نکاتی برای خرید آنتی ویروس

زمان مطالعه: 3 دقیقه
انتشار :
۱۳۹۷-۰۸-۰۷

اگر به دنبال برقراری امنیت کامپیوتر، مک یا موبایل اندروید خود در مقابل بدافزارها هستید، ما در این پست به شما کمک می کنیم که آنتی ویروس مناسبی را برای خود انتخاب کنید. بدافزارها همه جا و همه وسایل شما را مورد هدف قرار می دهند. حتی بدافزار iOS اپل هم امروزه وجود دارد ولی هنوز هیچ آنتی ویروسی برای آن ساخته نشده است. اما چه نوع نرم افزار آنتی ویروسی باید استفاده کنید و برای خرید آنتی ویروس به کجا باید بروید؟ آیا باید لایسنس بخرید یا از آنتی ویروس رایگان استفاده کنید؟ چرا مدل های مختلفی از آنتی ویروس ها توسط یک کمپانی تولید می شود؟ و سرانجام اینکه آیا استفاده از آنتی ویروس آسیبی به کارایی سیستم می زند یا خیر ؟ پاسخ به تمام این سوال ها پیچیده است اما در اینجا به موضوعی می پردازیم که شما را هنگام خرید آنتی ویروس کمک کند.

 

خرید آنتی ویروس با قدرت شناسایی بالا

اولین نکته ای که قبل از انتخاب یک آنتی ویروس باید در نظر بگیرید این موضوع است که آن محصول بتواند بالای ۹۵% از بدافزارها را شناسایی کند، چه این بدافزار باج افزار باشد چه تروجان و چه روت کیت یا هر ویروس دیگر. همچنین این موضوع را هم باید در نظر بگیرید که آنتی ویروس تشخیص اشتباه نیز کمتر داشته باشد، البته تشخیص غلط در آنتی ویروس های مدرن که از هوش مصنوعی استفاده می کنند وجود دارد ولی میزان آن بسیار کم است. همچنین آنتی ویروس نورتون Norton و آنتی ویروس های رایگان AVG و Avast نیز سطح شناسایی بالایی دارند اما به دلیل تحریم های بین المللی در ایران قابل اجرا نمی باشند. آنتی ویروس های مطرحی که در بازار ایران موجود هستند عبارتند از آنتی ویروس نود ۳۲ ESET، کسپرسکی Kaspersky، اف سکیور F-Secure و بیت دیفندر Bitdefender.

 

دنبال آنتی ویروسی سبک باشید

وقتی که در حال بررسی آنتی ویروس ها برای خرید لایسنس آنها هستید حتما این موضوع را در نظر داشته باشید که محصولی را انتخاب کنید که کمترین منابع سیستمی را به خود اختصاص بدهد. بیشتر کاربران کامپیوتر می خواهند که بعد از نصب آنتی ویروس آن را فراموش کنند و به کار خود برسند، اما گاهی نرم افزار این اجازه را به آنها نمی دهد و چه هنگام اسکن کردن و چه در پشت صحنه باعث کندی کار آنها می شود. این موضوع مخصوصا برای سیستم های کمی قدیمی تر بسیار حائز اهمیت است. پس سعی کنید که قبل از خرید لایسنس آنتی ویروس، نسخه آزمایشی آن را نصب کنید و چند روز با آن کار کنید و مطمئن شوید که سرعت کار شما را کم نمی کند.

 

آنتی ویروس های رایگان محافظت خوبی دارند اما قابلیت های آنتی ویروس لایسنس دار بیشتر است

برخی از محصولات آنتی ویروس رایگان از شما در مقابل بدافزارها محافظت کاملی انجام می دهند. اما آنتی ویروس هایی که لایسنس آنها فروشی است قابلیت های بیشتری مخصوصا برروی سیستم عامل های ویندوز ارائه می دهند. برای مثال آنتی ویروس اف سکیور PSB که قابلیت اجرا برروی انواع سیستم عامل را دارد و هم برای کامپیوترهای خانگی و هم سازمانی مناسب است دارای قابلیت آنتی باج افزار، مدیریت وصله ها ، کنسول مدیریتی آنلاین، کنترل وب و بانکداری امن اینترنتی است که قیمت آن برای ۳ دستگاه ۴۵ یورو می باشد.

 

بینید که استفاده از نرم افزار چقدر آسان است

پس از آنکه نسخه آزمایشی آنتی ویروس را نصب کردید ببینید که آیا محیط کاربری آسانی دارد یا اینکه برای دسترسی به هرچیزی باید چندین صفحه را جستجو کنید. راحتی کار با آنتی ویروس یکی از نکات مهمی است که باید مد نظر داشته باشید.

ادامه مطلب در پست بعدی. با ما همراه باشید!

برای کسب اطلاعات در مورد خدمات ارائه شده توسط نوین هاست ، از جمله ثبت نام دامنه ، خرید هاست ، سرور مجازی در لوکیشن های مختلف ، سرور اختصاصی ، هاست ابری و سرور مجازی ایران ، به www.novinhost.org مراجعه کنید یا با شماره ۶۶۰۱۵۸۹۱ تماس بگیرید تا با یکی از اعضای بخش فروش ما صحبت کنید. پیروز و سر بلند باشید.

بازخوردها
مقالات مرتبط
گیم فیشینگ چیست؟
گیمیفیکیشن چیست و چه تاثیری بر کسب و کارها دارد؟
یکی از نوین‌ترین روش‌ها برای برقراری ارتباط با مشتریان و یا مخاطبان، استفاده از روش‌های گیمیفیکیشن Gamification است.…
زمان مطالعه: 5 دقیقه
انواع سیستم عامل چیست ؟
سیستم عامل چیست؟ (معرفی انواع سیستم عامل)
بدون شک تمامی افرادی که با سیستم‌ها و تجهیزات کامپیوتری در ارتباط هستند، نام سیستم‌عامل را شنیدند و…
زمان مطالعه: 4 دقیقه