پیش بینی های سال ۲۰۲۴ برای ابر هیبریدی – قسمت دوم

زمان مطالعه: 4 دقیقه
انتشار :
۱۴۰۲-۰۴-۲۲

پیش بینی های سال ۲۰۲۴ برای ابر هیبریدی – قسمت دوم : تکنولوژی سازمانها و بازار ها را به سوی یک مقصد شگفت انگیز سوق می دهد. اما نکته ی جالب توجه این است که هر یک از این سازمانها چه واکنشی نسبت به این نیروی عظیم نشان می دهد.

2024 برای ابر هیبریدی

۶. طرفداران تکنولوژی با مخالفت بیشتری روبرو خواهند شد.

در سال ۲۰۱۸ مخالفان تکنولوژی ،با امضای طومار اعتراض به استفاده از هوش مصنوعی برای انجام حملات موشکی توسط ۴۰۰۰ نفر از کارمندان گوگل ،خبرساز شدند . انتظار می رود که در سال ۲۰۲۴ بیشتر شاهد چنین وقایعی باشیم. پس از سالها بی تحرکی در جبهه ی اخلاقی ، تحرکی در دنیای تکنولوژی ایجاد خواهد شد. در اثر این تحرک ، فضای تکنولوژی نیز مانند جهان سیاست به دو بخش تقسیم می شود. طرفداران تکنولوژی آزادانه تر از قبل در مورد محل به کارگیری نوآوری ها و اختراعاتشان سوال خواهند کرد و هر گاه با اهداف مطرح شده موافق نباشند. تلاش می کنند تا با استفاده از قدرت ، شرایط را تغییر دهند.

۷. درخواست برای بیشتر کردن جریمه های جرائم امنیتی در دنیای تکنولوژی افزایش خواهد یافت.

هم مردم و هم شرکت ها از ایمن نبودن اطلاعات خود خسته شده اند ، اما مجازاتهای تعیین شده در دنیای امروز تکنولوژی آنقدر قدرت ندارند. که سبب بروز واکنشهای پیشگیرانه ی قوی تر در صنایع بزرگتر شوند. شاهد بوده ایم که در گذشته نیز در شرایط مشابه دولتها واکنشهایی از خود نشان داده اند، مانند ایجاد EPA به خاطر آنکه سازمانهای آلاینده ی محیط زیست خطرات زیست محیطی را جدی نمی گرفتند. با توجه به اوضاع سیاسی فعلی امریکا احتمالاً قوانین جدیدی در مورد تعیین جریمه های سنگین تر برای دسترسی غیرقانونی به اطلاعات وضع نخواهد شد. اما مسائل امنیتی همچون سرقت هویت ، تقلب در کارتهای اعتباری و گسترش هک اطلاعات عمومی کاربران ، همچنان مورد بحث خواهند بود.

در سال ۲۰۲۴ به دنبال ایجاد یک مرکز ذخیره ی اطلاعات مرکزی با استفاده از پلتفرم سرور مجازی خواهند بود. یک مخزن مرکزی که محل ذخیره ی اطلاعات شخصی است. و هر فرد ، خود می تواند آن را کنترل کند. انبار هویت مرکزی بسیار شبیه به ثبت مدارک پزشکی است. که برای مدت طولانی باقی مانده و میزان نفوذ و سرقت اطلاعات را کاهش می دهد.

۸. یک شرکت بزرگ خدمت رسان پزشکی خدمات سرور مجازی را خواهد پذیرفت.

رشته ی پزشکی با انجام اقداماتی همچون اجرای برنامه های پایلوت و مشارکت در استفاده از کاربرد های موردی نظیر استفاده از ماشین صدور صورت حساب و سیستمهای پشتیبانی از بیمه ها ، به صورت پراکنده استفاده از سرور مجازی را آغاز کرده است. در سال ۲۰۲۴ این اوضاع به تدریج و مرحله به مرحله تغییر خواهد کرد. پیش بینی می شود که در سال ۲۰۲۴ یک خدمت رسان بزرگ پزشکی با اعلام درخواست معرفی تکنولوژی سرور مجازی در شرکت خود گامهایی را در این زمینه بردارد. این کار سبب خواهد شد که در جلسات هیئت مدیره ها در سراسر امریکا موضوع عملی بودن این کار مورد بررسی قرار گیرد.

۹. گسترش آمازون به صنایع جدید باعث می شود تا فرصت بیشتری در اختیار Azure و گوگل برای ارائه ی سرور ابری قرار داده شود.

غلبه ی آمازون بر فضای خرده فروشی سناریویی را ایجاد کرده است که در آن خرده فروشهای رقیب که به دنبال منابع سرور ابری عمومی هستند. رهبری کلی بازار را در اختیار می گیرند. این خرده فروشها گوگل ، Azure و هر خدمت رسان دیگری به غیر از AWS را در اختیار می گیرند. انتظار می رود در آینده ی نزدیک ، با دستیابی آمازون بر کسب و کار های دیگر همچون خواربار فروشی ، داروخانه ها و کشتیرانی ، این اتفاق بیشتر و بیشتر رخ دهد. این امر به دست اندرکاران سرور ابری رقیب کمک می کند. ولی در مجموع به بازار سرور ابری صدمه خواهد زد.

