دلایلی که در کسب و کار باید لینوکس را انتخاب کنید

زمان مطالعه: 4 دقیقه
انتشار :
۱۳۹۷-۰۷-۲۴

سیستم عامل (OS) برنامه ای است که منابع سخت افزاری و نرم افزاری سرور شما را مدیریت می کند و خدماتی را که سایر برنامه های کاربردی نیاز دارند اجرا می کند. بدون آن، سرور شما قادر به انجام کار نخواهد بود. در این پست، ما به سیستم عامل لینوکس نگاه می کنیم و توضیح می دهیم که چرا یکی از بهترین انتخاب ها برای کسب و کارها است. با ما همراه باشید!

 

 

۱. لینوکس : سیستم عامل متن باز

یکی از بزرگترین مزایای لینوکس این است که منبع باز است. بر خلاف ویندوز، آن را توسط یک شرکت واحد توسعه داده نشده است، بلکه توسط طیف گسترده ای از مشارکت کنندگان. همانطور که توسط هر کسب و کار فردی متعلق به آن نیست، توسعه دهندگان قادر به انجام آن هستند و بهبود و اصلاح آن را انجام می دهند. در نتیجه، لینوکس در طول عمر خود، نوآوری های جدیدی را تجربه کرده است، در حالی که توسعه دهندگان به دنبال حل مسائل و ایجاد پیشرفت هایی هستند که قابلیت های خود را گسترش داده اند. این باعث شده است که یکی از بهترین راه حل های موجود در سیستم عامل باشد.

 

یکی از عواقب ناشی از منبع باز بودن لینوکس این است که با گذشت زمان نسخه های مختلف تولید شده اند. به عنوان توزیع شناخته می شود، هر یک از آنها هسته لینوکس را می گیرد و سیستم خود را در اطراف آن ایجاد می کند، هر کدام با عملکردها و توانایی های متفاوت. این انتخاب کاربران بیشتری را هنگام انتخاب سیستم عامل لینوکس خود انتخاب می کند. برخی از شناخته شده آن عبارتند از: اوبونتو، فدورا و CentOS.

 

۲. استفاده رایگان است

یکی دیگر از مهمترین مزیت های استفاده از منبع آزاد بودن این است که لینوکس برای استفاده آزاد است. به عنوان یک شرکت صاحب این نرم افزار نیست، شما نمی توانید یک هزینه مجوز را بپردازید. این اخبار درخشان برای کسب و کارهای کوچک و متوسط است که باید با بودجه خود مراقب باشند. این یکی از دلایلی است که میزبانی لینوکس ارزانتر از میزبانی ویندوز می باشد: اگر از ویندوز استفاده می کنید، هزینه مجوز در هزینه های میزبانی وب شما افزوده می شود.

 

۳. برای توسعه دهندگان مناسب است

به عنوان یک برنامه منبع باز، لینوکس طراحی شده است که با آن بازی کند. این بدان معنی است که شرکت هایی با شرایط خاص می توانند به توسعه دهندگان خود بپردازند تا اصلاحات کسب و کار را انجام دهند که می توانند در محیط آزمایش های مبتنی بر ابر محاکمه شوند. این فوق العاده مفید است اگر شما در حال توسعه یک برنامه جدید و یا اگر شما یک برنامه موجود است که به طور کامل با توزیع لینوکس شما سازگار نیست. تنها پیش فرض این است که هر نسخه بهبود یافته ای که از فرایند توسعه خارج می شود نیز باید منبع باز باشد و برای دیگران استفاده شود.

 

۴. یک سیستم عامل کاملا امن

در حالی که هیچ قطعه ای از نرم افزار در حال حاضر غیر قابل مقاومت در برابر حملات سایبری است، لینوکس ثابت کرده است که خود را بسیار انعطاف پذیر است. باز هم، این به خاطر بخشی از منابع منبع باز آن است. با بسیاری از توسعه دهندگان که در سراسر دنیا کار می کنند، هر سوراخ امنیتی دچار خراشیدگی می شود و با انتشار سریع تکه های امنیتی بسیار سریع عمل می کند. مزیت دیگر این است که لینوکس برای مجرمان سایبری بسیار کم اهمیت است.

