چگونه CRON را در CPANEL تنظیم کنیم

زمان مطالعه: 3 دقیقه
انتشار :
۱۴۰۱-۰۳-۲۶

آموزش تنظیم CRON در CPANEL  : کار cron یک دستور خاص لینوکس است که برای برنامه ریزی یک درخواست، فرمان یا اسکریپت در سرور مجازی شما استفاده می شود. که راحت به طور خودکار کارهای تکراری را انجام می دهد. این کمک به صرفه جویی در زمان برای یک مدیر وب است که به وظایفی که ممکن است در غیر اینصورت زمان زیادی را برای انجام کارهای دستی یا کوچک که ممکن است به طور مرتب اقدام کنند، کمک کند. Cron Jobs اغلب برای اجرای اسکریپتهایی است که فایلها و پایگاههای داده را تغییر می دهند, ایمیل ها و اعلان ها را ارسال می کنند و یا اجرای مختلف چک های مختلف را در برابر فایل ها، دایرکتوری ها و پایگاه های داده اجرا می کنند.

چگونه CRON را در CPANEL تنظیم کنیم

چطور کار می کند؟

Cron Jobs توسط یک crontab، همچنین به عنوان یک جدول cron شناخته می شود، یک پرونده است که یک دستور shell را اجرا می کند. که در یک برنامه مشخص اجرا می شود. هر خط از یک فایل جدول cron مربوط به یک کار است که از عبارت Cron و یک دستور shell execution تشکیل شده است. هنگام تنظیم یک کار cron یک گزینه برای ایجاد یک برنامه ارائه می شود. که به دستور shell می گوید که چگونه اغلب آن را باید اجرا کند. و دستور داده شده را اجرا کند, این برنامه ها می توانند به سادگی یک بار در روز، یک بار در هفته، یک بار در ماه و یا پیچیده تر مانند هر ۲۰ دقیقه در یک روز و یک روز چهارشنبه باشد.

بهینه سازی CPANEL

چگونه می توانم یک تاپیک را تنظیم کنم؟

تنظیم و برنامه ریزی کار cron را می توان با سهولت نسبی در محیط های هاست مبتنی بر cPanel با استفاده از رابط کاربری گرافیکی Cron Jobs انجام داد. این به شما این امکان را می دهد. تا سریعا با زمانبندی خاصی بدون نیاز به نوشتن برنامه خود در کنسول ایجاد کنید.

۱. محل کار CRON را در CPANEL قرار دهید

پس از وارد شدن به حساب cPanel خود، به پایین صفحه بروید تا به بخش منوی تحت عنوان «پیشرفته» بروید. که به این معنی است که شما باید بر روی فلش گسترش در سمت راست نوار عنوان کلیک کنید. در داخل پیشرفته باید یک آیکون تقویم به نام کارهای cron باشد. روی این کلیک کنید تا مدیر cron را باز کنید.

تنظیم CRON در CPANEL

۲. یک ایمیل CRON را تنظیم کنید (اختیاری)

قبل از ایجاد Cron Job شما میتوانید انتخاب کنید که یک ایمیل به آدرس انتخابی فرستاده شود تا هر زمان که دستور اجرا شود. به شما اطلاع دهد. اگر دوست دارید یک ایمیل تولید کنید. به سادگی ایمیل مورد نظر خود را در قسمت خالی قرار دهید و بر روی دکمه بهروزرسانی ایمیل کلیک کنید.

چگونه CRON را در CPANEL تنظیم کنیم

۳. ایجاد یک برنامه

قبل از وارد شدن به یک فرمان خاص یا یک برنامه، ابتدا باید در قسمت “اضافه کردن جدید Cron Job” انتخاب شود. اگر شما فقط به یک برنامه پایه نیاز دارید. احتمالا یکی از آن مواردی است که نیازهای شما را در «تنظیمات عمومی» پایین می آورد.

تنظیم CRON در CPANEL

نکته نهایی تنظیم CRON در CPANEL

استفاده از مشاغل cron می تواند ارزشمند باشد. برای کارهای تکراری که در غیر این صورت ممکن است زمان زیادی برای دستیابی کامل داشته باشند. ۲ نکته وجود دارد که باید هنگام ایجاد مشاغل cron خود در نظر گرفته شود تا اطمینان حاصل شود. که آنها با میزبان وب شما سازگار هستند . یا به جلوگیری از بارگیری سرور های بالا، به ویژه در سرویس میزبانی وب مشترک. به طور کلی، کارهای cron نباید برنامه ریزی شود که زودتر از ۵ دقیقه فاصله داشته باشند. و برنامه ریزی آنها در طول شب و همچنین، در صورت امکان، در ساعت های عادی، به عنوان مثال: ۶:۲۰ به جای ۶:۰۰ برنامه ریزی شده است.

بازخوردها
مقالات مرتبط
گیم فیشینگ چیست؟
گیمیفیکیشن چیست و چه تاثیری بر کسب و کارها دارد؟
یکی از نوین‌ترین روش‌ها برای برقراری ارتباط با مشتریان و یا مخاطبان، استفاده از روش‌های گیمیفیکیشن Gamification است.…
زمان مطالعه: 5 دقیقه
انواع سیستم عامل چیست ؟
سیستم عامل چیست؟ (معرفی انواع سیستم عامل)
بدون شک تمامی افرادی که با سیستم‌ها و تجهیزات کامپیوتری در ارتباط هستند، نام سیستم‌عامل را شنیدند و…
زمان مطالعه: 4 دقیقه