شبکه اختصاصی مجازی – VPN بخش اول

زمان مطالعه: 2 دقیقه
انتشار :
۱۴۰۱-۰۶-۳۰

شبکه اختصاصی مجازی چیست ؟ در شبکه های کامپیوتری و مخابرات، VPN (شبکه اختصاصی مجازی، به اختصار به عنوان VPN) به عنوان گسترش شبکه های LAN دیده می شود. و از منطق ایمنی محافظت می کند که می تواند در داخل شبکه Local باشد. در واقع اتصال شبکه های محلی از طریق تکنیک به نام “تونل ” استفاده میکند. دو نوع زیرساخت مشترک وجود دارد: زیرساخت های عمومی مانند اینترنت و همچنین به عنوان اپراتور اختصاصی برای ارائه خدمات VPN به شرکت ها. در اینترنت و زیرساخت ها آی پی است که تکنیک های “تونل” را توسعه داده اند.

شبکه اختصاصی مجازی – VPN بخش اول

شبکه اختصاصی مجازی یا VPN

یک سازش خوب این است که از اینترنت به عنوان یک رسانه انتقال با استفاده از یک پروتکل “تونل زنی” استفاده کنید. به این معنی، کپسول کردن داده ها را در فرم رمزگذاری شده ارسال کنید. این نام برای تعیین شبکه VPN و مصنوعی ایجاد شده است. این شبکه “طبیعت مجازی” است. زیرا دو شبکه “فیزیکی” (شبکه های محلی) را با اتصال غیر قابل اطمینان (اینترنت) و رایانه های شخصی تنها به دلیل شبکه های محلی در هر دو طرف VPN می تواند به داده های متن ساده دسترسی پیدا کند.

VPN امکان دسترسی به یک اتصال امن را با هزینه کمتر، اگر نه اجرای تجهیزات ترمینال. در عوض، کیفیت خدمات قابل مقایسه با یک خط اجاره ای را تا آنجا که شبکه عمومی فیزیکی عمومی نیست. و بنابراین تضمین نمی شود، تضمین نمی کند. از لحاظ تاریخی، VPN ها بین سایت ها با زیر ساخت های X.25 ظاهر شده توسط اپراتورها ظاهر شدند. و سپس توسط رله های X.25 frame، ATM و MPLS جایگزین شدند.

تونل اصطلاح برای نشان دادن این واقعیت است که بین ورود و خروج از داده های VPN رمزگذاری شده است. و بنابراین معمولا به هر کسی بین دو انتهای VPN رمزنگاری می شود. همانطور که داده ها از طریق یک تونل عبور می کنند. علاوه بر این، ایجاد یک تونل همچنین یک پروتکل را در یک پروتکل در یک سطح از مدل OSI (مثلا IPSec IP) محصور می کند. در مورد یک VPN ایجاد شده بین دو ماشین، به نام ویژگی سرویس گیرنده VPN می تواند ورودی داده ها و VPN سرور (یا به طور کلی به طور کلی دسترسی به سرور از راه دور) عنصر رمزگشایی داده های خروجی رمزگذاری.

عملکرد VPN

VPN بر اساس یک پروتکل است که پروتکل تونلینگ نامیده می شود، یعنی یک پروتکل است. که اجازه می دهد داده ها از یک افراط به VPN دیگر با الگوریتم های رمزنگاری محافظت شوند.

بنابراین، هنگامی که یک سیستم خارج از یک شبکه خصوصی (مشتری عشایری، آژانس یا کارگر خانگی) میخواهد به شبکه شرکتی متصل شود:

  • بسته (که حاوی داده ها) توسط مشتری VPN (بر اساس الگوریتم که توسط هر دو طرف در ایجاد تونل VPN) رمزگذاری شده است. و احتمالا امضا شده است.
  • آنها از طریق شبکه حامل (اینترنت به طور کلی) منتقل می شوند.
  • آنها توسط سرور VPN دریافت می شوند. که اگر بررسی های صحت درست انجام شود، رمزگشایی می شود و پردازش می شود.
  • در این قرن، اکثر اپراتورهای مخابراتی MPLS برای پیاده سازی یک سرویس را کمی سوءاستفاده کرده اند. به نام VPN برای ارائه حریم خصوصی بدون رمزگذاری.
بازخوردها
مقالات مرتبط
گیم فیشینگ چیست؟
گیمیفیکیشن چیست و چه تاثیری بر کسب و کارها دارد؟
یکی از نوین‌ترین روش‌ها برای برقراری ارتباط با مشتریان و یا مخاطبان، استفاده از روش‌های گیمیفیکیشن Gamification است.…
زمان مطالعه: 5 دقیقه
انواع سیستم عامل چیست ؟
سیستم عامل چیست؟ (معرفی انواع سیستم عامل)
بدون شک تمامی افرادی که با سیستم‌ها و تجهیزات کامپیوتری در ارتباط هستند، نام سیستم‌عامل را شنیدند و…
زمان مطالعه: 4 دقیقه