خطرات احتمالی سال ۲۰۱۹

زمان مطالعه: 3 دقیقه
انتشار :
۱۳۹۸-۰۴-۱۳

اگر از اول ژانویه سال ۲۰۱۹ PHP خود را به نسخه ی ۷ یا بالاتر آپدیت نکنید ، سیستم شما در خطر جدی خواهد بود. هنوز هم بسیاری از صاحبان وب سایت ها از نسخه های قدیمی PHP استفاده می کنند. آنها تا کنون این مسئله را جدی نگرفته اند ، اما از اول ژانویه سال ۲۰۱۹ خطر به طرز چشمگیری بیشتر خواهد شد.

 

 

PHP چیست؟

PHP یک زبان برنامه نویسی است. اکثر وب سایتهایی که بر پایه ی CMS هستند ، مانند WordPress ، Drupal و Joomla از این زبان استفاده می کنند. زمانی که شما یک هاست را می خرید ، یکی از ویژگیهای این هاست ، موتور زبان برنامه نویسی نصب شده در آن است تا شما بتوانید از آن در وب سایت خود استفاده کنید. زبانهای برنامه نویسی مدام در حال تغییر هستند ، بنابراین هر از گاهی به روزرسانی خواهند شد.

 

معمولاً هاست مورد نظر شما به همراه چند نسخه ی نصب شده و قابل دسترسی PHP برای استفاده به شما تحویل داده خواهد شد. مهم است که هر از گاهی سیستم را چک کنید تا ببینید که آیا از آخرین نسخه ی PHP استفاده می کنید یا خیر ، بدین ترتیب مطمئن می شوید که از دنیای روز فن آوری عقب نمانده اید.

 

در ماههای پایانی سال ۲۰۱۸ چه اتفاقی می افتد؟

از تاریخ اول ژانویه ۲۰۱۹ PHP نسخه ی ۵٫۶ و PHP نسخه ی ۷ به انتهای دوران حیات خود می رسند. این بدان معنی است که سازندگان این نسخه ها دیگر برایشان آپدیت امنیتی ارسال نمی کنند. خلاصه اینکه ، وب سایتهایی که از این نسخه ها استفاده می کنند ، تبدیل به یک فضای باز و آزاد برای هکرها خواهند شد.

در آینده خطرات امنیتی بیشتر و بیشتری وجود خواهند داشت و این فضاهای ایجاد شده در اثر خطرات موجود به خوبی پر نشده و سایت شما تبدیل به یک موقعیت عالی برای دستبرد و سوء استفاده خواهد شد. این امر می تواند منجر به هک شدن سایت شما ، از دست رفتن اطلاعاتتان و بدتر از همه ، به سرقت رفتن اطلاعات مشتریهای شما شود. شما می توانید با استفاده از official PHP supported versions calendar از نسخه ی PHP فعلی خود مطلع شوید . قویاً توصیه می کنیم که PHP خود را به نسخه ی ۷٫۲ آپدیت کنید.

 

به روز رسانی نسخه ی PHP شما چه مزایا و چه معایبی دارد؟

ابتدا با منافع شروع می کنیم که بسیار قابل توجه هستند. اول از همه ، ارتقاء نسخه ی PHP از نسخه ی ۵٫x به نسخه ی ۷٫x قدرت سیستم شما را به صورت ناگهانی افزایش می دهد. این نسخه ی جدید تقریباً نصف نسخه ی قبلی حافظه اشغال می کند ، در نتیجه سرعت سیستم شما بالا رفته و قادر خواهد بود به صورت هم زمان جوابگوی چند کاربر باشد. علاوه بر این به روز کردن PHP شما را از محافظت در برابر سوء استفاده های امنیتی مطمئن می کند.

 

و اما در مورد معایب، تنها نکته ای که باید به آن اشاره کنیم ، مسئله ی سازگار بودن تمام امکانات سایت با نسخه جدید PHP است . وقتی PHP خود را آپدیت می کنید ، احتمال کمی وجود دارد که چیزی مثلاً یک تم یا plug in خاص در سایت شما با نسخه جدید سازگار نباشد. البته این حالت بسیار نادر است و بیشتر سازندگان تم ها و plug in ادعا می کنند که نرم افزارشان با آخرین نسخه موجود PHP سازگار است.

اگر هر یک از نرم افزارهای سایت شما پس از به روز رسانی PHP کار نکرد ،به احتمال زیاد خود نرم افزار هم قدیمی است و باید به آخرین نسخه آپدیت شود. اگر نرم افزار تقریباً به روز باشد و با این وجود با به روزرسانی PHP دچار مشکل شود ، در حقیقت ، بروز این مشکل به منزله ی یک پرچم قرمز بزرگ برای کیفیت نرم افزار مورد نظر خواهد بود و بهتر است شما از یک جایگزین بهتر و مناسب تر استفاده کنید.

 

چگونه می توانم از نسخه ی PHP خود مطلع شوم و یا آن را آپدیت کنم؟

ما مقاله ای در مورد چگونگی کنترل نسخه ی PHP و همچنین به روز رسانی آن نوشته ایم. شما می توانید با مراجعه به این مقاله از منافعی که با به روزرسانی PHP خود به آن دست می یابید ، همچنین نحوه ی به روز رسانی PHP در چند دقیقه مطلع شوید. اگر می خواهید PHP خود را به روز کنید ، راهنمایی های کارشناسانه ی ما در این مقاله به شما کمک خواهد کرد تا به عنوان صاحب یک هاست شخصی ، تجاری و یا فروش قدم به قدم مراحل لازم برای به روز رسانی PHP خود را انجام دهید.

ما برای کسانی که از VPS ( سرور مجازی) یا سرور اختصاصی استفاده می کنند ، هم راهنمای مناسب تهیه کرده ایم. به روز رسانی PHP در طولانی ترین حالت ، تنها چند دقیقه طول می کشد. ممکن است شما مایل باشید برای دستیابی به نتایج بهتر، به صورت هم زمان تمام تم ها و plug in سایت خود را آپدیت کنید. هر زمان که دچار تردید شدید ، می توانید با طراح سایت خود مشورت کنید.

بازخوردها
مقالات مرتبط
گیم فیشینگ چیست؟
گیمیفیکیشن چیست و چه تاثیری بر کسب و کارها دارد؟
یکی از نوین‌ترین روش‌ها برای برقراری ارتباط با مشتریان و یا مخاطبان، استفاده از روش‌های گیمیفیکیشن Gamification است.…
زمان مطالعه: 5 دقیقه
انواع سیستم عامل چیست ؟
سیستم عامل چیست؟ (معرفی انواع سیستم عامل)
بدون شک تمامی افرادی که با سیستم‌ها و تجهیزات کامپیوتری در ارتباط هستند، نام سیستم‌عامل را شنیدند و…
زمان مطالعه: 4 دقیقه