چه نوع هاست باید برای وب سایت خود انتخاب کنیم؟ ۶ نکته مهم

زمان مطالعه: 9 دقیقه
انتشار :
۱۴۰۱-۰۴-۲۱

راهنمای انتخاب هاست برای سایت : داشتن وب سایت کمی شبیه داشتن یک کودک است. تماشای رشد آنها لذت بخش است ، اما آنها نیاز به زمان، تلاش و چشم بصری دارند. ارائه محیطی که به نیازهای آنها پاسخ می دهد و رشد سالم و مداوم آنها را تضمین می کند لازم است. یک وب سایت می تواند از لحاظ محتوا، ساختار و عملکرد، رشد کند .

در این مقاله ما به شما در انتخاب نوع مناسب وب هاست با فهرستی از تصمیم گیری های کلیدی در مورد وب سایت و میزان کمک هایی که لازم است آن را تنظیم و نگهداری کنید، را انتخاب کنید.

اگر مقاله ی قبلی ما را از دست دادید ، قبل از خواندن این مقاله ، حتما آن را مطالعه کنید.

انتخاب هاست برای سایت

راهنمای انتخاب انواع وب هاست برای سایت شما

یکی از چیزهایی که انتخاب هاست وب را پیچیده می کند تعداد زیادی از گزینه های خارج از سایت است!

برنامه های هاست ارزان ترین هاست شده است. آنها کمتر هزینه می کنند زیرا سرور را با دیگران به اشتراک می گذارید. هزینه را تقسیم می کنید، اما ذخیره سازی و پهنای باند را نیز تقسیم می کنید. اگر سایت دیگری ترافیک زیادی بگیرد، ممکن است رنج بکشد. منابع سرور اختصاصی به طور کامل در وب سایت شما در دسترس هستند. شما همه ذخیره سازی و پهنای باند را دریافت می کنید، و شما همچنین ممکن است مسئول مدیریت کامپیوتر باشید.

هاست ابری یک گروه از سرورهای نگهداری می باشد که در صورت لزوم لازم است تا وب سایت شما حتی منابع بیشتری را از یک سرور مجازی ارائه دهد. در هر مورد شما معمولا انتخاب طرح هایی با گزینه های مختلف در نقاط مختلف قیمت ارائه می شود. این ها از ارائه دهنده به ارائه دهنده متفاوت است.

بنابراین، کدام نوع هاست برای سایت شما مناسب است؟ برای پیدا کردن، به سوالات زیر پاسخ دهید.

۱. تعداد صفحات سایت شما چقدر است؟

شما ممکن است از فضای کمی که یک وب سایت اساسی نیاز دارد شگفت زده شود. شما همچنین ممکن است از سرعت وب سایت افزایش یابد. بنابراین یک برنامه هاست را انتخاب کنید که اتاق کافی برای ذخیره وب سایت خود را در اختیار شما قرار می دهد، و اتاق های زیادی برای رشد در آینده خواهید داشت. یک صفحه وب تنها حاوی متن، قالب بندی و تصاویر است. این به نظر می رسد بسیار شبیه یک سند ساده پردازش کلمه است و از بسیاری جهات آن است. برای تجسم چقدر ذخیره سازی شما نیاز دارید، ممکن است به یک صفحه وب به عنوان یک سند Word و یک وب سایت به عنوان یک پوشه از اسناد فکر کنید.

در سال ۲۰۱۶، اندازه متوسط یک صفحه وب ۲٫۲ مگابایت بود. این چیزی است که تقریبا دو برابر بزرگتر از سال ۲۰۱۴ است، که در سال ۲۰۱۰ تقریبا بیش از دو برابر شده است. دلیل اصلی این رشد این است که اندازه تصاویر با افزایش وضوح صفحه نمایش مانیتور ما روبرو می شود. بنابراین، هنگام محاسبه مقدار فضای مورد نیاز برای وب سایت شما، مقدار زیادی از اتاق را برای رشد فراهم می کند. اجازه دهید برخی برآوردها بر اساس آن ۲٫۲ مگابایت باشد. اگر وب سایت شما ۱۰ صفحه داشته باشد، شما حداقل ۲۲ مگابایت برای ذخیره آنها نیاز دارید. سایت با صد صفحه نیاز به ۲۲۰ مگابایت دارد. ۱ گیگابایت فضا به طور متوسط ۴۵۰ صفحه نگهداری می شود، بیشتر از بسیاری از وبسایت ها هرگز نیازی به آن ندارند.

