ویژگی های اصلی میزبانی سرور اختصاصی

زمان مطالعه: 4 دقیقه
انتشار :
۱۳۹۷-۰۷-۱۷

هنگام ارتقاء به یک سرور اختصاصی ، مهم است که به یاد داشته باشید که تمام سرورهای اختصاصی و همچنین پلن های میزبانی ارائه شده توسط ارائه دهندگان خدمات یکسان نیستند. با توجه به ویژگی های کلیدی و اساسی که می توانید در پیدا کردن یک ارائه دهنده این خدمات دشوار بدانید، ما این لیست از این ویژگی ها را که فکر می کنیم ضروری هستند، تهیه کرده ایم. امیدوارم این مطلب برای شما مفید باشد. با ما همراه باشید!

 

۸ ویژگی اصلی میزبانی سرور اختصاصی

۱. انتخاب سیستم عامل

یکی از عواملی که در انتخاب یک راه حل اختصاصی میزبانی می شود، آزادی انتخاب سیستم عامل شما است. برنامه های مورد نیاز برای کسب و کار شما ممکن است نیاز به یک نوع خاص از سیستم عامل، مانند سیستم عامل ویندوز سرور یا یکی از توزیع های مختلف لینوکس. در برخی موارد، نرم افزاری که اجرا می کنید تنها با یک نسخه سیستم عامل می تواند سازگار باشد. اطمینان حاصل کنید که ارائه دهنده شما با شما قادر به اجرای سیستم عامل مورد نیاز شما می باشد.

 

۲. پیکربندی سرور

این فقط انتخاب سیستم عامل نیست که مهم است. یکی دیگر از نیازهای کلیدی این است که توانایی کنترل کامل بر روی سرور شما را داشته باشید تا بتوانید آن را برای پاسخگویی به نیازهایتان پیکربندی کنید. برای مثال شما ممکن است نیاز به دسترسی ریشه SSH / RDP ریشه داشته باشید.

 

۳. انتخاب سخت افزار

همانطور که سرور اختصاصی می تواند گران باشد، همیشه برای ارائه دهنده ی هاست که گزینه های سخت افزاری زیادی را ارائه می دهد، نگاه کنید. به این ترتیب، شما می توانید یک راه اندازی سخت افزاری داشته باشید که دارای ظرفیت و قابلیت های عملکردی است که شما نیاز دارید، بدون نیاز به پرداخت چیزی که بسیار قدرتمند تر از نیاز شما است. در حالت ایده آل شما باید طیف وسیعی از گزینه های بیش از مدل CPU، تعداد هسته ها و سرعت، اندازه RAM، نوع RAM (به عنوان مثال، DDR3 یا DDR4)، ظرفیت هارد دیسک، نوع هارد دیسک (HDD یا SSD)، پهنای باند و RAID.

 

۴. گزینه های کنترل پنل

پانل های کنترل بسیار ساده تر برای مدیریت سرور و برنامه های کاربردی که در آن اجرا می کنید. در حالی که پانل های کنترل وانیلی ممکن است برای نیازهای برخی از شرکت ها کافی باشد، بسیاری از استفاده از cPanel و WHM (فقط برای سرورهای لینوکس) یا Plesk (در حال حاضر برای سرورهای ویندوز و لینوکس) مفید هستند. آسان برای حرکت و با طیف گسترده ای از ابزارهای قدرتمند ساخته شده در مدیریت، cPanel و Plesk، پانل های کنترل پیشرو صنعت هستند که توسط میلیون ها شرکت در سراسر جهان استفاده می شود.

 

۵. امنیت

اگر سرور شما هک شده باشد، عملیات IT شما می تواند به صورت آفلاین انجام شود و شرکت شما متوقف شده است. اگر نقض اطلاعات وجود داشته باشد، خطر جریمه های بزرگی، آسیب مجازی و اقدام قانونی مشتری نیز وجود دارد. به همین دلیل ۶۰٪ از شرکت های هک شده در عرض ۶ ماه از کسب و کار خارج می شوند. با توجه به این نکته، هنگام انتخاب یک ارائه دهنده میزبانی اختصاصی، امنیت باید عامل تعیین کننده باشد. شما باید همه چیز را از محل و امنیت فیزیکی مرکز داده تا گستره ای از ویژگی های امنیتی که میزبان شما را به عنوان بخشی از بسته شما و به عنوان خدمات اضافی ارائه می دهد، در نظر بگیرید.

