ماشین مجازی سرور ابری (CVM)

زمان مطالعه: 3 دقیقه
انتشار :
۱۳۹۸-۱۱-۰۱

ماشین مجازی سرور ابری (CVM) قابلیتهای رایانشی و محاسباتی انعطاف‌پذیر وایمن را برای شما به ارمغان می‌آورد. سرویس های رایانش ابری انعطاف پذیر، با عملکرد خوب ، ایمنی  و ثبات بالا که نیازهای مختلف کسب و کار شما را در لحظه برطرف می‌کند. شما می‌توانید ظرف چند دقیقه یک ماشین مجازی را در سرور ابری دریافت و فعال کنید تا بتوانید نیازهای رایانشی خود را برطرف نمایید و هر گاه نیازهای کسب و کارتان تغییر کرد، می‌توانید به آسانی منابع رایانشی خود را کم یا زیاد کنید.

CVM سبب صرفه‌جویی در میزان هزینهٔ پرداختی بابت رایانش می‌شود ، زیرا هزینه‌های ماشین مجازی (CVM)  بر اساس میزان استفادهٔ واقعی از منابع محاسبه می‌شود . با کمک CVM هزینه‌های مربوط  به سخت‌افزار و نرم‌افزار به میزان قابل توجهی کاهش می‌یابد و عملیات مربوط به IT نیز تسهیل خواهد شد.

 

مزایا ماشین مجازی سرور ابری

رایانش قابل انعطاف

اضافه کردن ماشینهای مجازی به سیستم و  یا حذف آنها  از سیستم ،بر حسب تغییر نیازهای کسب‌و کارتان ، تنها چند دقیقه زمان می‌برد . با تعیین قوانین و خط‌مشی‌های مربوطه می‌توانید مطمئن شوید که نمونه‌های CVM مورد استفاده قادر هستند که در زمان افزاش تقاضا  به صورت خودبخود و بدون وقفه فعال شوند تا از قابلیت کاربران به اپلیکیشنها اطمینان داشته باشید و در زمان کاهش تقاضا خودبخود غیرفعال شده و از مدار خارج شوند تا در هزینه‌ها صرفه‌جویی کنید.

 

پیکربندیهای مختلف

Tencent Cloud با ارائهٔ انواع  نمونه‌های مختلف، امکان انتخاب بر اساس نیازهای مختلف کسب و کار را برای شما فراهم کرده است . می ‌توان پیکربندی پهنای باند و دیسک ، حافظه و CPU را برای هر نمونه به صورت مجزا به گونه‌ای انعطاف‌پذیر تنظیم کرد که بتواند منابع مورد نیاز اپلیکیشن مورد نظر شما را  به خوبی تأمین کند. این ویژگی  درسیستم عاملهایی از قبیل نسخه‌های مختلف لینوکس و نسخه‌های Windows Server پشتیبانی می‌شود .

 

پایداری و قابلیت اطمینان بالا

Cloud Block Storage که روی CVM نصب شده است ، خط مشی ذخیره ای سه گانه‌ای را فراهم می کند و سبب اطمینان از  انتقال سریع داده ها و بازیابی سریع داده‌ها و اطلاعات  در صورت خرابی هریک از نسخه‌های موجود  می‌شود. CVM  با داشتن تکنولوژی پیشرفتهٔ مجازی سازی شبکه تکنولوژی اتصال ENI ، به خاطر وجود قابلیت دسترسی بالا  بر روی یک سازهٔ شبکه‌ای قدرتمند T3 + IDC   اجرا می‌شود .

 

مدیریت آسان

شما می‌توانید به عنوان یک مدیر ( administrator ) کنترل کاملی بر ماشین مجازی سرور ابری ( CVM ) داشته باشید . مدیریت CVM به آسانی مدیریت سرورهای سنتی است. می توانید  برای  انجام کارهایی مانند راه اندازی مجدد و تغییر تنظیمات شبکه از ابزارهای مختلفی مانند کنسول Cloud وAPI  سرور ابری برای  اتصال به نمونه های CVM خود استفاده کنید.

 

شبکهٔ ایمن

CVM بر روی یک شبکه خصوصی  که به شکلی حساب‌شده از سایر بخشهای شبکه جدا شده است ، اجرا می شود وبدین ترتیب امنیت لیست منابع ابری شما را با  ایجاد لیست های کنترل دسترسی و گروه های امنیتی از طریق شبکه تضمین می کند.  همچنین  با استفاده از CVM می توانید کنترل کاملی بر پیکربندی محیط شبکه خصوصی خود از جمله بخش بندی سفارشی مورد نظر خود  ، آدرس های IP ، خط مشی های مسیریابی و غیره داشته باشید.

 

حفاظت همه‌جانبه

در CVM قابلیتهای اصلی حفاظتی مانند شناسایی Trojan ، جلوگیری از حملات گسترده و مخرب  و اسکن  میزان احتمال آسیب پذیری ارائه شده است. علاوه بر این ،  امکانات لازم برای جلوگیری از DDoS برای محافظت در برابر حملات ترافیکی گسترده  نیز CVM وجود دارد . همچنین در  CVM سیستم دفاعی  پرقدرت Dayu BGP با پهنای باند و قابلیت پاکسازی فوق العاده بالا برای مقابله با حملات به وب سایتها  طراحی شده است.

 

هزینهٔ پایین

ماشین مجازی بر روی سرور ابری نصب می‌شود و بدین ترتیب  سبب صرفه‌جویی در هزینه‌های ساخت زیرساختهای اصلی و بعدها کاهش هزینه‌های مربوط به انجام عملیات در شبکه می‌شود . هزینه‌های CVM پس از اتمام کار و بر اساس میزان استفاده از اپلیکیشنهای مختلف محاسبه می‌شود ، بنابراین تنها هزینهٔ منابعی که واقعا مصرف کرده‌اید را  پرداخت خواهید کرد.

 

یکپارچگی سرویس

CVM می تواند با بسیاری از سرویس های ابری  مانند Cloud Object Storage (COS) ، پایگاه داده Cloud (CDB) و Virtual Private Cloud (VPC) کاملاً یکپارچه شده و شیوه‌های  کاملی را برای  رفع نیازهای مختلف کسب و کار  در زمینهٔ رایانش ، ذخیره سازی اطلاعات  ، انتقال  شبکه و … فراهم کند.

بازخوردها
مقالات مرتبط
گیم فیشینگ چیست؟
گیمیفیکیشن چیست و چه تاثیری بر کسب و کارها دارد؟
یکی از نوین‌ترین روش‌ها برای برقراری ارتباط با مشتریان و یا مخاطبان، استفاده از روش‌های گیمیفیکیشن Gamification است.…
زمان مطالعه: 5 دقیقه
انواع سیستم عامل چیست ؟
سیستم عامل چیست؟ (معرفی انواع سیستم عامل)
بدون شک تمامی افرادی که با سیستم‌ها و تجهیزات کامپیوتری در ارتباط هستند، نام سیستم‌عامل را شنیدند و…
زمان مطالعه: 4 دقیقه