آشنایی با vagrant + ویژگی ها

زمان مطالعه: 3 دقیقه
انتشار :
۱۴۰۲-۰۶-۰۱

Vagrant ابزاری برای ساخت و کنترل محیط ماشینهای مجازی در یک چرخه ی کاری منفرد است. Vagrant با یک چرخه ی کاری ساده و تمرکز بر اتوماسیون ، زمان ساخت و راه اندازی محیط را کاهش می دهد. تنوع محصولات و محصولات جایگزین را افزایش می دهد. و سبب می شود که شنیدن بهانه ی ” روی دستگاه من کار می کند ” به تاریخ بپیوندد.

اگر تا حدی با اصول Vagrant آشنایی دارید. نوین هاست سعی دارد در این این پست مطالب خوبی در مورد ویژگیها و امکانات موجود Vagrant در اختیار شما قرار دهد .

آشنایی با vagrant

چرا Vagrant ؟

Vagrant محیطهای کاری قابل جابجایی، قابل تکثیر و تجدید پذیر ی را ایجاد می کند که به راحتی قابل پیکربندی هستند. بر اساس بالاترین استانداردهای تکنولوژی صنعتی ساخته شده اند. و توسط یک چرخه ی کاری واحد و منظم کنترل می شوند . با این کار Vagrant به شما کمک می کند تا بهره وری و انعطاف پذیری خود و تیمتان را تا بیشترین حد ممکن افزایش دهید.

Vagrant برای دستیابی به این امکان شگفت انگیز از غولهای این صنعت بهره می گیرد . ماشینها با بهترین استانداردهای VirtualBox, VMware, AWS, و یا سایر شرکتهای سازنده ، ساخته و تهیه می شوند. سپس ابزارهای استاندارد سازی صنعتی از قبیل اسکریپتهای پوسته ، Chefیا Puppet می توانند نرم افزار را به صورت خودکار بر روی ماشین نصب و پیکربندی کنند.

برای سازندگان

اگر شما یک سازنده هستید ، Vagrant تمام احتیاجات شما و اجزای آنها را در داخل یک محیط مجزا و یکپارچه ی قابل دسترس جمع می کند. بدون آنکه شما ابزاری را که قبلاً از آنها استفاده می کردید ( ویراستاران ، مرورگرها و برنامه های debugger ) ، از دست بدهید.

وقتی شما یا هر فرد دیگر یک فایل Vagrant file ایجاد کند. فقط کافی است که یک Vagrant up انجام دهید و پس از آن دیگر همه چیز آماده و مهیاست تا شما کار خود را با این محیط شروع کنید. سایر اعضای تیم شما نیز محیط کار خود را با استفاده از همین اجزا و پیکربندی می سازند . فرقی نمی کند که با چه سیستمی کار می کنید.  چه با لینوکس کارکنید ، چه با ویندوز یا با Mac OS X کار کنید ، تمام اعضای تیم ، دستورات برنامه نویسی و کدهای خود را در یک محیط اجرا می کنند. با نیازهای یکسان روبرو هستند و محیط کار خود را به یک شکل مرتب و پیکربندی می کنند.

برای اجرا کنندگان

اگر شما مهندس واحد عملیات و یا مهندس DevOps هستید. Vagrant محیطی قابل دسترس و یک چرخه ی کاری یکپارچه و منسجم برای ساخت و ارزیابی اسکریپتهای مدیریت زیرساخت در اختیار شما قرار می دهد. شما می توانید چیزهایی مانند اسکریپتهای پوسته ، فایلهای Chef و ماژولهای Puppet را به سرعت ارزیابی کنید. و از محیطهای مجازی بومی و محلی از قبیل VirtualBox یا VMware استفاده ی بیشتری کنید . پس از آن می توانید با همان چرخه ی کاری و همان پیکربندی ، این اسکریپتها را در سرورهای ابری و سرور مجازی جداگانه همچون AWS و RackSpace مورد آزمایش قرار دهید.

دیگر استفاده از اسکریپتهای رایج و معمول را برای بازیابی نمونه های EC2 کنار بگذارید ، فرمانهای SSH را برای به کارگیری در ماشینهای مختلف تغییر ندهید. و استفاده از Vagrant را آغاز کنید تا حسهای خوب و آرامش به زندگی شما وارد شود.

برای طراحان

اگر شما یک طراح هستید ، Vagrant بطور خودکار تمام چیزهایی را که برای یک اپلیکیشن تحت وب موردنیاز است. فراهم می کند تا شما بتوانید بیشتر بر روی کار طراحی خود متمرکز شوید. وقتی که یک برنامه نویس Vagrant را تنظیم و پیکربندی کرده است. دیگر لازم نیست نگران چگونگی اجرای آن اپلیکیشن باشید. دیگر نیازی نیست که سایر برنامه نویسان و سازندگان را به دردسر بیندازید تا برای تغییر و اصلاح محیط کارتان به شما کمک کنند تا بتوانید طرحهای خودتان را تست کنید. کافی است که دستورات و کدها را چک کنید ، Vagrant Up را اجرا کنید و شروع به طراحی کنید.

 نوین هایت یار نوین شماست.

بازخوردها
مقالات مرتبط
گیم فیشینگ چیست؟
گیمیفیکیشن چیست و چه تاثیری بر کسب و کارها دارد؟
یکی از نوین‌ترین روش‌ها برای برقراری ارتباط با مشتریان و یا مخاطبان، استفاده از روش‌های گیمیفیکیشن Gamification است.…
زمان مطالعه: 5 دقیقه
انواع سیستم عامل چیست ؟
سیستم عامل چیست؟ (معرفی انواع سیستم عامل)
بدون شک تمامی افرادی که با سیستم‌ها و تجهیزات کامپیوتری در ارتباط هستند، نام سیستم‌عامل را شنیدند و…
زمان مطالعه: 4 دقیقه