فکر میکنید چقدر فضای شما برای صفحات وب شما لازم است؟

با توجه به این که برخی از ارزانترین هاست های هاست وب حدود ۱۰ گیگابایت فضای ذخیره سازی را ارائه می دهند، بعید به نظر می رسد که اندازه صفحات وب شما عامل محدود کننده ای است، مخصوصا برای یک وبلاگ جدید یا وب سایت کسب و کار کوچک.

اما این فقط برای صفحات وب امکان پذیر است. نیازهای ذخیره سازی می تواند به سرعت افزایش یابد اگر شما به بازدیدکنندگان امکان مشاهده یا دانلود فایل های اضافی یا رسانه ای – ویدیویی، صوتی، عکس های با کیفیت بالا و یا اسناد را می دهد. ما در بخش ۴ زیر به آن نگاه خواهیم کرد.

۲. بازدید از سایت شما در ماه چقدر است ؟

ذخیره سازی فایل مقدار فضای دیسک سخت شما برای وب سایت شما است. پهنای باند مقدار داده ای است که هر ماه از سایت شما مشاهده می شود یا دانلود می شود. هر بار که یک صفحه وب مشاهده یا مشاهده می شود، به میزان پهنای باند مورد استفاده شما اضافه می شود. متن و تصاویر هر صفحه باید قبل از اینکه بتوانند در مرورگر وب نمایش داده شوند بر روی هر رایانه بازدید کننده دانلود شوند.

پهنای باند شما بستگی به تعداد بازدیدکنندگان وب سایت شما در هر ماه دارد و تعداد صفحات آنها هر بار که بازدید می کنید، به عبارت دیگر، بازدید های ماهیانه ماهانه خود را انجام می دهد. امیدوارم این چیزی است که در طول زمان رشد می کند، بنابراین شما باید یک برنامه هاست را انتخاب کنید که نه تنها نیازهای فعلی شما را برآورده می کند بلکه شما را به آینده می برد.

ترافیک وب سایت را می توان قبل از پیش بینی سخت کرد، اما ما به شما کمک می کنیم تا برآورد کنید. هنگامی که سایت شما در حال اجرا است، چیزی است که میتوانید با یک ابزار مانند Google Analytics پیگیری کنید، اما این موضوع برای آموزش دیگری است.

چه تعداد بازدید کننده باید انتظار داشته باشید؟

یک کسب و کار محلی باید بازدیدکنندگان بسیار کمتر از یک شرکت جهانی را انتظار داشته باشد. یک وبلاگ جدید باید انتظار داشته باشد که ترافیک بسیار کمتری نسبت به یک سازمان داشته باشد. در اینجا برخی از ارقام ballpark: بلاگ های جدید معمولا حدود ۱۰ بازدید کننده در روز دریافت می کنند. که ممکن است یک blogpost را بخوانند و سپس ترک کنند. حدود ۳۰۰ صفحه نمایش در ماه – حدود ۶۶۰ مگابایت پهنای باند است. به عنوان یک وبلاگ ایجاد می شود، ترافیک (یا ممکن است) به صدها بازدید کننده در روز افزایش یابد. این میزان تا ۱۰،۰۰۰ صفحه نمایش یا ۲۰ گیگابایت پهنای باند هر ماه است.

