۴ مرحله سوئیچینگ میزبان وب

زمان مطالعه: 3 دقیقه
انتشار :
۱۴۰۱-۰۷-۱۰

آموزش نحوه سوئیچینگ میزبان وب : این اتفاق حداقل یک بار برای هر وب مسترکار می افتد. شما هاست وب سایت خود را گسترش می دهید ، ولی شرکت هاستینگ مورد نظر یک ویژگی جدید که شما نیاز دارید را پشتیبانی نمی کند. بنابراین شما تصمیم به پیدا کردن یک شرکت جدید برای ارائه یک هاست جدید برای وب سایت خود می گردید. پس از چند روز جستجوی خسته کننده ، شرکت کاملی را برای میزبانی سایت خود پیدا می کنید. اما، چگونه می توانید یک انتقال موفق به سرور جدید اطمینان حاصل کنید؟

مراحل سوئیچینگ میزبان وب

این ۴ مرحله آسان را دنبال کنید تا اطمینان حاصل شود که انتقال بی وقفه انجام می شود:

۱. تنظیم حساب جدید و آپلود

هنگام تنظیم حساب در شرکت میزبان جدید، مطمئن شوید که به آنها بگویید که شما نمی خواهید آنها را به انتقال نام دامنه تا زمانی که به آنها بگویید که این کار را انجام دهند. یک نام کاربری و رمز عبور برای حساب جدید خود را از شرکت webhost دریافت کنید. شما به یک آدرس IP (چیزی شبیه ۲۰۹٫۲۰۷٫۴۴٫۳) وارد می شوید، نه یک نام دامنه مانند yahoo.com.

سوئیچینگ میزبان وب

ساختار دایرکتوری فعلی خود را در سرور جدید تکرار کنید و همه چیز را آپلود کنید، اما اسکریپت های CGI / PERL خود را آپلود کنید. شما باید از شرکت میزبانی جدید که PERL در سرور و دایرکتوری که در آن سایت شما واقع شده است قرار گرفته باشد. اگر از آنچه که در حال حاضر دارید متفاوت باشد ، باید اسکریپتها را به صورت دستی ویرایش کنید تا تغییرات را قبل از آپلود آنها تغییر دهید.

نکته: همه فایلهای HTML خود را در حالت ASCII بارگذاری کنید. این کار باعث جلوگیری از سندرم “صفحه خالی” می شود که ممکن است هنگام آپلود در حالت باینری رخ دهد. دستورالعمل هایی را که با برنامه FTP شما می آیند را بررسی کنید تا نحوه تغییر تنظیمات را بیابید.

۲. چند صفحه را آزمایش کنید

اطمینان حاصل کنید که آپلود خوب شد و همه چیز پس از انتقال نام دامنه توسط آزمایش چند صفحه کلید انجام می شود. فقط آدرس IP را با آنچه شرکت میزبانی شما به شما تعلق می گیرد، جایگزین کنید و نام پرونده HTML با نام فایل های واقعی که در سرور شما قرار دارد. اگر بر روی هر یک از پیوندها در صفحات تست کلیک کنید، به جای سرور جدید، که در آن شما می خواهید، به سرور فعلی خود منتقل می شوید. تنها استثناء این است که اگر از مسیرهای نسبی به جای مطلق برای پیوند URL خود استفاده می کنید.

این نیز یک فرصت خوب برای تست اسکریپت های شما است، هرچند شما باید هر گونه نام دامنه اسکریپت را به آدرس IP سایت خود در میزبان جدید تغییر دهید.

۳. نام دامنه را انتقال دهید

هنگامی که همه چیز در سرور مجازی جدید است و به درستی کار می کند، ایمیل شرکت میزبانی خود را ایمیل کنید و به آنها بگویید که نام دامنه خود را انتقال دهید. معمولا، در عرض ۲۴ ساعت ایمیل از طریق راه حل شبکه دریافت خواهید کرد و از شما می خواهیم که انتقال را تأیید کنید. به سادگی به آن ایمیل پاسخ دهید و منتظر بمانید.

پس از اتمام انتقال، شما باید تا دو هفته صبر کنید تا سرور DNS در سراسر جهان به روز شود. در طی آن زمان، دو نسخه از سایت خود را حفظ کنید. حتی بعد از اینکه سرور DNS شما به روزرسانی شد، می خواهید یک نسخه از این سایت را برای مدت کوتاهی حفظ کنید تا به نفع کسانی که سرور DNS خود را به روز رسانی نکرده اند.

۴. کمی صبر کنید و سپس حساب قبلی را لغو کنید

در طول دوره انتظار سوئیچینگ میزبان وب ، شما باید دو حساب ایمیل برای چک کنید (اگر از حسابهای POP استفاده می کنید که شرکت میزبانی شما برای شما فراهم می کند). بهترین روش برای ادامه بررسی آنها استفاده از آدرس IP سایت شما در هر دو سرور قدیمی و جدید، به عنوان سرور POP در برنامه ایمیل شما، به جای استفاده از نام دامنه است.

پس از یک یا دو هفته، حساب را با شرکت میزبان قبلی لغو کنید. یک روش خوب برای تعیین زمانی که زمان کشیدن پلاگین در حساب قدیمی شما است، زمانی است که ایمیل متوقف می شود در حساب کاربری خود در سرور قدیمی شما وارد شود.

بازخوردها
مقالات مرتبط
گیم فیشینگ چیست؟
گیمیفیکیشن چیست و چه تاثیری بر کسب و کارها دارد؟
یکی از نوین‌ترین روش‌ها برای برقراری ارتباط با مشتریان و یا مخاطبان، استفاده از روش‌های گیمیفیکیشن Gamification است.…
زمان مطالعه: 5 دقیقه
انواع سیستم عامل چیست ؟
سیستم عامل چیست؟ (معرفی انواع سیستم عامل)
بدون شک تمامی افرادی که با سیستم‌ها و تجهیزات کامپیوتری در ارتباط هستند، نام سیستم‌عامل را شنیدند و…
زمان مطالعه: 4 دقیقه