سرور ابری | بخش دوم

زمان مطالعه: 3 دقیقه
انتشار :
۱۳۹۷-۰۸-۲۹

پیاده سازی فنی ابر عمومی

در مورد مشتری، ابر عمومی نیاز به تجهیزات بسیار کم دارد. بیایید فرض کنیم که بخش بزرگی از زیرساخت IT شما را به ابر متصل می کنیم. شما سرور مجازی ، محیط های زمان اجرا و برنامه های داخلی را منتقل می کنید. در این سناریو، همه ی شما نیاز به یک ترمینال فعال شده از اینترنت و یک مرورگر است. بسته به وظیفه، کارکنان این دستگاه ها را با استفاده از یک ماوس و صفحه کلید، از طریق ورودی صفحه نمایش لمسی یا پانل های کنترل حرفه ای کار می کنند. شما سرور خود را با فضای ذخیره سازی زیادی برای پایگاه های داده و نرم افزار و یا تعداد زیادی از RAM برای زمان پاسخ سریع نیاز ندارید. سرور ابری | بخش دوم

شما از طریق اینترنت عمومی به ابر عمومی دسترسی پیدا می کنید. ارائه دهندگان به شما یک رابط کاربری مبتنی بر وب را به زودی به شما به عنوان یک حساب کاربری را راه اندازی. از آنجا که گزینه های ممکن از برنامه های فردی تا کل زیرساخت ها محدوده هستند، این رابط کاربر ها بسیار متفاوت است. به عنوان مثال، برخی از مشتریان تنها از رابط وب پست استفاده می کنند که محدود به مدیریت ارتباطات است؛ دیگران دفتر سیستم را اداره می کنند و یا برنامه وب خود را بر روی یک پلت فرم ارائه شده مدیریت می کنند.

به خدمات رزرو شده خودتان از طریق یک رابط سرویس دسترسی پیدا می کنید. ارائه دهندگان مدیریت پشت صحنه و ارائه سخت افزار – از جمله مزارع سرور مجازی ، ذخیره سازی داده ها، و کامپیوتر. با هم، این دستگاه ها ابر را تشکیل می دهند که در آن مشتریان حرکت می کنند. میزبان ابر هر سرویس را فضای سرور مجازی خود اختصاص میدهد. به منظور تضمین دسترسی به مشتری در همه زمان ها، کار خیر در سرورهای مختلف توزیع می شود.

ابر خود شامل چند سرور مجازی است که به یک سرور مجازی مرکزی وصل می شوند. سرور مجازی مرکزی شبکه را از طریق “middleware” کنترل می کند که ارتباط بین همه دستگاه های شرکت کننده را امکان پذیر می سازد. سرور مجازی مرکزی توزیع وظایفی که قبلا در پروتکل ها تعریف شده است. بسته به قدرت محاسباتی مورد نیاز، ارائه دهنده فضای ذخیره سازی را در سرورهای مختلف توزیع می کند. بعضی از خدمات نیاز به چندین ماشین دارد.

برای خدمات کمتر فشرده، میزبان از دستگاه های خود استفاده می کند. برای این منظور، چندین سرور مجازی در یک سرور فیزیکی قرار دارند. این مجازی سازی، همچنین به عنوان یک ماشین مجازی شناخته می شود، مثل یک سرور مجازی با سیستم عامل خود رفتار می کند. مشتریان از طریق یک رابط به این ماشین مجازی دسترسی دارند. دیگران از همان سرور فیزیکی استفاده می کنند و مجازی سازی خود را از طریق رابط کاربری مبتنی بر وب در ایستگاه کاری خود انجام می دهند. ماشین مجازی فضای ذخیره سازی را به طور موثر استفاده می کند و آزادانه قابل مقیاس پذیری است. بنابراین، عملکرد سرویس شما بستگی به قابلیت های سخت افزاری شما ندارد.

 

تفاوت با ابر خصوصی

تفاوت اساسی میان ابرهای عمومی و خصوصی فقط آنهایی هستند: عمومی و خصوصی. رایانش ابری در این تابلو سه نوع دسترسی ابر را شامل می شود: از یک طرف، ابر عمومی است که برای هر کسی با اتصال به اینترنت و بودجه کافی در دسترس است. از سوی دیگر، ابر خصوصی است که از مردم جدا شده است. هر دو فرم دارای مزایا و معایب خاص خود هستند. به همین دلیل برخی از شرکت ها از یک ابر هیبریدی استفاده می کنند که قرار است بهترین دو جهان را به هم پیوند دهد.

 

معماری مدل های گسترش استفاده از ابر عمومی

ارائه دهندگان از معماری ابر عمومی برای ارائه خدمات به درجه های مختلف استفاده می کنند. همچنین ممکن است فقط از یک نرم افزار خاص استفاده شود و همچنین کل ساختارها را به خارج از منزل منتقل کند. معماری ابر عمومی شامل لایه های به اصطلاح است. بنابراین معماری لایه ای است. محدوده های فردی به یک لایه خاص اختصاص داده می شوند. لایه ها سلسله مراتب مرتب شده اند. یک لایه بالاتر میتواند به یک لایه عمیق دسترسی پیدا کند، اما این کار از راه دور کار نمی کند. یک سیستم می تواند از یک لایه یا چند لایه تشکیل شود. سپس چند لایه نامیده می شود.

“زیرساخت به عنوان یک سرویس” (IaaS)، “پلت فرم به عنوان یک سرویس” (PaaS) و “نرم افزار به عنوان یک سرویس” (SaaS) می تواند لایه های در نظر گرفته شود. این بسته به سطح کاربر که در آن سرویس ارائه شده عمل می کند متفاوت است. در حالی که کاربران نرمال از نرم افزار استفاده می کنند، معماران نرم افزار با پلت فرم پایه برای توسعه نرم افزار کار می کنند. این پلت فرم را نمی توان بدون زیرساخت اطراف آن ایجاد یا اجرا کرد. بنابراین، خدمات مختلف بر روی یکدیگر مانند لایه ها ایجاد می شود. سرور ابری | بخش دوم

 

برای کسب اطلاعات در مورد خدمات ارائه شده توسط نوین هاست ، از جمله ثبت نام دامنه ، خرید هاست ، سرور مجازی در لوکیشن های مختلف ، سرور اختصاصی ، هاست ابری و سرور مجازی ایران ، به www.novinhost.org مراجعه کنید یا با شماره ۶۶۰۱۵۸۹۱ تماس بگیرید تا با یکی از اعضای بخش فروش ما صحبت کنید. پیروز و سر بلند باشید.

بازخوردها
مقالات مرتبط
گیم فیشینگ چیست؟
گیمیفیکیشن چیست و چه تاثیری بر کسب و کارها دارد؟
یکی از نوین‌ترین روش‌ها برای برقراری ارتباط با مشتریان و یا مخاطبان، استفاده از روش‌های گیمیفیکیشن Gamification است.…
زمان مطالعه: 5 دقیقه
انواع سیستم عامل چیست ؟
سیستم عامل چیست؟ (معرفی انواع سیستم عامل)
بدون شک تمامی افرادی که با سیستم‌ها و تجهیزات کامپیوتری در ارتباط هستند، نام سیستم‌عامل را شنیدند و…
زمان مطالعه: 4 دقیقه