کسب و کار کوچک محلی ممکن است حدود ۳۰ بازدید کننده در روز دریافت کند – نزدیک به ۱۰۰۰ بازدید کننده در ماه. اگر هر بازدید کننده سه صفحه را مشاهده کند، این ۳۰۰۰ بازدید صفحه در ماه یا بیش از ۶ گیگابایت پهنای باند است. یک شرکت بزرگ با نام تجاری خوب، ترافیک زیادی از گوگل دریافت می کند و ممکن است ۳،۰۰۰ بازدید در روز یا ۹۰،۰۰۰ در ماه داشته باشد. وبلاگ های محبوب می توانند صدها هزار بازدید کننده در ماه دریافت کنند. بزرگترین دریافت ده ها میلیون بازدید کننده ماهانه.

بازگشت به وب سایت شما چه نتیجه ای می توان از این ارقام بدست آورد؟

شرکت های هاست محبوب نشان می دهند که برنامه های هاست مشترک خود می توانند در هر ماه از دهها هزار صفحه نمایش و صدها گیگابایت پهنای باند برخوردار شوند. این بیشتر برای اکثر وبلاگ ها و وب سایت های کسب و کار کوچک کافی است. همانطور که وبلاگ شما در حال محبوبیت است، با پهنای باند خود نظارت کنید. همانطور که ترافیک شما در ماه نزدیک به ۱۰۰،۰۰۰ بازدید کننده حرکت می کند، یک استراتژی مهاجرت را به سرور اختصاصی برنامه ریزی کنید. فقط میانگین متوسط ماهانه را نظارت نکنید – همچنین باید به اوج مصرف توجه کنید.

شرکت های بزرگ با نام تجاری شناخته شده ممکن است مقدار زیادی از ترافیک را از گوگل دریافت کنند. آنها بهتر از سرور اختصاصی خدمت می کنند. وب سایت های شرکت های بزرگ و شبکه های وبلاگ محبوب، به یک سرور اختصاصی، هاست ابری یا یک راه حل هاست سفارشی نیاز دارند.

۳. وب سایت شما روی چه چیزی اجرا می شود؟

اکثر وب سایت ها از یک سیستم مدیریت محتوا مانند وردپرس، دروپال و جوملا استفاده می کنند. آنها برنامه های کاربردی وب هستند که وب سایت شما را مدیریت می کنند و مطالب را آسان تر می کنند.

  • مانند هر نرم افزاری، این برنامه ها دارای الزامات سیستم هستند که باید توسط هاست وب شما برآورده شوند. این شامل:
  • فضای ذخیره سازی مناسب برای نصب نرم افزار.
  • نرم افزار برای اجرای زبان برنامه نویسی نرم افزار نوشته شده است.
  • نرم افزار پایگاه داده برای حاوی اطلاعات برای هر صفحه وب است.
  • یک سیستم عامل که تمام موارد فوق را پشتیبانی می کند.

وردپرس محبوب ترین این برنامه ها است، بنابراین اجازه استفاده از آن را به عنوان مثال. در اینجا الزامات اصلی آن است:

نسخه پی اچ پی ۷ یا بیشتر. وردپرس مجموعه ای از اسکریپت های PHP است، بنابراین برنامه های PHP باید بر روی وب سرور شما نصب شود تا آن را اجرا کند. mySQL نسخه ۵٫۶ یا بالاتر. صفحات وب شما در یک پایگاه داده ذخیره می شوند، بنابراین برای ذخیره و دسترسی به این داده ها نیاز به نرم افزار mySQL یا سازگار است. ۱۵ تا ۲۰ مگابایت فضای اضافی برای نصب وردپرس همراه با تم ها و پلاگین های خود.

از آنجا که وردپرس بسیار محبوب است، می توانید بیشتر از گزینه های هاست وب انتظار داشته باشید تا شرایط لازم را برای اجرای آن داشته باشید، و شما حق دارید. سایر پلتفرم های وب دارای نیازهای خاصی هستند. انجام تکالیف خود را انجام دهید و مطمئن شوید که انتخاب هاست شما می تواند آنها را برآورده کند. در صورت شک بودن، از طریق ایمیل با شرکت تماس بگیرید.