اگر چه در وب سرورها به طور گسترده ای استفاده می شود، اما در فرم های دیگر محاسبات زیاد نیست. کامپیوترهای خانگی بسیار بیشتری برای هک شدن وجود دارد و اکثریت قریب به اتفاق آنها از ویندوز و سیستم عامل مک استفاده می کنند. این باعث می شود که آنها بسیار شگفت انگیز برای هکرها – به خصوص به عنوان کامپیوتر و لپ تاپ ها به طور کلی کمتر امن از سرورهای مجازی.

 

۵. یک سیستم عامل سریع

به عنوان یک کسب و کار، می خواهید سرور مجازی خود را به عنوان سریع ترین زمان ممکن انجام دهید، چه این برای ارائه زمان بارگذاری سریع وب سایت سریع و یا برای اجرای تجزیه و تحلیل داده های بزرگ است. اگر چه در هنگام سرعت بخشیدن به عوامل زیادی وجود دارد، انتخاب سیستم عامل شما بخشی از آن است. هرکسی که دارای رایانه شخصی ویندوز است، متوجه خواهد شد که در طول زمان می تواند نفخ و کند باشد.

همیشه یک فرآیند پس زمینه وجود دارد که منابع را در اختیار شما قرار می دهد و به طور منظم نیاز به درایو و رجیستری را Defrag کنید. چه چیزی باعث می شود لینوکس سریع تر است که آن را از درایو NTFS خود را فرمت نمی کند و همچنین رجیستری ندارد. بنابراین، دو چیز از آنچه که برای کاهش سرعت ویندوز مشهور است، به طور کامل در لینوکس وجود ندارد.

 

۶. گزینه های برنامه خود را در نظر بگیرید

هنگام مقایسه لینوکس با ویندوز، شما همچنین باید بیش از سیستم عامل خود و اکوسیستم نرم افزار گسترده تر فکر کنید. اگر شما به یک سیستم خاص انتخاب می کنید، ممکن است در انواع نرم افزاری که می توانید استفاده کنید محدود شود. درست همانطور که یک تلفن آندروید نمیتواند برنامه iOS را اجرا کند (و بالعکس)، برنامههای خاصی وجود دارند که فقط میتوانند روی یک سرور مجازی ویندوز یا لینوکس اجرا شوند – این حتی شامل انتخاب شما از برنامه کنترل پنل است. برای مثال، اگر شما یک طرفدار بزرگ از cPanel هستید، ناامید خواهید شد که بدانید سازگار با سرورهای ویندوز نیست. هنگام انتخاب خود، باید توجه داشته باشید که ماهیت منبع باز لینوکس منجر به توسعه بسیاری از برنامه های کاربردی منبع باز می شود که می تواند بر روی آن اجرا شود. این نیز برای استفاده رایگان است.

 

برای کسب اطلاعات در مورد خدمات ارائه شده توسط نوین هاست ، از جمله ثبت نام دامنه ، خرید هاست ، سرور مجازی در لوکیشن های مختلف ، سرور اختصاصی ، هاست ابری و سرور مجازی ایران ، به www.novinhost.org مراجعه کنید یا با شماره ۶۶۰۱۵۸۹۱ تماس بگیرید تا با یکی از اعضای بخش فروش ما صحبت کنید. پیروز و سر بلند باشید.

بازخوردها
مقالات مرتبط
گیم فیشینگ چیست؟
گیمیفیکیشن چیست و چه تاثیری بر کسب و کارها دارد؟
یکی از نوین‌ترین روش‌ها برای برقراری ارتباط با مشتریان و یا مخاطبان، استفاده از روش‌های گیمیفیکیشن Gamification است.…
زمان مطالعه: 5 دقیقه
انواع سیستم عامل چیست ؟
سیستم عامل چیست؟ (معرفی انواع سیستم عامل)
بدون شک تمامی افرادی که با سیستم‌ها و تجهیزات کامپیوتری در ارتباط هستند، نام سیستم‌عامل را شنیدند و…
زمان مطالعه: 4 دقیقه