حقیقت ” همه چیز نا محدود” در پلن های هاست

زمان مطالعه: 4 دقیقه
انتشار :
۱۴۰۱-۰۴-۰۷

” همه چیز نا محدود” در پلن های هاست : از آنجا که احتمالا به دنبال بهترین و کم هزینه ترین هاست هستید، ممکن است به پلن های هاست نامحدود “Everything Unlimited” بروید. شما احتمالا آنها را قبلا دیده بودید.

“فضای ذخیره سازی نامحدود” یا “پهنای باند نامحدود” و یا حتی “استفاده از منابع نامحدود سرور” (حافظه، قدرت پردازنده). آیا تا به حال فکر کرده اید که چگونه ارائه دهندگان هاست اشتراکی می توانند این منابع نا محدود را ارائه دهند؟

از لحاظ فنی، آنها نمی توانند.

" همه چیز نا محدود" در پلن های هاست

نامحدود همه چیز در مقابل نامحدود

دو اصطلاح جداگانه برای این منظور در نظر گرفته شده اند: “نامحدود” و “عملا نامحدود”. نامحدود به معنای بدون محدودیت است. البته موضوع با فضای ذخیره سازی نامحدود این است که شما از این واقعیت آگاه هستید که فضای ذخیره سازی، بدون هیچ محدودیتی برای هر مشتری، امکان پذیر نیست. یا به هر مشتری در نهایت شما می توانید فضای خالی بر روی درایوها، روی سرور را اجرا کنید. در نهایت این کاربر نیاز به ایجاد یک مرکز داده را از طرف آنها ایجاد می کند، که البته برای اکثر موارد استفاده غیرممکن است.

” همه چیز نا محدود” در پلن های هاست چگونه ؟!

با این حال، برخی از شرکت های هاست آن را به هر حال ارائه می دهند. آنها یک “ذخیره نامحدود” یا “فضای فضای مجاز نامحدود” بزرگ را ثبت کرده اند و مردم به آن می پیوندند تا بعدا متوجه شوند که برخی محدودیت های پنهان وجود دارد، برخی خطوط ماسک که نمی توانند عبور کنند، زیرا البته وجود دارد. و در آن مسئله وجود دارد – اگر محدودیت وجود دارد، آیا کاربران سزاوار در مورد آنها نمی دانند؟ نامحدود یک اصطلاح خوب بازاریابی است، اما زمانی که درست نیست، ممکن است فقط مشکلات را در جاده ایجاد کند.

اگر چیزی عملا نامحدود باشد (اصطلاحی است که من هستم، اما کلاغ یکسان است)، پس برای تمام اهداف و اهداف، نامحدود می شود. اگر کسی سناریوهای مورد استفاده معمول را در نظر بگیرد، محدودیت های آنها نامحدود است و محدودیت تکنولوژیکی فراتر از آن چیزی است که یک مشتری معمولی از آن استفاده می کند. بنابراین محدودیت های عملی وجود دارد که مشتری به آن اهمیت می دهد. با این حال، اگر کسی فراتر از آنچه که شرکت تصور می کند منطقی تر از آن است، به یک دیوار می رود.

به جای اینکه این را پایین بیاورید و نام آن را نامحدود کنید تا زندگی مشتری (و شرکت) را آسانتر کند. بهترین برنامه ریزی برای محدود کردن عملیات (به راحتی) به مشتری است تا بتوانند خدمات را با تا حد امکان صادقانه تحویل داده شود.

ذخیره نامحدود

فضای ذخیره سازی نامحدود شاید یکی از بزرگترین مجرمان باشد. تعداد زیادی از شرکت های هاست فضای ذخیره نامحدود را ارائه می دهند. بعضی از کلاه های معقول، مقدار اندازه گیری شده در گیگابایت، فضای مورد نظر برای هاست شما یا برای VPS شما ذخیره می شود. دیگران آن را نامحدود می نامند، اما بعد از آن خریدهای چاپی را در شرایط خدماتی در مورد آنچه که می توانند و نمی توانند مورد استفاده قرار گیرند. چقدر فضای استفاده قانونی از خدمات آنها را بیشتر می کند و بیشتر.