۴. چه رسانه های اضافی ای به شما خدمت می کنند؟

  • ملاحظات ذخیره سازی و پهنای باند هنگامی که شما خدمت به بیش از صفحات وب فقط شروع به بالون شروع می شود:
  • توسعه دهندگان ممکن است نرم افزار را برای کاربران خود فراهم کنند.
  • شرکت ها ممکن است کتابخانه های سند سند و سیستم های مدیریت محتوا را برای کارکنان خود اداره کنند.
  • شرکت ها ممکن است مستندات و دستورالعمل های کاربر را با اجازه دادن به مشتریان خود برای دانلود فایل های PDF ارائه دهند.
  • سایت های یادگیری الکترونیکی ممکن است چند رسانه ای را در درس های خود ادغام کنند.
  • عکاسان و طراحان گرافیک ممکن است پرتفوی های گسترده یا کتابخانه های عکس ها و تصاویر آماده با کیفیت بالا را ذخیره کنند.
  • تولیدکنندگان موسیقی و پادکسترها ممکن است به صدها یا هزاران فایل صوتی دسترسی داشته باشند.
  • Videographers ممکن است پروژه های ویدیویی گسترده و اوراق بهادار آنلاین را به اشتراک بگذارند.

این فایل های اضافی نیاز به بررسی دقیق دارند. مقدار فضای ذخیره سازی را که باید با فضای فایل هایی که بر روی هارد دیسک کامپیوتر شما اشغال می کنید تعیین کنید. و تعیین میزان پهنای باند شما باید با تخمین مقدار چند فایل هر ماه مشاهده یا دانلود کنید.

در اینجا چندین دستورالعمل وجود دارد:

هاست مشترک به طور معمول اجازه می دهد که شما بتوانید گیگابایت فضا را ذخیره کنید و ماهانه صدها گیگابایت را دانلود کنید. برنامه های هاست اختصاصی به طور معمول هر دو به terrabytes افزایش می دهد. در نظر گرفتن کاهش تاثیر این فایل ها در وب سایت خود را با هاست آنها در جای دیگر. به عنوان مثال، شما می توانید فایل های ویدئویی خود را در یوتیوب قرار دهید. شما نمی خواهید وب سایت خود را به خزیدن کند، در حالی که کاربران با دانلود فایل ها از پهنای باند خود استفاده می کنند.

۵. آیا شما سهولت استفاده یا کنترل کامل را دارید؟

مانند هر رایانه، یک وب سرور دارای مقدار زیادی نرم افزاری است که باید نصب و نگهداری شود:

  • یک سیستم عامل (مانند لینوکس یا ویندوز)
  • هاست وب (مانند آپاچی)
  • زبان های برنامه نویسی (مانند PHP و Perl)
  • و نرم افزار برای انتخاب پلت فرم شما (مانند وردپرس یا جوملا).
  • اگر می خواهید کنترل کامل وب سایت خود را داشته باشید، داشتن تمام این انتخاب ها در فرمان شما می تواند چیز خوبی باشد. اما برای اکثر ما، این بار ناخواسته است.

برنامه هاست مدیریت شده است که در آن هاست ارائه دهنده خدمات هاست شما از همه این موارد برای شما مراقبت خواهد کرد. آنها بار فنی را تحمل می کنند و وب سایت خود را از یک پانل کنترل آسان برای استفاده استفاده می کنید. برنامه های وب مانند WordPress ممکن است از قبل نصب شده باشند یا تنها با یک کلیک قابل نصب باشند.

