هوش مصنوعی و cloudops + مزایا و معایب

زمان مطالعه: 3 دقیقه
انتشار :
۱۴۰۲-۰۶-۰۴

هوش مصنوعی و cloudops و مزیت های آن : امروزه ابزار های جدید کنترل و نظارت سرور ابری با مزایا و معایب خود در حال تبدیل به شیوه های خود آموز ( بدون نیاز به آموزش) هستند.

به عنوان کسی که از ۳۰ سال گذشته تا به حال با هوش مصنوعی کار کرده ام ( بله ، ۳۰ سال قبل هوش مصنوعی وجود داشت) ، معتقدم که اغلب اوقات در مورد قابلیتهای آن اغراق شده است و در مواردی نیز به اشتباه از آن استفاده شده است. امروزه به لطف وجود رایانش ابری، هوش مصنوعی ارزان شده است و باز هم بیشتر به لطف سرعت در نوآوری ، هوش مصنوعی مجدداً به عنوان یک راه حل برای استفاده در عملیات ابری مطرح شده است.

هدف ، جایگزینی هوش مصنوعی به جای انسان در هردو سطح، قبل از عملیات سرور ابری و سرور مجازی و در حین این عملیات ، در مواردی همچون قطعی سیستم ، مدیریت منابع ، حملات امنیتی و عملکرد اجرایی سیستم ، است.

آیا CloudOps گرفتار مشکلات تکراری خواهد شد؟

هوش مصنوعی و cloudops

البته در این مسئله هم نقاط ضعف و هم نقاط قوتی وجود دارد. به علاوه ، اگرچه استفاده از هوش مصنوعی یک امر اجتناب ناپذیر باشد. با این وجود هنوز به تمرین و تکرار نیاز دارد. مادامی که بدانید در کوتاه مدت و بلندمدت چه انتظاری از ROI دارید ، از نظر مشکلی در استفاده از هر چیزی که CloudOps را کارآمدتر کند ، وجود ندارد.

مزایای استفاده از هوش مصنوعی در CloudOps

از مزایای این کار آن است که می توانید یک برنامه ی کنترل و نظارت تمام وقت به قیمتی کمتر از معمول داشته باشید. اگر معتقدید که استفاده از کارکنان عملیاتی پرهزینه است ، روش استخدام شیفتی آنها را امتحان کنید. سیستمهای کنترل و نظارتی که از هوش مصنوعی استفاده می کنند. هرگز نمی خوابند ، هرگز از زمان استراحت استفاده نمی کنند و هرگز درخواست افزایش حقوق نمی کنند. این سیستمها در زمان فعالیت ، هزینه ای جز هزینه ی مربوط به مجوز و زیرساخت ها برای سازمان ندارند . و در عین حال یک شیوه ی خود آموز هستند ، به عبارت دیگر این سیستمها هر چه بیشتر کار کنند ، بهتر کار می کنند. (اطلاعات تکمیلی در مقاله cloudops و دستیابی به عملیات مستمر )

مزیت دیگر استفاده از هوش مصنوعی آن است که این سیستمها هر روز هوشمندتر از قبل می شوند و از یک مغز ( مرکز اطلاعات) مشترک استفاده می کنند . انسان ها هم با گذشت زمان هوشمندتر و با تجربه تر می شوند. اما تجربیاتشان را با کسی شریک نمی شوند . همچنین زمانی که یک نیروی انسانی بازنشسته می شود. یا محل کار را ترک می کند ، دانش و تجربه اش را با خود از سیستم خارج می کند .

معایب استفاده از هوش مصنوعی در CloudOps

یکی از معایب آن این است که هزینه ی در دسترس قرار دادن این سیستم ها برای استفاده ی عمومی ، حتی در سرور ابری و سرور مجازی ، بالاست. فروشندگانی که هوش مصنوعی و ابزار های اجرایی را با یکدیگر ترکیب می کنند. برای اجرا و راه اندازی آنها مبلغ بیشتری درخواست می کنند. در حالیکه قیمتها در همه جا یکسان است. با توجه به خدمات مشاوره ای و آموزشی برای استفاده ی صحیح از این سیستمها تقریبا در یک سال اول ،قیمت این سیستمها را ۵۰% بیشتر از ابزارهای سنتی حساب کنید.

ایراد دیگر این کار این است که ، مهم نیست هوش مصنوعی عملکرد خوبی دارد یا خیر. به هر حال به نظر می رسد که انسانها این سیستم را دوست ندارند. موارد متعددی بوده است. که انسانها سعی کرده اند تا به شیوه ای غیرمستقیم ، ابزارهای اجرایی که بر پایه ی هوش مصنوعی عمل می کنند. از گردونه ی فعالیت خارج کنند . آنها به تکنولوژی اعتماد ندارند و این حقیقت که ممکن است روزی هوش مصنوعی جایگزین کار آنها شود ، اوضاع را بدتر کرد. سازمان هایی که از این ابزار استفاده می کنند. لازم است که هم در نیروی انسانی خود و هم در شناخت ارتباط بین عامل انسانی و این تکنولوژی تغییراتی ایجاد کنند.

بازخوردها
مقالات مرتبط
گیم فیشینگ چیست؟
گیمیفیکیشن چیست و چه تاثیری بر کسب و کارها دارد؟
یکی از نوین‌ترین روش‌ها برای برقراری ارتباط با مشتریان و یا مخاطبان، استفاده از روش‌های گیمیفیکیشن Gamification است.…
زمان مطالعه: 5 دقیقه
انواع سیستم عامل چیست ؟
سیستم عامل چیست؟ (معرفی انواع سیستم عامل)
بدون شک تمامی افرادی که با سیستم‌ها و تجهیزات کامپیوتری در ارتباط هستند، نام سیستم‌عامل را شنیدند و…
زمان مطالعه: 4 دقیقه