ساخت دیتابیس در پلسک + آموزش ۱۰۰%

زمان مطالعه: 3 دقیقه
انتشار :
۱۴۰۱-۰۹-۲۰

آموزش ایجاد و ساخت یک پایگاه داده و دیتابیس در کنترل پنل پلسک با نوین هاست : Plesk توانایی ایجاد پایگاه داده های MySQL را در هر دو سیستم عامل لینوکس و ویندوز را دارد. اگر شما نیازهای اضافی را خریداری کنید. آن را نیز می توانید به سرورهای PostgreSQL و MSSQL برای ایجاد هر دو نوع پایگاه داده؛ PostgreSQL فقط به طور معمول در لینوکس یافت می شود. و MSSQL فقط برای ویندوز میزبانی می شود.

پانل های کنترل پایگاه داده مبتنی بر وب شخص ثالث به Plesk ساخته شده اند. و Plesk به طور خودکار شما را در یکی از موارد مربوطه ثبت می کند. زمانی که می خواهید یک پایگاه داده را از طریق اینترنت از یک محل که ممکن است اتفاق بیفتد به کامپیوتر خودتان نرسد. در مورد پایگاه داده های MySQL، PHPMyAdmin به شما اجازه می دهد تا هر پایگاه داده MySQL را مدیریت کنید. که ممکن است در وب سایت میزبانی وب سایت Plesk شما میزبانی شده باشد. اگر شما در پلت فرم ویندوز میزبان هستید. و از پایگاه داده های مایکروسافت SQL استفاده می کنید. ASP.NET Enterprise مدیر به شما اجازه می دهد. برای مشاهده و مدیریت هر پایگاه داده MSSQL که شما تحت حساب کاربری خود میزبانی کرده اید، عرضه می شود.

 

ساخت دیتابیس در پلسک

در اغلب موارد شما با استفاده از یک پایگاه داده با صفحه وب پویای وب سایت در وب سایت خود، به طوری که وب سایت شما قادر به برقراری ارتباط با پایگاه داده است، بنابراین می تواند داده ها را نمایش داده شود. همچنین ذخیره آن در پایگاه داده، به طوری که آن به راحتی می توانید دوباره دسترسی پیدا کنید. Plesk همچنین به شما امکان می دهد تا کاربران را ایجاد کنید. تا بتوانید پایگاه های ایجاد شده توسط اسکریپت هایی که در فضای وب خود ایجاد کرده اید دسترسی پیدا کنید. بدون این کاربران پایگاه داده، اسکریپت ها و برنامه های دیگر که می خواهید برای دسترسی به پایگاه داده یا پایگاه های داده خود استفاده کنید. قابل استفاده نخواهد بود زیرا نمی توانند به پایگاه داده دسترسی پیدا کنند.

نحوه ساخت دیتابیس در پلسک

از آنجا که Plesk توانایی ایجاد پایگاه های چندگانه در بسیاری از پلت فرم های مختلف پایگاه داده را به شما می دهد. توانایی میزبانی بسیاری از برنامه های مختلف وب را در تعدادی از زبان های برنامه نویسی سمت سرور مجازی به طوری که برنامه های کاربردی که شما ایجاد می توانید به راحتی با پایگاه داده ارتباط برقرار که در وب سایت میزبانی اشتراک Plesk خود ایجاد کرده اید.

برای ایجاد یک پایگاه داده MySQL از داخل Plesk، ابتدا باید به پانل کنترل میزبانی برای دامنه ای که می خواهید پایگاه داده جدید MySQL را ایجاد کنید، حرکت کنید. اگر نمی دانید چگونه می توانید راه خود را برای پانل کنترل میزبانی برای دامنه ای که میخواهید یک پایگاه داده جدید MySQL ایجاد کنید. باید نگاهی بیندازید به این مقاله؛ در مقاله ذکر شده است شما همچنین سایر آموزش های مرتبط با Plesk را پیدا خواهید کرد. که به شما کمک می کند وب سایت جدید خود را در سایت خود در وب سایت میزبانی وب Plesk خود دریافت کنید.

نکته مهم

یکی از چیزهایی که باید توجه داشته باشید این است که توانایی ایجاد پایگاه داده های MSSQL یا PostgreSQL در نسخه های ویندوز و لینوکس Plesk به واسطه مجوز Plesk که میزبان وب شما در سرور مجازی میزبانی وب شما نصب شده است. مستقل است. به عنوان مثال، برای یک میزبان وب هزینه ای برای خرید یک مجوز Plesk هزینه می کند. که به آنها و مشتریانشان امکان دسترسی به امکانات ایجاد و مدیریت پایگاه داده MSSQL را می دهد. و همانند می تواند برای PostgreSQL اعمال شود، هرچند که یک موتور پایگاه داده ای نیست امروزه به طور گسترده ای مورد استفاده قرار می گیرد.

ایجاد پایگاه داده my sql در دایرکت ادمین

همچنین برنامه های مدیریت شخص ثالث برای پایگاه های داده ای که در Plesk ایجاد شده اند. وابسته به آنچه میزبان وب شما در سرور مجازی میزبان شما نصب کرده است. یعنی اگر شما نمی خواهید از یک برنامه خاص استفاده کنید. ممکن است مجبور شوید از آن استفاده کنید با استفاده از یک سیستم مدیریت پایگاه داده مبتنی بر دسکتاپ، و این تمایل دارند ویژگی های بیشتری از سیستم های مبتنی بر وب داشته باشند. به این معنی که شما کنترل بیشتری بر پایگاه داده های خود خواهید داشت.

بازخوردها
مقالات مرتبط
گیم فیشینگ چیست؟
گیمیفیکیشن چیست و چه تاثیری بر کسب و کارها دارد؟
یکی از نوین‌ترین روش‌ها برای برقراری ارتباط با مشتریان و یا مخاطبان، استفاده از روش‌های گیمیفیکیشن Gamification است.…
زمان مطالعه: 5 دقیقه
انواع سیستم عامل چیست ؟
سیستم عامل چیست؟ (معرفی انواع سیستم عامل)
بدون شک تمامی افرادی که با سیستم‌ها و تجهیزات کامپیوتری در ارتباط هستند، نام سیستم‌عامل را شنیدند و…
زمان مطالعه: 4 دقیقه