ویژگی های پلتفرم Servicenow

زمان مطالعه: 3 دقیقه
انتشار :
۱۳۹۸-۰۵-۲۶

در سالهای اخیر شرکت ها و موسسات IT به بستری برای نوآوری تبدیل شده‌اند، زیرا هر روز سازمان ها و موسسات بیشتری به دنبال راهکارهای جدید مبتنی بر تکنولوژی هستند. از آنجا که رایانش ابری، mobility و big data توسط شرکت های شناخته‌شدهٔ ارائهٔ خدمات مدیریت می‌شوند ، این سه مورد در میان سایر استراتژی ها برجسته‌تر شده‌اند.

 

 

یکی از مهمترین تحولات این عرصه، افزایش اعتماد بخشهای مختلف سازمانی به تکنولوژی است. درحقیقت نیازهای بخشهای مختلف یک شرکت تجاری مانند بخش منابع نیروی انسانی، امکانات و بخش مدیریت پروژه تقریباْ در حال یکی شدن هستند.

بی‌شک هر تکنولوژی جدید مزایایی دارد، اما فشار بسیاری نیز بر واحدهای IT ردهٔ میانی وارد می‌کند. با در نظر گرفتن سرعت ظهور تکنولوژیهای نوین در چند سال گذشته ، شرکتهای تجاری و سایر سازمانها تلاش بی‌ وقفه و بسیار زیادی داشته‌اند تا بدون آنکه بودجه و چهارچوب مدیریتیشان آسیب ببیند، پیشرفته‌ترین ابزارها را به کار بگیرند. به تازگی ServiceNow به بازار وارد شده است و تا کنون تأثیر مثبتی بر کسانی که از آن استفاده کرده‌اند، داشته است. این پلتفرم عملیات IT سازمان را به صورت خودکار انجام می‌دهد و تمام عملکردها را در یک پلتفرم جمع می کند و نیازهای فرایندهای Help Desk و Service Management را برآورده می‌کند . با این حال با تمام این مزایا فشار بسیاری را بر واحدهای IT ردهٔ میانی وارد کرده است.

 

پلتفرم ServiceNow

پلتفرم ServiceNow خدمات رایانش ابری و خدمات مربوط به PaaS از جمله خدمات مربوط به نیروی انسانی، امور مالی ، بازاریابی و عملیات میدانی را در سازمان ارائه می‌کند.

پلتفرم اتوماسیون این سرویس یک پلتفرم سرور ابری سرور مجازی است که تا حد زیادی قابل تنظیم و در دسترس است و بر پایهٔ زیرساختهای یک شرکت تجاری طراحی شده است.

 

ویژگی ها

این پلتفرم بر روی ITIL v3 ساخته می‌شود :

نسخهٔ مخصوص رایانهٔ سرویس ServiceNow سرویسی کاملا متفاوت است که از طریق انواع مختلف مرورگر می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد و با توجه به اینکه بر روی زیرساخت ITIL ساخته شده است ، می‌توان این اپلیکیشن را به سادگی تنظیم و تنظیمات ایجاد شده را نیز در اپلیکیشن ذخیره کرد.

این پلتفرم مزایای زیر را برای تکنولوژی روز IT به ارمغان می‌آورد:

  • سیستم IT اجتماعی: این پلتفرم با فراهم کردن امکان گفتگوی آنلاین سبب می‌شود که کارکنان خلاق‌تر باشند ، مشارکت بیشتری داشته باشند و هزینه‌های پشتیبانی کاش یابد.
  • استفاده از بازسازی یک موقعیت آشنا: کاربران می‌توانند درست مانند خرید حضوری از یک فروشگاه به صورت اینترنتی کالا یا خدمات مورد نیاز خود را سفارش دهند.
  • Self-help کاربران این پلتفرم از طریق مقالات و مطالب ارائه شده در آن می‌توانند خودشان پاسخ سوالات خود را جستجو کنند .
  • ساده و آسان : کاربران می‌توانند درست مانند خرید آنلاین یا یکی از اتاقهای چت موجود را انتخاب کنند و یا خودشان درخواست ایجاد یک اتاق چت کنند.

 

ServiceNow در قالب سرور ابری و سرور مجازی به وجود آمده است و در یک پلتفرم سرویس های سرور ابری و فیزیکی را کنترل می‌کند.

مزایا

  • اتوماسیون خدمات IT : روشی کامل برای مدیریت دارایی ها ، تحولات و مشکلت و هزینه‌های IT به همراه ارائهٔ یک کاتالوگ برای معرفی سرویسهای مختلف.
  • ساخت اپلیکیشن توسط مشتری: امکان ساخت، نصب و ادغام چند اپلیکیشن ظرف تنها چند روز که نیاز به دانش برنامه نویسی نیز ندارد.
  • یک پلتفرم واحد: ادغام و ارسال اطلاعات موجود در تمام اپلیکیشنها به یک سیستم ثبت و دخیرهٔ واحد. این امر سبب ایجاد نگرشی کاربردی و عملی نسبت به تمام اپلیکیشنها می‌شود.
  • اتوماسیون سرویسها: جایگزینی کارهای دستی با فرایندهای استاندارد خدمات و استفاده از اتوماسیون.
  • مدیریت پورتفوی پروژه: مدیریت کامل پروژه شامل برنامه‌ریزی، اجرا ، زمان‌بندی، تقسیم وظایف و پیگیری مراحل انجام کار .
  • ServiceNow Express که شامل طیف گسترده‌ای از اپلیکیشن های ITSM می‌شود ، که امکاناتی را برای شرکتهای مختلف از شرکتهای کوچک تا بزرگ فراهم می‌کند.

 

این اپلیکیشن شامل بخش های زیر است:

  • مدیریت حوادث
  • مدیریت تحولات
  • مدیریت دارایی‌ها و پیکربندی
  • کاتالوگ خدمات
  • مدیریت دانش و اطلاعات

 

نوین هاست ارائه دهنده انواع هاست , سرور ابری , سرور مجازی ایران , سرور اختصاصی و …. در کشور با بهترین کیفیت و خدمات پس از فروش

بازخوردها
مقالات مرتبط
گیم فیشینگ چیست؟
گیمیفیکیشن چیست و چه تاثیری بر کسب و کارها دارد؟
یکی از نوین‌ترین روش‌ها برای برقراری ارتباط با مشتریان و یا مخاطبان، استفاده از روش‌های گیمیفیکیشن Gamification است.…
زمان مطالعه: 5 دقیقه
انواع سیستم عامل چیست ؟
سیستم عامل چیست؟ (معرفی انواع سیستم عامل)
بدون شک تمامی افرادی که با سیستم‌ها و تجهیزات کامپیوتری در ارتباط هستند، نام سیستم‌عامل را شنیدند و…
زمان مطالعه: 4 دقیقه