آشنایی با DNS در کمتر از ۱۰ دقیقه (قسمت دوم)

زمان مطالعه: 2 دقیقه
انتشار :
۱۳۹۷-۱۰-۰۴

وقتی کسی سعی می کند وب سایت شما را ببیند یا برای شما ایمیل می فرستد ، نخستین کاری که کامپیوترش انجام می دهد این است که دامین شما را پیدا کرده و تشخیص دهد که رکوردهای DNS شما چه می گویند. سپس رکورد مربوطه را پیدا کرده و بسته به کاری که قرار است انجام شود ، ارسال ایمیل یا مشاهده ی وبسایت ، اطلاعات را به سرور مربوطه انتقال می دهد. آشنایی با DNS

بیشتر رکورد های DNS ۳ بخش اصلی دارند( البته بعضی رکورد ها بخشهای بیشتری دارند ). یک نمونه ی رکورد DNS چیزی شبیه به این است:

Record Type: A

TTL: 1800

Record Name: digitalpacific.com.au

Record Value: 202.130.44.27

اولین چیزی که با دیدن این رکورد می فهمیم ، این است که این رکورد از نوع A است. رکوردها انواع مختلفی دارند و هر نوع به خدمات یا هدف متفاوتی مربوط می شود. برای مثال رکورد MX به خدمات ایمیل مربوط می شود. رکوردهایی از نوع AAAA ، CAA ، CNAME ،SRV و TXT هم وجود دارند.

رکوردهای نوع A مهمترین نوع رکورد محسوب می شوند. این نوع رکورد مسئول تبدیل آدرس human-friendly  دامین به آدرس سرور است. در این مثال ، آدرس human-friendly  در حقیقت digitalpacific.com.au است ، اما وقتی به آدرس سرور تبدیل شود ، به صورت ۲۰۲٫۱۳۰٫۴۴٫۲۷ در می آید. این آدرسها آدرس IP نامیده می شوند.

اطلاعات دیگری که دراین رکورد دیده می شود TTL (Time To Live ) است. TTL همیشه به ثانیه بیان می شود و نشان دهنده ی مدت زمانی است که لازم است از ذخیره ی یک رکورد ، پس از به روز رسانی ، گذشته باشد تا یک کامپیوتر کاربر بتواند آن را مجدداً شناسایی کند. اغلب توصیه می شود تنظیمات رکوردهای DNS خود را در حد معقول و منطقی پایین تعیین کنید ، مبادا که مشکلی در هاستینگ شما پیش بیاید. اگر نمی خواهید که مردم همچنان به رکوردهای قدیمیتان مراجعه کنند ، لازم است که هر چه سریعتر خدماتتان را به یک سرور جدید منتقل کنید.

به صورت خلاصه ، می توانید رکوردهای DNS را به صورت راهنماهای ترافیک تصور کنید. تصور کنید دامین شما در ابری غوطه ور است و یک راهنمای ترافیکی خیالی با لیستی از رکوردها در دست ، کنار آن ایستاده است. زمانی که کسی با یک بسته ی تحویلی به دامین شما نزدیک می شود ، راهنمای خیالی DNS شما به او می گوید که کجا می تواند وب سایت شما را پیدا کند و یا ایمیل شما را باید به کجا تحویل دهد. درک این مفهوم پایه ی اصلی مدیریت صحیح DNS شماست.

کار انجام شد. زمان سنج را متوقف کنید.

شما می توانید رکوردهای DNS دامین خود را از طریق حساب کاربری cPanel کنترل کنید. به سادگی می توانید به cPanel هاستینگ خود متصل شوید، سپس آیکون “Zone Editor” را بیابید. پس از یافتن این آیکون بر روی گزینه ی “Manage” در کنار نام دامین مورد نظر کلیک کنید. آشنایی با DNS

برای کسب اطلاعات در مورد خدمات ارائه شده توسط نوین هاست ، از جمله ثبت نام دامنه ، خرید هاست ، سرور مجازی در لوکیشن های مختلف ، سرور اختصاصی ، هاست ابری و سرور مجازی ایران ، به www.novinhost.org مراجعه کنید یا با شماره ۶۶۰۱۵۸۹۱ تماس بگیرید تا با یکی از اعضای بخش فروش ما صحبت کنید. پیروز و سربلند باشید.

بازخوردها
مقالات مرتبط
گیم فیشینگ چیست؟
گیمیفیکیشن چیست و چه تاثیری بر کسب و کارها دارد؟
یکی از نوین‌ترین روش‌ها برای برقراری ارتباط با مشتریان و یا مخاطبان، استفاده از روش‌های گیمیفیکیشن Gamification است.…
زمان مطالعه: 5 دقیقه
انواع سیستم عامل چیست ؟
سیستم عامل چیست؟ (معرفی انواع سیستم عامل)
بدون شک تمامی افرادی که با سیستم‌ها و تجهیزات کامپیوتری در ارتباط هستند، نام سیستم‌عامل را شنیدند و…
زمان مطالعه: 4 دقیقه