ، استفاده کنید.

 

مواردی که باید چک کنید و سپس به رفع مشکل بپردازید

۱٫ تصاویر

اولین عامل اصلی اندازه تصویر است ، و اینکه آیا شما یا کاربران خود تصاویر را در صفحات وب سایت ، بزرگ یا کوچک مشاهده می کنید. شما می توانید قبل از بارگذاری تصاویر ، در نرم افزاری مانند Adobe Photoshop ، یا با استفاده از افزونه ای مانند EWWW Image Optimizer به بهینه سازی (تغییر در اندازه و ابعاد و پایین آمدن کیفیت تصویر) کنید و این نگرانی را برطرف سازید ، که به طور خودکار تصویر را بهینه می کنند.

 

۲٫ برنامه caching سایت

عامل دیگری که در سرعت سایت نقش مهمی خواهد داشت ، فعال بودن برنامه کاربردی caching وب سایت است. تعداد زیادی افزونه caching برای CMS هایی مانند وردپرس ، در مارکت های افزونه ها موجود است. یکی از گزینه های رایج WP Rocket است. اگر این کار را در سرور مجازی یا هاست خود انجام داده اید و به درستی عملکرد آن شک دارید با تیم پشتیبانی فنی هاستینگ خود بررسی کنید) و گزینه مناسب دیگر WP Super Cache است. با این وجود ، برای استفاده بیشتر از حافظه پنهان یا همان کش cache می توانید مدتی را صرف خواندن مقالات و راهنمایی ها یا آموزش های ویدئویی کنید ، تا ببینید چگونه پیکربندی خاص ممکن است مزایای بیشتری برای وب سایت خاص شما ایجاد کند.

 

۳٫ سرور مجازی و هاست وب سایت

متغیر دیگر برای سرعت وب سایت سرور میزبان شما است. مهم است مطمئن شوید که پلن میزبانی مناسبی برای نیازهای وب سایت خود ، با قدرت و منابع کافی انتخاب کرده اید. اگر وب سایت شما در سطح و منابع فعلی شاهد ترافیک بالایی است و تحت فشار قرار دارد ، زمان آن رسیده که منابع ببشتری را به سرور یا هاست خود اختصاص دهید.

 

به پایان بخش اول از این سری مطالب ما رسیدیم و امیدواریم که برای شما مفید بوده باشد. وبلاگ ما را برای بخش دوم این سری بررسی کنید که در آن ما با سه مرحله مهم دیگر برای افزایش سرعت وب سایت آشنا می شویم. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد خدمات ارائه شده توسط نوین هاست از جمله ثبت دامنه ، خرید هاست ، خرید سرور مجازی در لوکیشن های مختلف ، سرور اختصاصی ایران و آلمان ، خرید هاست ابری و سرور ابری ، به www.novinhost.org مراجعه کنید یا با شماره ۶۶۰۱۵۸۹۱ تماس بگیرید تا با اعضای بخش فروش و پشتیبانی ما صحبت کنید. پیروز و سر بلند باشید.

بازخوردها
مقالات مرتبط
گیم فیشینگ چیست؟
گیمیفیکیشن چیست و چه تاثیری بر کسب و کارها دارد؟
یکی از نوین‌ترین روش‌ها برای برقراری ارتباط با مشتریان و یا مخاطبان، استفاده از روش‌های گیمیفیکیشن Gamification است.…
زمان مطالعه: 5 دقیقه
انواع سیستم عامل چیست ؟
سیستم عامل چیست؟ (معرفی انواع سیستم عامل)
بدون شک تمامی افرادی که با سیستم‌ها و تجهیزات کامپیوتری در ارتباط هستند، نام سیستم‌عامل را شنیدند و…
زمان مطالعه: 4 دقیقه