طرح های انتخاب هاست مشترک مدیریت می شوند شما با استفاده از کاربران دیگر تنها یک کامپیوتر را به اشتراک می گذارید، بلکه خودتان آن را مدیریت کنید. بسیاری از برنامه های هاست اختصاصی به شما این امکان را می دهند که خودتان مدیریت سرور یا مدیریت آن را برای شما انجام دهید. برنامه هاست مدیریت شده را به شدت در نظر بگیرید. حتی اگر ایده مدیریت سرور خودتان به شما تجدید نظر کند. بهترین روش این است که یک نفر نباید سعی در ایجاد محتوای سایت و مدیریت زیرساخت در همان زمان داشته باشد. شما هیچ کار و کسی را که بر روی این کار تمرکز کرده اید انجام نخواهید داد.

۶. ملاحظات دیگر

در مواردی که تصمیم می گیرید انتخاب نوع هاست وب سایت شما مورد نیاز است، ملاحظات چندگانه ای وجود دارد:

  • آیا احتمال دارد سایت های بیشتری یا برنامه های وب را در آینده اضافه کنید؟ انجمن، ویکی، سیستم پشتیبانی بلیط، یک سیستم ایمیل؟ اجازه دهید فضای ذخیره سازی، پهنای باند و پایگاه های داده به اندازه کافی برای توسعه آینده در هنگام انتخاب هاست شما اجازه دهد.
  • آیا وب سایت شما ماموریت حیاتی است؟ اگر وب سایت شما پایین می آید، کسب و کار خود را به توقف، سرمایه گذاری در اولویت بندی قابلیت اطمینان آن است. هدف ۹۹٫۹۹٪ آپ تایم و اطمینان از پهنای باند کافی برای تعداد زیادی بازدید کننده وجود دارد.
  • انتخاب و ثبت نام نام دامنه (آدرس وب سایت شما مانند mybusiness.com) از لحاظ فنی بخشی از هاست وب نیست، اما این چیزی است که بسیاری از ارائه دهندگان خدمات هاست وب میتوانند به شما کمک کنند. این ممکن است راه اندازی سایت شما را ساده کرده و تعداد شرکتهایی را که باید پرداخت کنید کاهش دهد.

زمان تصمیم گیری

بهترین برنامه انتخاب هاست برای وب سایت شما چیست؟

طرحی که فضای ذخیره سازی به اندازه کافی برای صفحات وب، نرم افزار وب و فایل های اضافی ارائه می دهد. برنامه ای که پهنای باند کافی برای بازدیدکنندگان شما فراهم می کند تا صفحات وب شما را مشاهده کرده و هر فایل اضافی را دانلود کنید.

  • برنامه ای که نیاز سیستم به نرم افزار وب شما را برآورده می کند.
  • یک طرح که به شما تعادل مناسب بین کنترل و سهولت استفاده را می دهد.
  • برنامه ای که به گستره وسیعی برای آینده و اتاق رشد نیاز دارد.
  • یک برنامه قابل اعتماد است تا هر زمان که شخصی مایل به بازدید از سایت شما باشد، پاسخگو خواهد بود.
  • از طریق هر گزینه فکر کنید که تصمیم بگیرید که آیا می توانید با یک برنامه هاست مشترک شروع کنید یا نیاز به سرور اختصاصی یا راه حل هاست ابری دارید.

کیفیت هاست شما نیز بستگی به شرکتی دارد که آن را ارائه می دهد. انتخاب این شرکت تصمیم بعدی شما است.

بازخوردها
مقالات مرتبط
گیم فیشینگ چیست؟
گیمیفیکیشن چیست و چه تاثیری بر کسب و کارها دارد؟
یکی از نوین‌ترین روش‌ها برای برقراری ارتباط با مشتریان و یا مخاطبان، استفاده از روش‌های گیمیفیکیشن Gamification است.…
زمان مطالعه: 5 دقیقه
انواع سیستم عامل چیست ؟
سیستم عامل چیست؟ (معرفی انواع سیستم عامل)
بدون شک تمامی افرادی که با سیستم‌ها و تجهیزات کامپیوتری در ارتباط هستند، نام سیستم‌عامل را شنیدند و…
زمان مطالعه: 4 دقیقه