موسسات و شرکتها بیشتر ترجیح می دهند که از یک محیط با چند سرور ابری استفاده کنند. و چنین اوضاعی یکی از اولین گزینه ها را از لیست قابل استفاده ی آنان حذف می کند. بدین ترتیب ترکیب منابع ابری مورد استفاده به جای آنکه بر اساس کیفیت ویژگیهای این منابع انتخاب شود. بر اساس مسائل تجاری انتخاب می شود. سازندگانی که در AWS آموزش دیده اند، از بعضی مشاغل خاص کنار گذاشته می شوند و شرکتها ناچار می شوند به صورتی متفاوت آموزش ببینند . و همه ی اینها به خاطر آن است که آمازون خودش را به زور وارد بازار آنها کرده است.

۱۰. تیمهای IT کوچکتر و منطقه ای تر خواهند شد.

تا چند سال گذشته معرفی یک اپلیکیشن موبایل در چند منطقه ی جغرافیایی مختلف به دریافت ورودی از تیمهای بسیار بزرگ که در دفتر مرکزی شرکت مستقر بودند ، نیاز داشت. امروزه این شرایط تغییر کرده است. با خودکار شدن هر چه بیشتر عملیات پردازش IT ، تیم ناظر بر این عملیات نیز کوچکتر و منطقه ای تر شده است. این روند همچنان ادامه دارد و با حذف برخی از شغلها اعضای باقیمانده ی تیم ناچار خواهند بود. که وظایف جدیدی را بر عهده بگیرند. با اینکه این روند برای کامل شدن به زمان احتیاج دارد. اما در حال حاضر نیز شواهدی از کوچک شدن تیم ها و تمرکز بیشتر در بخشهای منطقه ای و دور از مرکز را شاهد هستیم.

۱۱. طرفداران تکنولوژی کنترل بیشتری بر اهداف نهایی کار خواهند داشت.

با تغییر وظایف در دنیای IT ، لازم است که طرفداران تکنولوژی مسئولیت شخصی بیشتری در قبال گسترش کار خود بر عهده بگیرند. ما تقریباً شاهد تغییر وظایف در اثر ایجاد اتوماسیون و تأثیر ارائه دهندگان بزرگ سرور مجازی هستیم. این شرایط نیازمند آن است که طرفداران تکنولوژی لیستی از مجموعه ی مهارتهای خود تهیه کنند. بدون داشتن آگاهی دقیق در مورد نیازهای بازار ، طرفداران تکنولوژی در بازار رقابت خیلی زود از رقبای خود عقب خواهند ماند. این بدان معنی است. که شما باید مالک حرفه ی خود باشید و برای یافتن مسیر پیشرفت به شرکت خود تکیه نکنید. خبر خوب آنکه در سال آتی فضای جدیدی برای آموزش به مردم ایجاد خواهد شد. فضایی شامل امکانات مختلف اینترنتی ،پادکست ها و ابزار ذهنی رهبری همچون Doppler .

۱۲ . یک شرکت بزرگ خدمت رسان پزشکی خدمات سرور مجازی را خواهد پذیرفت.

رشته ی پزشکی  با انجام اقداماتی همچون اجرای برنامه های پایلوت و مشارکت در استفاده از کاربرد های موردی نظیر استفاده از ماشین صدور صورت حساب و سیستمهای پشتیبانی از بیمه ها ، به صورت پراکنده استفاده از سرور مجازی را آغاز کرده است. در سال ۲۰۲۴ این اوضاع به تدریج  و مرحله به مرحله تغییر خواهد کرد. پیش بینی می شود که در سال ۲۰۲۴ یک خدمت رسان بزرگ پزشکی با اعلام درخواست معرفی تکنولوژی سرور مجازی در شرکت خود گامهایی را در این زمینه بردارد. این کار سبب خواهد شد که در جلسات هیئت مدیره ها در سراسر امریکا موضوع عملی بودن این کار مورد بررسی قرار گیرد.

بازخوردها
مقالات مرتبط
گیم فیشینگ چیست؟
گیمیفیکیشن چیست و چه تاثیری بر کسب و کارها دارد؟
یکی از نوین‌ترین روش‌ها برای برقراری ارتباط با مشتریان و یا مخاطبان، استفاده از روش‌های گیمیفیکیشن Gamification است.…
زمان مطالعه: 5 دقیقه
انواع سیستم عامل چیست ؟
سیستم عامل چیست؟ (معرفی انواع سیستم عامل)
بدون شک تمامی افرادی که با سیستم‌ها و تجهیزات کامپیوتری در ارتباط هستند، نام سیستم‌عامل را شنیدند و…
زمان مطالعه: 4 دقیقه