آشنایی با windows server 2012 | بخش دوم

زمان مطالعه: 3 دقیقه
انتشار :
۱۴۰۱-۱۰-۱۲

آشنایی با windows server 2012 | بخش دوم با نوین هاست :

مدیر وظیفه (Task manager)

windows server 2012 شامل یک نسخه جدید از ویندوز Task Manager همراه با نسخه قدیمی است. در نسخه جدید زبانه ها به طور پیش فرض پنهان هستند، فقط برنامه های کاربردی را نشان می دهند. در برگه Processes جدید فرآیندها در سایه های مختلف زرد نمایش داده می شود و سایه های تیره تر نشان دهنده استفاده از منابع سنگین تر است. این لیست نام و وضعیت برنامه ها، و همچنین CPU، حافظه، هارد دیسک و استفاده از شبکه را فهرست می کند. اطلاعات پردازش موجود در نسخه های قدیمی تر در حال حاضر به زبانه جزئیات جدید منتقل شده است.

برگه عملکرد نشان می دهد که “پردازنده”، “حافظه”، “دیسک”، “Wi-Fi” و “اترنت” نمودار. برگه پردازنده دیگر به طور پیش فرض نمودار های فردی را برای هر پردازنده ی منطقی در سیستم نمایش نمی دهد، اگرچه گزینه ی دیگری باقی می ماند.

 

آشنایی با windows server 2012

علاوه بر این، می تواند داده ها را برای هر گره دسترسی به حافظه غیرمجاز (NUMA) نمایش دهد. هنگام نمایش داده ها برای هر پردازنده ی منطقی برای دستگاه های با بیش از ۶۴ پردازنده ی منطقی، برگه ی CPU اکنون درصد ساده ی استفاده ی روی کاشی های نقشه ی حرارت را نشان می دهد. رنگ مورد استفاده برای این نقشه های گرم آبی است و سایه های تیره تر نشان می دهد که استفاده سنگین تر است.

در حال جابجایی مکان نما بر روی هر داده پردازشی منطقی، در حال حاضر گره NUMA پردازنده و شناسه آن را نشان می دهد. علاوه بر این، یک برگه راه اندازی جدید اضافه شده است که برنامه های راه اندازی را لیست می کند. با این وجود این تب در ویندوز سرور ۲۰۱۲ وجود ندارد. مدیر وظیفه جدید هنگامی که برنامه فروشگاه ویندوز وضعیت “معلق” را شناسایی می کند، به رسمیت می شناسد.

مدیریت آدرس (IP address manager (IPAM

ویندوز سرور ۲۰۱۲ دارای نقش مدیریت آدرس آی پی برای کشف، نظارت، حسابرسی و مدیریت فضای آدرس IP استفاده شده در شبکه شرکتی است. IPAM برای مدیریت و نظارت بر سیستم های نام دامنه (DNS) و پروتکل پیکربندی میزبان پویا (DHCP) استفاده می شود. هر دو IPv4 و IPv6 به طور کامل پشتیبانی می شوند.

دایرکتوری فعال windows server 2012

ویندوز سرور ۲۰۱۲ دارای تعدادی از تغییرات در Active Directory از نسخه ارائه شده با ویندوز سرور ۲۰۰۸ R2 است. جادوگر نصب سرویس های دایرکتوری Active Directory با یک بخش جدید در ادمین سرور مجازی جایگزین شده است و GUI به Recycle Bin اضافه شده است. سیاست های رمز عبور چندگانه را می توان در همان دامنه تنظیم کرد. دایرکتوری Active Directory در windows server 2012 اکنون از هر گونه تغییری که ناشی از مجازی سازی است آگاه است. و کنترل کننده های دامنه مجازی را می توان با خیال راحت کلون کرد.

ارتقاء سطح عملکرد دامنه به ویندوز سرور ۲۰۱۲ ساده شده است؛ این می تواند به طور کامل در ادمین سرور مجازی انجام شود. سرویس های فدرال Active Directory دیگر لازم نیست که هنگام نصب به عنوان یک نقش بارگیری شوند. و ادعاهایی که توسط سرویس های فدراسیون Active Directory در Token Kerberos معرفی می شوند. دستورات Windows Powershell که توسط مرکز مدیریت Active Directory استفاده می شود را می توان در “Viewer Power View” در مرورگر مشاهده کرد.

بازخوردها
مقالات مرتبط
2بهینه-سازی-هاست-برای-افزایش-فروش-آنلاین
بهینه سازی هاست برای افزایش فروش آنلاین
[custumexpert]
زمان مطالعه: 6 دقیقه
بهینه سازی هاست برای افزیش نمره سئو وب سایت
بهینه سازی هاست برای افزیش نمره سئو وب سایت
[custumexpert]
زمان مطالعه: 5 دقیقه