پهنای باند نامحدود

پهنای باند نامحدود یکی دیگر از مجرمان است. به وضوح چیزی مانند پهنای باند بدون محدودیت وجود ندارد. به عنوان یک توسعه دهنده، اصطلاح اصلاح صحیح می تواند مهم باشد. و یک هاست که به نظر می رسد این حق را دریافت کند، SiteGround است. SiteGround ادعای “پهنای باند بدون اندازه” را به جای پهنای باند نامحدود، که یک تمایز مهم است، ادعا می کند. اگر کسی راهنمایی ها و پاراگراف های اطلاعاتی خود را بخواند، آنها توضیح می دهند.

آنها ادعا می کنند که متراکم نیستند و پهنای باند خود را به صورت خودسرانه محدود می کنند، اما آنها همچنین اذعان می کنند که محدودیت های واقعی برای استفاده از یک مشتری وجود دارد – اگر درخواست های آنها از ظرفیت کانتینری که در آن هستند عبور کند. برای مثال، محدودیت سخت وجود دارد.

این چیزی را که همه ما می دانیم به رسمیت می شناسیم – محدودیت هایی برای مقدار داده هایی وجود دارد که می توانند به عقب و جلو ارسال کنند. این صرفا یک سؤال است که آیا آنها محدودیت های اجرایی را اعمال می کنند و یا تکنولوژیکی.

استفاده از منابع نامحدود

منابع سرور مجازی اغلب ادعا می شود که در محیط هاست هاست نامحدود هستند نسبت به یک VPS. فروش VPS اغلب منابع avaiabble خود را بر روی سرور – حافظه، هسته CPU یا سرعت، فضای ذخیره سازی، و پهنای باند را نشان می دهد. هاست اشتراکی گاهی اوقات پهنای باند یا فضای ذخیره سازی را ذکر می کند، اما به ندرت مقادیر مصرف CPU یا RAM را تعیین می کند، گاهی اوقات تا حد زیادی می گوید که آنها کالاهای نامحدود هستند.

اینها شاید منابع محدودی از همه هستند. یک هاست باید مقدار خاصی از پردازنده و حافظه را به یک سرور اختصاص داده و به داخل آن در آن سرور بپردازد. این منابع سخت تر از ذخیره سازی هستند و بسیار محدود هستند. آیا اکثر سایت های اشتراکی هاست به این مشکل برمی گردد؟ نه، اما برخی ممکن است – و اگر هاست این منابع سرور را به عنوان “نامحدود” به فروش می رساند، مشتری ممکن است فکر کند که آنها فراتر از محدودیت های فیزیکی این پلت فرم نیستند، و شروع به تعجب که چرا برنامه آنها شکست خورده است.

هنگام بازدید از صفحات هاست برنامه، اطمینان حاصل کنید که راهنمایی ها، پاورقی ها و غیره را بررسی کنید. گاهی اوقات، زمانی که کلمه نامحدود استفاده می شود، هاست اطلاعات بیشتری را در اختیار شما قرار می دهد و اجازه می دهد یک کاربر معمولی درک کند که در اغلب موارد محدودیت نامناسب است اما هنوز مشخصه های لازم برای توسعه دهندگان که به آنها نیاز دارند ارائه می دهد.

از چه چیزی باید اجتناب شود!

در نتیجه، نقطه راه رفتن در اینجا این نیست که وعده “همه چیز نامحدود” را باور کند. حتی لزوما این بدان معنا نیست که هاست هایی که منابع نامحدود را ارائه می دهند بد است. اما باید راهی برای درک محدودیت های شما ارائه دهند. شما به عنوان یک توسعه دهنده باید بتوانید بر روی پلت فرم خود حساب کنید تا انتظارات عملکرد را برآورده کنید. و تنها می توانید این کار را انجام دهید، اگر شما درک دقیقی از محدودیت عملی سرویس های هاست خود داشته باشید.

نوین هاست یار نوین شماست.

بازخوردها
مقالات مرتبط
گیم فیشینگ چیست؟
گیمیفیکیشن چیست و چه تاثیری بر کسب و کارها دارد؟
یکی از نوین‌ترین روش‌ها برای برقراری ارتباط با مشتریان و یا مخاطبان، استفاده از روش‌های گیمیفیکیشن Gamification است.…
زمان مطالعه: 5 دقیقه
انواع سیستم عامل چیست ؟
سیستم عامل چیست؟ (معرفی انواع سیستم عامل)
بدون شک تمامی افرادی که با سیستم‌ها و تجهیزات کامپیوتری در ارتباط هستند، نام سیستم‌عامل را شنیدند و…
زمان مطالعه: 4 دقیقه