شما باید نسل بعدی فایروال ها، پیشگیری از نفوذ، امنیت برنامه وب، حفاظت از DDoS، و تروجان و پیشگیری از ویروس را جستجو کنید. علاوه بر این، آنها همچنین باید گواهی های SSL، آدرس های اختصاصی IP و فیلتر کردن هرزنامه ارائه دهند.

 

۶. مدیریت سرور

برون سپاری مدیریت سرور به ارائه دهنده خدمات شما نه تنها باعث می شود همه چیز ساده تر شود؛ همچنین می تواند در بلند مدت به طور قابل توجهی شما را ذخیره کند. این سرویس شامل مواردی مانند به روز رسانی سیستم عامل، پچ کردن، نصب برنامه و نظارت بر سرور می شود. نظارت بر سرور مجازی به طور مداوم سلامت سرور مجازی و عملکرد آن را بررسی می کند تا اطمینان حاصل شود که در وضعیت بالا باقی می ماند.

 

۷. دسترس پذیری بالا

اگر سرور مجازی شما برنامه های کاربردی بحرانی را اجرا می کند، نمی توانید از آن به صورت آفلاین استفاده کنید. عواقب آن می تواند فاجعه آمیز باشد. به همین دلیل ضروری است که شما یک میزبان را انتخاب کنید که می تواند در دسترس بودن بالا تضمین کند – یعنی سرور مجازی شما برای ۹۹٫۹۵٪ زمان یا بیشتر به اینترنت متصل باشد. اگر این به اندازه کافی برای شما خوب نیست، در اینجا در نوین هاست ما می توانیم ۱۰۰٪ روز رسانی، تضمین شده توسط SLA. این به این دلیل است که پایگاه داده N + 1 ما به این معنی است که ما یک نسخه پشتیبان تهیه شده از همه چیز را در نظر می گیریم تا در صورت خرابی اتفاق بیافتد.

 

۸. پشتیبانی فنی عالی

ممکن است زمان هایی وجود داشته باشد که تیم IT شما نیاز به پشتیبانی فنی ارائه دهنده خدمات شما برای انجام یک کار یا برای رفع مشکل است. این پشتیبانی باید بخش مهمی از قرارداد شما با ارائه دهنده باشد و مهمتر از همه، از طریق تلفن، ایمیل، چت و یا بلیط زنده ۲۴ ساعته ۷ باشد. پس از همه، اگر سرور اختصاصی شما شب جمعه در حالت آفلاین قرار می گیرد، نمی خواهید قبل از اینکه ثابت شود، دوشنبه صبر کنید.

پشتیبانی فنی کاملا از پشتیبانی مشتری کاملا متفاوت است. با تکنیک، منظور ما داشتن یک تیم فناوری اطلاعات تخصصی است که می تواند راه حل هایی را در نقطه تماس ارائه دهد. آنها تخصص لازم را خواهند داشت و به طور فعال قادر به حل هر مشکلی خواهند بود. علاوه بر کمک فردی، یک ارائهدهنده میزبانی خوب نیز طیف وسیعی از منابع آنلاین مفید را برای مشتریان خود مانند پایگاه های اطلاعاتی، آموزش، انجمن های فنی و نحوه ی پست های وبلاگ منتشر خواهد کرد. میزبانی اختصاصی

 

برای کسب اطلاعات در مورد خدمات ارائه شده توسط نوین هاست ، از جمله ثبت نام دامنه ، خرید هاست ، سرور مجازی در لوکیشن های مختلف ، سرور اختصاصی ، هاست ابری و سرور مجازی ایران ، به www.novinhost.org مراجعه کنید یا با شماره ۶۶۰۱۵۸۹۱ تماس بگیرید تا با یکی از اعضای بخش فروش ما صحبت کنید. پیروز و سر بلند باشید.

بازخوردها
مقالات مرتبط
گیم فیشینگ چیست؟
گیمیفیکیشن چیست و چه تاثیری بر کسب و کارها دارد؟
یکی از نوین‌ترین روش‌ها برای برقراری ارتباط با مشتریان و یا مخاطبان، استفاده از روش‌های گیمیفیکیشن Gamification است.…
زمان مطالعه: 5 دقیقه
انواع سیستم عامل چیست ؟
سیستم عامل چیست؟ (معرفی انواع سیستم عامل)
بدون شک تمامی افرادی که با سیستم‌ها و تجهیزات کامپیوتری در ارتباط هستند، نام سیستم‌عامل را شنیدند و…
زمان مطالعه: 4 دقیقه