راه حل بر طرف کردن لینک های خراب با Broken Link Checker

زمان مطالعه: 4 دقیقه
انتشار :
۱۳۹۸-۰۵-۰۶

توجه به ظاهر و باطن سایت برای جذب ترافیک، و داشتن سایتی با بازدیدکنندگان بالا بسیار مهم است. علاوه بر داشتن محتواهایی با کیفیت بالا، باید به صحت دسترسی به آن ها نیز مطمئن شویم. صحت دسترسی به معنی اطمینان از سالم بودن لینک ها می باشد. داشتن سایتی با لینک های شکسته و خراب برای گوگل جالب نیست. در نتیجه توجه به بررسی و رفع و مدیریت لینک های خراب وردپرس بسیار حائز اهمیت می باشد.

 

 

برای چک و بررسی و رفع لینک های خراب وردپرس دو روش وجود دارد.
  • چک کردن دستی: به صورت دستی باید تمامی لینک ها را بررسی کرد. که بسیار زمان بر است. و جالب نیست.
  • چک کردن به کمک افزونه: افزونه تک تک لینک های سایت را بررسی می کند. و در صورت مواجه با لینک خراب وشکسته به ما اطلاع می دهد.

 

افزونه Broken Link Checker یکی از موارد خوب برای بررسی لینک های خراب وردپرس و تعمیر آن ها است. این افزونه به طور کامل تمامی قسمت های سایت، اعم از محتوا و تصاویر وفایل ها و … را بررسی می کند. و هنگام مشاهده لینک های خراب وردپرس لیستی از آن ها را برای شما تهیه می کند. تا نسبت به مدیرت و رفع لینک های شکسته اقدام کنید. و هیچ ارور ۴۰۴ ای را در سایت خود نداشته باشید. این کار بر روی سئوی سایت شما نیز موثر است. زیرا داشتن سایتی با خطاهای وردپرسی متعدد کاربر پسند نیست.

 

افزونه Broken Link Checker تاکنون توانسته بیش از ۶۰۰ هزار نصب فعال را از آن خود کند. همچنین با آخرین نسخه وردرس سازگار و کاملا فارسی می باشد.

امکانات افزونه Broken Link Checker :
  • نظارت بر پیوندها در پست ها، صفحات، نظرات، فیلدهای سفارشی و….
  • شناسایی لینک های خراب و شکسته، تصاویر گم شده و تغییر مسیر ها.
  • اطلاع رسانی لینک های خراب از طریق داشبورد و ایمیل.
  • امکان بروزرسانی و تعمیر دستی لینک های شکسته به طور مستقیم از صفحه افزونه.

 

نصب و راه اندازی افزونه Broken Link Checker

ابتدا جهت رفع لینک های خراب وردپرس افزونه Broken Link Checker را دانلود کرده. سپس اقدام به نصب و فعال سازی افزونه کنید. پس از نصب و فعال سازی این افزونه زیر منوی جدیدی با نام بررسی کننده پیوند به قسمت تنظیمات پنل وردپرس شما اضافه خواهد شد.

 

عملکرد افزونه Broken Link Checker

برای اعمال و استفاده از قابلیت های این افزونه به تنظیمات و پیکربندی ابتدایی و پایه افزونه می پردازیم. و پس از آن افزونه به صورت خودکار عملکرد خود را بر روی سایت وردپرسی شما آغاز خواهد کرد. و در هر زمان با برخورد با لینک های خراب و شکسته، به صورت اتوماتیک به شما اطلاع رسانی می کند. تا اقدام به بررسی و رفع کنید.

 

نحوه کار با افزونه و رفع لینک‌های خراب

این افزونه وردپرس پس از نصب، شروع به تجزیه و تحلیل مطالب، بوک مارک ها و سایر محتواها کرده. و به جستجوی پیوندها خواهد پرداخت. بسته به اندازه سایت شما این می تواند از چند دقیقه تا یک ساعت یا بیشتر طول بکشد. وقتی تجزیه و تحلیل کامل شد، افزونه نسبت به بررسی کارکرد و صحت هر لینک اقدام می کند. این بازه بررسی، به تعداد لینک های سایت بستگی دارد.شما می توانید پیشرفت را نظارت و تنظیم کرده. و تنظیمات مختلف کارکرد آن را در زیر منوی تنظیمات >بررسی کننده پیوند پیکربندی کنید.

 

سربرگ های افزونه جهت رفع لینک های خراب وردپرس

سربرگ عمومی مهم ترین سربرگ می باشد. و جهت مشاهده لینک های شکسته کاربرد دارد. در بخش نخست این سربرگ، قادر به مشاهده تمامی لینک های بررسی شده و همچنین لینک های خراب می باشید. که برای رفع آن ها باید بر روی لینک مقابل قسمت موقعیت یعنی Found % broken links کلیک کنید. که در صورت داشتن لینک خراب در سایت، با صفحه ای مشابه تصویر زیر مواجه می شوید.

 

گزینه های مربوط به عملکرد، بررسی و رفع خطا بر روی لینک ها

ویرایش نشانی :

به شما اجازه می دهد آدرس URL آن لینک را تغییر دهید. اگر لینک در بیش از یک مکان وجود داشته باشد (به عنوان مثال در پست و وبلاگ)، همه URL ها تغییر خواهند کرد

نشانه گذاری به عنوان شکسته نشده:

به شما اجازه می دهد تا به صورت دستی یک پیوند شکسته را علامت بزنید. (اگر می دانید به اشتباه تشخیص داده شده است.) لینک مشخص شده همچنان به صورت دوره ای بررسی می شود، اما افزونه آن را شکسته تشخیص نمی دهد.مگر اینکه یک نتیجه جدید را دریافت کند.

 

جمع بندی نهایی

به کمک افزونه Broken Link Checker می توان تمامی لینک های سایت را به طور کامل بررسی کرد. و از داشتن خطای Error 404 Not Found در امان بود!

این افزونه پس از بررسی لینک ها، لینک های خراب وشکسته درون سایت وردپرسی را به شما نمایش خواهد داد. و با تعمیر و رفع آن می توانید از داشتن خطای ۴۰۴ در سایت وردپرس خود جلوگیری کنید.

 

امیدوارم از این آموزش وردپرس راضی بوده باشید. موفق باشید.

بازخوردها
مقالات مرتبط
گیم فیشینگ چیست؟
گیمیفیکیشن چیست و چه تاثیری بر کسب و کارها دارد؟
یکی از نوین‌ترین روش‌ها برای برقراری ارتباط با مشتریان و یا مخاطبان، استفاده از روش‌های گیمیفیکیشن Gamification است.…
زمان مطالعه: 5 دقیقه
انواع سیستم عامل چیست ؟
سیستم عامل چیست؟ (معرفی انواع سیستم عامل)
بدون شک تمامی افرادی که با سیستم‌ها و تجهیزات کامپیوتری در ارتباط هستند، نام سیستم‌عامل را شنیدند و…
زمان مطالعه: 4 دقیقه