چرا کلود برای داده های بزرگ بهتر است

زمان مطالعه: 4 دقیقه
انتشار :
۱۴۰۱-۰۹-۱۴

چرا کلود برای داده های بزرگ بهتر است : اگر شما یکی از شرکت های در حال رشدی که از دیتا های بزرگ استفاده می کنید هستید. این پست مزایا و چالش های مهاجرت به کلود را توضیح می دهد و چرا این گزینه می تواند محیط ایده آل برای عملیات شما باشد.

چرا کلود برای داده های بزرگ بهتر است

اطلاعات بزرگ مبتنی بر کلود در حال افزایش است

طبق نظرسنجی اخیر اوراکل، ۸۰ درصد از شرکت ها در حال برنامه ریزی برای انتقال داده های بزرگ و تجزیه و تحلیل خود به ابر هستند. بررسی دیگری از شرکت های آمریکایی کشف کرد که بیش از ۹۰ درصد از شرکت ها سال گذشته یک طرح داده های بزرگ را انجام داده اند. و در ۸۰ درصد موارد، این پروژه ها نتایج بسیار سودمند داشته اند.

بیشترین آزمایش های اولیه با Big Data انجام می شود در خانه. با این حال، بسیاری از کسانی که آن را موفق می کنند. می خواهند عملیات بزرگ داده خود را گسترش دهند و ابر را به عنوان یک راه حل بهتر ببینند. دلیل این امر این است که راه حل های IaaS، PaaS و SaaS ارائه شده توسط فروشندگان ابر بسیار هزینه تر از توسعه ظرفیت در خانه هستند.

یکی از مسائل مربوط به تجزیه و تحلیل داده های داخلی، آن است که اغلب استفاده از Hadoop را شامل می شود. در حالی که چارچوب نرمافزار منبع باز آپاچی دارای تغییرات در ذخیره سازی و پردازش داده های بزرگ است. در نتیجه، بسیاری از کسب و کارها به فروشندگان ابری تبدیل می شوند که می توانند تخصص های Hadoop و دیگر گزینه های پردازش داده را ارائه دهند.

مزایای انتقال به کلود

یکی از دلایل اصلی مهاجرت این است که سرویس Cloud Data بزرگ خدمات مشتریان را با مزایای اساسی ارائه می دهد. این شامل قیمت تقاضای تقاضا، دسترسی به اطلاعات ذخیره شده در هر نقطه، افزایش انعطاف پذیری و چابکی، تهیه سریع و مدیریت بهتر است.

در بالای این، مقیاس پذیری بی نظیر ابر عمومی به این معنی است که برای بارگیری بارهای Big Data ایده آل است. بنگاه ها فورا می توانند تمامی منابع ذخیره سازی و محاسباتی را که نیاز دارند و فقط برای آنچه که استفاده می کنند، پرداخت کنند. ابر عمومی همچنین می تواند امنیت بیشتری را ایجاد کند که محیط مناسبتری را برای انطباق ایجاد می کند.

نرم افزار به عنوان یک سرویس (SaaS) همچنین ابر رایج بزرگ مهاجرت داده را جذاب تر ساخته است. در اواخر سال ۲۰۱۷، تقریبا ۸۰ درصد از شرکت ها SaaS را دریافت کرده بودند که از سال ۲۰۱۶ ۱۷ درصد افزایش داشته است. و بیش از نیمی از این منابع از منابع مختلف استفاده می کنند. همانطور که بخش عمده ای از اطلاعات آنها در ابر ذخیره می شود. آن را حس عمیق کسب و کار آن را تجزیه و تحلیل آن به جای رفتن از طریق روند بازگشت به مرکز داده در خانه.

