سرور ابری | بخش سوم

زمان مطالعه: 3 دقیقه
انتشار :
۱۳۹۷-۰۹-۰۳

نکاتی که شما باید هنگام انتخاب یک ارائه دهنده سرور ابری در نظر بگیرید

این که IaaS، SaaS یا PaaS، طیف گسترده ای از خدمات ابر عمومی در پیشنهاد وجود دارد. با این حال، استانداردهای کیفیت متفاوت هستند و ارائه دهندگان به طور متفاوتی کار می کنند. شما قادر خواهید بود خدماتی را مطابق با نیازهای خود پیدا کنید و متناسب با کسب و کارتان باشد. سرور ابری | بخش سوم

 

ارزش پول

برای محاسبه بودجه، ضروری است که شامل هزینه های تکراری مانند اشتراک های ابر خصوصی باشد. قیمت بالا می پردازد به ویژگی های شما بستگی دارد – و اینکه آیا شما از آنها استفاده می کنید. اگر می خواهید خودتان برنامه های خود را طراحی و اجرا کنید، فقط نیاز به یک زیرساخت بزرگ با یک محیط توسعه کاملا کاربردی دارید. معمولا، سرویس خود را در حساب کاربری خود قرار دهید. با این حال، برخی از ارائه دهندگان تمام توابع مورد نظر را ارائه نمی دهند. تقریبا تمام ارائه دهندگان خدمات “قفل سازنده” را ایجاد می کنند، یعنی وابستگی به ارائه دهنده. این باعث می شود که مشتریان برای تغییر آن دشوارتر شوند. در بعضی موارد، آنها از فرمت های اختصاصی استفاده می کنند که مشتریان نمی توانند از برنامه های دیگر استفاده کنند (حداقل به راحتی).

 

تمایل به نوآوری

آیا شما به طور مداوم در حال تکامل و تست مهارت های خود را؟ هر کسی که ایده های خلاقانه ای را در ابر توسعه می دهد باید بتواند به ارائه دهنده خدمات خود متکی باشد. امنیت داده ها نباید به علت انحصار شدن باشد. با این حال، برای اینکه بتوانید پیشرفت خود را ادامه دهید، ارائه دهنده خدمات شما نیز باید نوآورانه باقی بماند و فرصت های جدیدی را ارائه دهد. علائم یک شرکت نوآورانه به طور منظم به روز رسانی و یک برنامه عملی است که به وضوح پیوست شده است. رشد پایدار نشانه ای از قابلیت اطمینان است، در حالیکه رشد سریع رشد سریع حباب موفقیت را تحریک می کند.

 

کاربر پسند

ارائه دهنده خدماتی که خود را به طور مداوم بازتعریف نمی کند، چیزی است که می توانید با آن زندگی کنید. با این حال، یک ارائه دهنده خدماتی که توابع اساسی را برای شما برای وب سایت شما نیافریده است، بی فایده است. آنها باید شامل ابزار و خدماتی باشند که کار شما را راحت تر می کند. ارائه دهندگان خدمات ابررسانی کاربر پسند، برقراری ارتباط بین افراد و بین برنامه ها را تسهیل می کنند. این نیز در مورد ارتباط بین کارشناسان از تیم ارائهدهنده ابر و تیم IT خود شما صادق است. بدون ارتباطات شفاف، روند کاهش می یابد و کارکنان انگیزه را از دست می دهند. تنظیمات باید به همان اندازه ساده و هموار باشد.

 

امنیت

اگر شما نرم افزار یا حتی تمام محیط های توسعه، از جمله یک پلت فرم ارتباطی از طریق ابر عمومی کار می کنید، به طور اجتناب ناپذیر اطلاعات شخصی خود را در اینترنت قرار می دهید. شما تنها با دسترسی به اطلاعات خود از طریق یک رابط اختصاصی به شرکت خود دسترسی دارید. با این حال، ممکن است سرور مجازی خود را که این داده ها با سایر کاربران ذخیره می شود، به اشتراک بگذارید. در اصل، اگر نقض حفاظت از اطلاعات رخ دهد، شرکت شما مسئول است. اگر شرکت شما در اروپا واقع شده باشد، تحت شرایط کلی داده های حفاظت از داده ها (GDPR) قرار دارد.

 

طبق قانون، داده های شخصی ممکن است در خارج از اتحادیه اروپا ذخیره نشوند – به جز در کشورهای ثالث امن. این شامل، به عنوان مثال، ایالات متحده به دلیل Privacy Shield. با این وجود، امن ترین گزینه ارائه دهنده در آلمان است، کشوری که طبق قوانین محلی عمل می کند، قراردادهای مناسب دارد و مهم ترین آنها سرورهای خود را در آلمان نشان می دهد. به عنوان یک شرکت، شما مدیریت داده های مشتری و یا متعهد به استانداردهای امنیتی زمانی که به شرکای تجاری می آید. کیفیت و یا حفاظت خود را با گواهی های شناخته شده اثبات کنید. سرور ابری | بخش سوم

 

قابلیت جابه جایی Mobility

با محاسبات ابری، شرکت ها به یک مشتری لاغر متکی هستند. این “لاغر” مشتری دستگاه پایان شما یا یک برنامه است که می تواند کار خود را بدون سرور پشتیبانی انجام دهد. از یک طرف، هدف از سخت افزار کاهش یافته است برای کاهش هزینه های خرید و نگهداری. از سوی دیگر، شما می توانید محدوده عملیاتی خود را آزادانه به وسیله تجسم سرور ابری انجام دهید. تا کنون، خیلی خوب – اما در مورد دستگاه های تلفن همراه؟ اطمینان حاصل کنید که ارائه دهنده خدمات ابر شما ارائه دهنده پلتفرم های سازگار است که شرکت شما را قادر می سازد از SaaS تلفن همراه استفاده کند. همین امر مربوط به محتوای وب مشتریان شما در دستگاه های تلفن همراه است.

بازخوردها
مقالات مرتبط
گیم فیشینگ چیست؟
گیمیفیکیشن چیست و چه تاثیری بر کسب و کارها دارد؟
یکی از نوین‌ترین روش‌ها برای برقراری ارتباط با مشتریان و یا مخاطبان، استفاده از روش‌های گیمیفیکیشن Gamification است.…
زمان مطالعه: 5 دقیقه
انواع سیستم عامل چیست ؟
سیستم عامل چیست؟ (معرفی انواع سیستم عامل)
بدون شک تمامی افرادی که با سیستم‌ها و تجهیزات کامپیوتری در ارتباط هستند، نام سیستم‌عامل را شنیدند و…
زمان مطالعه: 4 دقیقه