محرمانگی بیشتر اطلاعات با سرور ابری

زمان مطالعه: 2 دقیقه
انتشار :
۱۳۹۸-۰۱-۰۵

آمار به دست آمده با وجود اینکه قابل پیش بینی بود ، اما باز هم اطلاعات خوبی به دست می آید آنطور که گزارش منتشر شده از سوی NetEnrich نشان می دهد ، تعداد زیرساخت ها و کاربری های سرور مجازی برای موسسات تغییری نکرده است ، با این حال مسئله ی امنیت سیستم همچنان یک مسئله ی حیاتی است و DevOps برای اینکه مورد پذیرش همگانی قرار بگیر ، راه طولانی در پیش دارد.

 

محرمانگی بیشتر اطلاعات با سرور ابری

در این تحقیق که ۱۰۰ کارشناس IT از شرکتهایی با بیش از ۵۰۰ کارمند در آن شرکت کرده بودند ، مشخص شد که موسسات بزرگ تمایل دارند که از زیرساخت ها ، اپلیکیشن ها و سرویسهای ابری استفاده کنند. بیش از دو سوم (۶۸%) کارشناس های شرکت کننده در تحقیق اظهار داشتند که در حال حاضر از زیرساخت ابری استفاده می کنند؛ و تنها ۵% گفتند که استفاده از سرور ابری در برنامه هایشان هم نیست ، در حالیکه گزارش حدود نیمی از این افراد (۴۷%) حاکی از این بود که در حال حاضر به صورت گسترده از محصولات ابر عمومی استفاده می کنند.

از نظر مدلهای به کارگیری سرور مجازی، شیوه های مورد نظر سازمانهای بزرگ طیف گسترده ای را در بر می گیرد. تنها یک نفر از هر پنج نفر (۱۸%) بیان داشتند که فقط و فقط از زیرساخت ارائه شده توسط سرور ابری (IaaS) یا سرور مجازی استفاده می کنند ، ۴۵% افراد در گروهی بودند که بیشتر از IaaS و گاهی از PaaS استفاده می کنند ، ۳۷% هم گفتند که با جابجایی و تغییر کانتینرها به آسانی هم از IaaS و PaaS استفاده می کنند.

محرمانگی بیشتر اطلاعات با سرور ابری

با اینکه به نظر می رسد ویژگی سرور ابری برای ساخت اپلیکیشن مورد توجه موسسات قرار گرفته است ، اما DevOps ممکن است هنوز به فشار ( نیروی) بیشتری برای پذیرش از سوی کاربران نیاز داشته باشد. کمتر از یک نفر از هر چهار نفر (۲۳%) گفتند که سیستم خود را به صورت کامل به DevOps منتقل کرده اند و بیشتر این افراد (۵۹%) گفتند که در حال حاضر مشغول بررسی شرایط و ویژگیهای DevOps هستند.

طبیعتاً ، امنیت همچنان دغدغه ی اصلی موسسات است و از این رو مشاهده ی اقدمات سازمانها و موسسات در این زمینه چندان سبب شگفتی نمی شود. تقریباً سه چهارم ( ۷۲%) افراد حاضر در این تحقیق اظهار داشتند که “امنیت ” اولویت نخست آنها در سال ۲۰۱۹ خواهد بود ، در حالیکه یک سوم این افراد معتقد بودند ، زمانی که صحبت از استفاده از ابر عمومی به میان می آید ، “امنیت ” بزرگترین نگرانی آنها است.

 

یکی از مسئولین ارشد Net Enrich اظهار می دارد که کسب و کار زیرساختها و اپلیکیشنهای ابری هیچگاه به اندازه ی امروز رونق نداشته است ، و دلیل آن نیز تقاضای مشتریان است. با وجود انواع سرقتهای اطلاعاتی ، اشتباههای امنیتی و وقفه های گاه و بیگاه در ارائه ی خدمات ، هر روزه مصرف کنندگان تکنولوژی اطلاعات بیشتری در محیط ابری ذخیره می کنند ؛ از سرویسها و محصولات دیجیتال بیشتری استفاده می کنند و دستگاههای بیشتری که اپلیکیشنهای خود را بر پایه ی سرور ابری اجرا می کنند ، می خرند.

 

این کاربران به وضوح می گویند که زمانی که کار با سرور ابری را آغاز می کنیم ، درست مانند تمام کارهای دیگر ، خطرات احتمالی آن را نیز می پذیریم. تجار و بزرگان IT این پیام کاربران را دریافت کرده اند و این پیام وقت و هزینه ی زیادی که شرکتها صرف محیط و سرور ابری می کنند ، را به خوبی توجیه می کند.

بازخوردها
مقالات مرتبط
گیم فیشینگ چیست؟
گیمیفیکیشن چیست و چه تاثیری بر کسب و کارها دارد؟
یکی از نوین‌ترین روش‌ها برای برقراری ارتباط با مشتریان و یا مخاطبان، استفاده از روش‌های گیمیفیکیشن Gamification است.…
زمان مطالعه: 5 دقیقه
انواع سیستم عامل چیست ؟
سیستم عامل چیست؟ (معرفی انواع سیستم عامل)
بدون شک تمامی افرادی که با سیستم‌ها و تجهیزات کامپیوتری در ارتباط هستند، نام سیستم‌عامل را شنیدند و…
زمان مطالعه: 4 دقیقه