راهنمای کنترل ترافیک وب سایت

زمان مطالعه: 4 دقیقه
انتشار :
۱۳۹۸-۰۶-۱۰

معمولاً لحظه هیجان انگیزی است که برای اولین بار یک وب سایت راه اندازی می کنید و شروع به دیدن معدود بازدید کنندگان آن در تحلیل ترافیکی خود می کنید. با این حال باید به فکر افزایش ترافیک وب سایت خود باشید ، وقتی بازدید کنندگان معدودی به یک جریان پایدار ( در تجارت به مشتریان ثابت ) تبدیل می شوند ، شاید یک روز ، به یکی از ابر قدرت های حوضه خود تبدیل شوید! هیچ وقت عجله نکنید ، قطره قطره جمع گردد وانگهی دریا شود. در این پست با ما در راهنمای کنترل ترافیک وب سایت همراه باشید!

 

اوضاع باید بین چند بازدید کننده اول تغییر کند و شاید میزبان صدها یا هزاران نفر همزمان در وب سایت شما باشد. شما عباراتی مانند سرور اختصاصی ، بهینه سازی موتور جستجو یا سئو ، هاست ، بهینه سازی وب سایت ، حافظه پنهان و CDN را می شنوید ، و این دقیقاً همان چیزی است که ما امروز در این پست می خواهیم صحبت کنیم. این پست در یک سری ۲ قسمتی منتشر خواهد شد ، لذا برای راهنمایی ها و راهکارهای مهم تر ، حتماً با ما همراه باشید و پست بعدی ما را مشاهده کنید.

راهنمای کنترل ترافیک وب سایت

۱٫ بهینه سازی تصاویر

بهینه سازی تصاویر

عمده نگرانی که بر عملکرد وب سایت شما تحت تاثیر قابل توجهی می گذارد ، این است که هر بار بارگیری یک صفحه ، چه مقدار داده به بازدید کنندگان شما منتقل می شود. هرچه قدر این مقدار و این حجمی که بازدید کنندگان باید آپلود کنند تا صفحه ی شما را مشاهده کنند کمتر باشد بسیار تاثیر گذار در رتبه وب سایت شما است و بازدید کنندگان با سرعت بالاتری صفحه شما را برگزاری می کنند.

 

تصاویر همیشه باید تا حد امکان کوچک نگه داشته شوند – نه در مورد وضوح ، بلکه در اندازه پرونده و حجم تصویر. می توانید تصاویر خود را با کمک نرم افزار های ویرایش مانند Adobe Photoshop بهینه کنید یا می توانید از هر افزونه ای استفاده کنید تا هر بار که می خواهید تصویری را بهینه کنید ، به طور خودکار برای شما این کار را انجام دهد. از وبلاگ ما ، در پست بهینه سازی وب سایت های وردپرس برای موتورهای جستجو مشاهده کنید ، تا در مورد توصیه های افزونه مناسب برای بهینه سازی تصاویر وب سایت خود بیشتر بدانید.

 

۲٫ برنامه وب caching

 برنامه وب caching

 

یکی از ابزارهای قدرتمند برای ایجاد وب سایت شما برای کنترل حجم زیاد ترافیک ، نصب افزونه caching است.

 

caching در واقع جایی است که یک نسخه کاملاً لود شده از یک صفحه در وب سایت شما در اولین بازدید فشرده شده و ذخیره می شود. سپس ، به هر بازدید کننده با همان نسخه آماده برای رفتن به صفحه خدمات داده می شود ، بنابراین نیازی به بارگیری از ابتدا نیست و دوباره از منبع کد آن ترجمه می شود. این باعث می شود در وب سایت شما حجم زیادی از انرژی و منابع صرفه جویی شود و باعث می شود در هر یک از بازدید ها یک فرآیند بسیار سبک تر را برای پردازش آن انجام دهند.

 

۳٫ WAF

WAF

 

یک WAF ، که به عنوان فایروال برنامه وب شناخته می شود ، در اصل یک فیلتر بین وب سایت شما و دنیای خارج است. این فایروال اکثرا برای نمایش ترافیک ورودی شما و جلوگیری از هر چیزی که مخرب به نظر می رسد استفاده می شود. نصب این فایروال بی نهایت می تواند به بهبود وب سایت شما کمک کند ، زیرا وقت و منابع صرف پردازش می شود و ترافیک بد نخواهیم داشت.

 

۴٫ CDN

CDN

CDN کمی شبیه به گزینه دوم در بالا است ، اما موارد را به سطح بعدی می برد. داشتن CDN در وب سایت شما به معنای این است که در سطح بالاتر ، کپی از قسمت های خاصی از وب سایت شما در ده ها یا صدها سرور در سراسر جهان ذخیره می شود. سپس این نسخه ذخیره شده caching در اختیار بازدید کنندگان شما قرار می گیرد و آنها را از نیاز به بارگیری آن محتوا به طور مستقیم در سرور مجازی خود بی نیاز می کند.

 

این بدان معناست که مشتریان بیشتر پرونده های وب سایت شما را از نزدیکترین سرور CDN خود بارگیری می کنند – که ممکن است در همان شهری باشد که سرور وب سایت مقصد قرار دارد. در نهایت این امر باعث می شود زمان زیادی صرفه جویی شود و در سرور یا هاست اصلی از انجام کارهای بسیار سنگین کاسته می شود.

 

خلاصه

این قسمت ۱ از سری ۲ بخشی ما در مورد کنترل ترافیک وب سایت شما است. حتماً پست بعدی ما را که همراه سه نکته و استراتژی دیگر است را می توانید بلافاصله پیاده کنید تا اطمینان حاصل کنید که وب سایت شما همیشه آماده است!

 

برای کسب اطلاعات در مورد خدمات ارائه شده توسط نوین هاست ، از جمله ثبت نام دامنه ، خرید هاست ، سرور مجازی در لوکیشن های مختلف ، سرور اختصاصی ، هاست ابری و سرور مجازی ایران ، به www.novinhost.org مراجعه کنید یا با شماره ۶۶۰۱۵۸۹۱ تماس بگیرید تا با یکی از اعضای بخش فروش ما صحبت کنید. پیروز و سر بلند باشید.

بازخوردها
مقالات مرتبط
گیم فیشینگ چیست؟
گیمیفیکیشن چیست و چه تاثیری بر کسب و کارها دارد؟
یکی از نوین‌ترین روش‌ها برای برقراری ارتباط با مشتریان و یا مخاطبان، استفاده از روش‌های گیمیفیکیشن Gamification است.…
زمان مطالعه: 5 دقیقه
انواع سیستم عامل چیست ؟
سیستم عامل چیست؟ (معرفی انواع سیستم عامل)
بدون شک تمامی افرادی که با سیستم‌ها و تجهیزات کامپیوتری در ارتباط هستند، نام سیستم‌عامل را شنیدند و…
زمان مطالعه: 4 دقیقه