رفع خطای ۵۰۳ در وردپرس

زمان مطالعه: 3 دقیقه
انتشار :
۱۳۹۸-۰۵-۰۶

چگونه خطای ۵۰۳ در وردپرس را رفع کنیم؟ به طور حتم تا به حال با خطای ۵۰۳ در صفحات وب برخورد کرده اید.خطای ۵۰۳ مانند بسیاری از خطاهای وردپرس مانند ۴۰۴ و یا ۵۰۰ یکی از خطاهای معمول در وردپرس است. یکی از مهم ترین دلایل این خطا در وردپرس که سرویس در دسترس نیست. یا به عبارتی سرویس دهنده وب سایت مورد نظر در دسترس نمی باشد. این خطا مانند سایر خطاهای وردپرس اگر به مدت زمان طولانی و به دفعات زیاد در وب سایت شما وجود داشته باشد و کاری برای رفع این خطا در وردپرس انجام ندهید میتواند به شدت به سئوی سایت شما آسیب بزند.

 

 

مهم ترین دلیل بروز خطای ۵۰۳ در دسترس نبودن سرویس است.

یکی از زمانی هایی که خطای ۵۰۳ در وردپرس اتفاق می افتد زمانی است که در حال آپدیت کردن و بروز رسانی افزونه ها و یا قالب وب سایتتان هستید. تنها در این صورت است که خطای ۵۰۳ تاثیر منفی در سئوی وب سایت شما ندارد.

نحوه نمایش خطای ۵۰۳ در وردپرس

۵۰۳ Error

HTTP 503

۵۰۳ Service Unavailable

Service Unavailable – DNS Failure

 

رفع خطای ۵۰۳ از سمت کاربر

بارگذاری مجدد صفحه وب

این خطا در بسیاری از مواقع موقتی و کوتاه مدت است.اگر کاربر با دیدن این خطا چند بار صفحه را مجددا بارگذاری کند این خطا رفع میشود.

 

ریستارت کردن

اگر در حین دیدن این خطا به شما گفته شد که سرویس در دسترس نیست با خاموش و روشن کردن مودم و یا ریستارت کردن کامپیوترتان این خطا برطرف میشود.

 

ترافیک بالا

اگر این خطا را در یکی از سایت های مهم دیدید بدانید که بروز این خطا برای سایت های بزرگ بسیار طبیعی است. این اتفاق زمانی می افتد که این سایت ها برای محصولاتشان تخفیف درنظر میگیرند و یا به دلیل برگزاری جشنواره ها کاربران به سمت سایتشان سرازیر میشوند. در این مواقع چند دقیقه صبر و شکیبایی به خرج دهید و بعد از چند دقیقه دوباره سایت موردنظر را رفرش کنید.به احتمال خیلی زیاد بعد از بارگزاری مجدد سایت این خطا نمایش داده نمیشود.

 

رفع خطای ۵۰۳ در وردپرس از سمت سرور

در این بخش به چند راه برای برطرف کردن این خطا از سمت سرور میپردازیم. خطای ۵۰۳ در وردپرس تنها یک دلیل ندارد که بتوان یک راه قطعی نیز برای آن عنوان کرد.بسیاری از دلایل باعث میشوند که این خطا در وردپرس اتفاق بی افتد.پس ما چند راه پیش روی شما میگذاریم تا بتوانید با امتحان کردن آنها در رفع این خطا تلاش کنید.

 

بررسی کردن محدودیت های اتصال

ابتدا باید محدودیت هایی که در اتصال وجود دارند , کنترل گر پهنای باند , خرابی ها , ایمنی ها و منابع کلی سایت را بررسی کنید.

 

ارتقای نسخه PHP در وردپرس

از آخرین نسخه PHP استفاده کنید. در بسیاری از موارد استفاده از آخرین نسخه PHP باعث برطرف شدن این خطا در وردپرس میشود.

 

آپدیت مداوم افزونه ها وپلاگین ها در وردپرس

افزونه ها و پلاگین ها را به روز کنید. آپدیت کردن برنامه ها و افزونه های وردپرس میتواند باعث بهینه تر شدن آنها شود و در نتیجه این خطای رایج در وردپرس را نیز از بین ببرد و باعث جلوگیری از بروز آن در سایت شود.

توجه : آپدیت مداوم افزونه ها میتواند از برزو بسیاری از مشکلات در وردپرس جلوگیری کند.

 

غیرفعال کردن افزوه هایی که نیاز ندارید

اگر افزونه هایی را بر روی وردپرس خود نصب کرده اید که نیاز زیادی به آنها ندارید و یا فعال کردن آنها برای سایتتان مناسب نیست حتما آنها را غیر فعال کنید. اگر افزونه ای را نصب کرده اید که میتوانید آن را در خارج از سایت کنترل کنید حتما این کار را انجام دهید.مثلا بجای اینکه افزونه آمارگیر را در وردپرس نصب کنید میتوانید به جای آن از گوگل آنالیتیکس استفاده کنید و خارج از سایت آن را مدیریت کنید.

 

قالب خود را بررسی کنید

ممکن است بروز خطای ۵۰۳ در وردپرس به دلیل اشکال در قالبی باشد که بر روی وردپرس نصب کرده اید. برای اینکه مطمئن شوید اشکال از قالب است ایخیر به طور موقت قالب پیش فرض وردپرس را نصب کنید و سپس بررسی کنید که این خطا پرطرف شده است یاخیر. اگر برطرف شده بود پس مشکل از طرف قالبی است که بر روی وردپرس نصب کرده اید و یا اینکه قالبتان سنگین شده است.

 

افزونه ها را بررسی کنید

در برخی مواقع بروز این خطا در وردپرس به دلیل تداخل افزونه ها با یکدیگر و یا تداخل افزونه با قالب اتفاق میافتد. برای اینکه مشکل را برطرف کنید افزونه ها یکی یکی غیر فعال کنید و سپس بررسی کنید که این خطا برطرف شده یا خیر.

 

کش کردن اطلاعات

همیشه اطلاعات سایت را کش کنید.کش کردن اطلاعات سایت میتواند به طور چشمگیری در افزایش کارآیی و سرعت وب سایتتان موثر باشد. افزونه های بسیاری در این خصوص وجود دارند که میتوانید از آنها برای کش کردن اطلاعات استفاده کنید. کش کردن اطلاعات را میتوانید در تمام CMS ها انجام دهید.

بازخوردها
مقالات مرتبط
گیم فیشینگ چیست؟
گیمیفیکیشن چیست و چه تاثیری بر کسب و کارها دارد؟
یکی از نوین‌ترین روش‌ها برای برقراری ارتباط با مشتریان و یا مخاطبان، استفاده از روش‌های گیمیفیکیشن Gamification است.…
زمان مطالعه: 5 دقیقه
انواع سیستم عامل چیست ؟
سیستم عامل چیست؟ (معرفی انواع سیستم عامل)
بدون شک تمامی افرادی که با سیستم‌ها و تجهیزات کامپیوتری در ارتباط هستند، نام سیستم‌عامل را شنیدند و…
زمان مطالعه: 4 دقیقه