اجزای اصلی میزبانی وب کدام هستند ؟

زمان مطالعه: 3 دقیقه
انتشار :
۱۴۰۱-۰۶-۱۸

اجزای اصلی میزبانی وب کدام هستند ؟ در این مقاله در مورد اجزای اصلی درگیر در هاستینگ بحث می کنیم! با نوین هاست همراه باشید!

اجزای اصلی میزبانی وب

اجزای اصلی میزبانی وب

مرورگر اینترنت

هنگام مشاهده وب شما از یک مرورگر اینترنتی مانند Internet Explorer استفاده می کنید. بسیاری از شرکت های هاستینگ، کنترل پنل را برای مدیریت وب سایت هاست خود، که با مرورگر وب خود استفاده می کنند، ارائه می دهند. اکثر آنها اجازه می دهد تا بیشتر جنبه های حساب کاربری خود را با استفاده از یک مرورگر وب ساده پیکربندی کنید.

مشتری FTP

این یک قطعه بسیار ساده از نرم افزار است. که اجازه می دهد تا شما برای مشاهده پوشه ها و فایل های سرور در حساب هاست خود را به عنوان اگر آنها فایل ها و پوشه ها در کامپیوتر خود است. پس از آن می توانید فایل ها را بین کامپیوتر و حساب وب خودتان بکشید و رها کنید.

وب سرور

سرور وب یک بسته نسبتا ساده ای از نرم افزار است که درخواست ها را از طریق HTTP (پروتکل انتقال ابرمتن) پذیرفته و صفحات HTML و فایل های تصویری را ارائه می دهد.

سرور FTP

FTP ابزارهایی است که یک استاد وب می تواند فایل ها را به سرور و از طریق آن انتقال دهد. برای قرار دادن فایل های HTML و تصویر روی سرور شما معمولا از FTP برای آپلود (انتقال) فایل های خود به سرور در حال اجرا وب سرور استفاده می کنید.

سرور ایمیل

سرور ایمیل متشکل از دو قسمت POP (پروتکل پست اداری) و (SMTP (Simple Mail Transfer Protocol است. POP جایی است که ایمیل به صندوق پستی شما دریافت می شود و SMTP چیزی است که برای ارسال و دریافت ایمیل بین سرورهای ایمیل مورد استفاده قرار می گیرد.

سرور پایگاه داده

اگر از اسکریپت سمت سرور در سرور وب خود استفاده می کنید (از چیزی مانند Microsoft Internet Information Server استفاده می کنید) و سپس به جای ارائه داده های استاتیک فقط در صفحات وب، می توانید داده ها را از یک پایگاه داده ای که کاربران خود را قادر به جستجو و مشاهده داده های مختلف و راه پویا همچنین یک سرور پایگاه داده برای جمع آوری داده ها از بازدیدکنندگان سایت شما استفاده می شود؛ سفارشات، بازخورد، بحث و … .

هر یک از اجزای فوق، برنامه های نرم افزاری بر روی سرورها در محیط هاستینگ است. شما می توانید با هر یک از این موارد با برنامه های نرم افزاری ویژه ای که در رایانه خود استفاده می کنید ارتباط برقرار کنید. مهمترین آنها عبارتند از:

وب سایت / ویرایشگر صفحه

امروزه بسیاری از سرورهای وب اجازه ویرایش وب پارت ها از طریق HTTP (پروتکل انتقال پرونده) بر اساس تکنولوژی Microsoft FrontPage را دارند. این ویراستاران خاص به شما اجازه می دهند که اساسا به وب سایت شما نگاه کنید. همانطور که اگر از مرورگر وب استفاده می کنید و صفحات را به صورت مستقیم ویرایش کنید. همانطور که آنها با استفاده از WYSWIG (چیزی که می بینید چه چیزی دریافت می کنید) تکنولوژی را ویرایش کنید. اکثر محیط های هاستینگ از این پشتیبانی می کند و اگر از آن استفاده می کنید، مطمئن شوید که در دسترس است. یک نکته: اطمینان حاصل کنید که هاست وب ارائه این واقعا این تکنولوژی را درک می کند، آن منطقه اصلی است که بسیاری از هک ها و ورودی های امنیتی رخ می دهد.

مشتری ایمیل

اگر شما از اینترنت استفاده می کنید. می توانید با استفاده از یک سرویس ایمیل برای فرستادن و دریافت ایمیل خود، از قبل استفاده کنید. رایج ترین Outlook Express، Eudora و مشتریان ایمیل مبتنی بر وب مانند Hotmail هستند.

بازخوردها
مقالات مرتبط
مزایا و معایب مجازی ساز KVM
مجازی ساز KVM چیست و چه مزایایی دارد؟
[custumexpert]
زمان مطالعه: 4 دقیقه
حافظه NVMe چیست؟
حافظه NVMe چیست و چه مزایایی دارد؟
[custumexpert]
زمان مطالعه: 4 دقیقه