کاهش هزینه ذخیره سازی

مزیت دیگر ابر عمومی هزینه کاهش هزینه ذخیره سازی داده ها است. در حالیکه بسیاری از شرکت ها ممکن است در حال حاضر فکر می کنند هزینه ذخیره اطلاعات Big Data در طول مدت طولانی نسبت به ذخیره سازی داخلی گران تر است. پیشرفت های فناوری در حال حاضر هزینه های پایین را کاهش می دهد. و این در آینده نیز ادامه خواهد یافت. در همان زمان، شما می توانید پیشرفت های گسترده ای را در توانایی ابر عمومی برای پردازش این داده ها در حجم های بیشتر و در سرعت های سریع تر ببینید.

در نهایت، ابر شرکت ها را قادر می سازد تا از دیگر تکنولوژی های نوآورانه مانند آموزش ماشین، هوش مصنوعی و تجزیه و تحلیل بدون سرور مجازی استفاده کنند. سرعت تحولات این بدان معنی است که شرکت هایی که از اواخر استفاده از داده های بزرگ در ابر عمومی استفاده می کنند، خود را در معرض رقابت قرار می دهند. در آن زمان آنها مهاجرت می کنند.، رقبا خود را در حال حاضر به بازار خود می خورند.

چالش انتقال اطلاعات بزرگ به کلود

مهاجرت مقادیر زیادی داده به ابر عمومی موجب بروز چند مانع می شود. ادغام یک چالش است. تعدادی از شرکت ها دشوار برای ادغام داده ها در زمانی که آن را در سراسر طیف وسیعی از منابع مختلف گسترش یافته است. و دیگران آن را به چالش کشیدن برای ادغام داده های ابر با آن در خانه ذخیره شده است.

نگرش های کار در محل نیز مانع مهاجرت می شوند. در نظرسنجی اخیر، بیش از نیمی از پاسخ دهندگان ادعا می کنند که بی میلی درونی، استراتژی های متداول فناوری اطلاعات و سایر مشکلات سازمانی مسائل مهمی در برنامه های خود برای انتقال داده های بزرگ داده به ابر عمومی ایجاد کرده اند.

مهاجرت خود را برنامه ریزی کنید

پیش از شروع مهاجرت، برنامه ریزی پیش رو مهم است. اگر قصد دارید تجزیه و تحلیل بزرگ داده را به ابر عمومی انجام دهید. اولین کاری که باید انجام دهید این است که سرمایه گذاری را در توانایی های داخلی متوقف کنید و تمرکز خود را بر توسعه یک برنامه استراتژیک برای مهاجرت خود داشته باشید. و از پروژه هایی که برای کسب و کار شما مهم هستند، تمرکز کنید.

حرکت به ابر نیز زمینه را برای شما فراهم می کند تا به جلو حرکت کنید. و آنچه را که قبلا داشته اید بهبود بخشید. به همین دلیل، قصد ندارید زیرساخت ابر شما را به طور مستقیم از آنچه که در خانه دارید، بسازید. این فرصت ایده آل برای ایجاد آینده و ایجاد چیزی از زمین است که مزایای بیشتری را از شما در اختیار شما قرار می دهد. مهاجرت فرصتی برای طراحی مجدد راه حل های شما است تا بتوانند از همه چیزهایی که ابر ارائه می دهد بهره مند شوند:

  • اتوماسیون
  • هوش مصنوعی
  • یادگیری ماشین
  • و غیره
بازخوردها
مقالات مرتبط
گیم فیشینگ چیست؟
گیمیفیکیشن چیست و چه تاثیری بر کسب و کارها دارد؟
یکی از نوین‌ترین روش‌ها برای برقراری ارتباط با مشتریان و یا مخاطبان، استفاده از روش‌های گیمیفیکیشن Gamification است.…
زمان مطالعه: 5 دقیقه
انواع سیستم عامل چیست ؟
سیستم عامل چیست؟ (معرفی انواع سیستم عامل)
بدون شک تمامی افرادی که با سیستم‌ها و تجهیزات کامپیوتری در ارتباط هستند، نام سیستم‌عامل را شنیدند و…
زمان مطالعه: 4 دقیقه