انواع مختلف کنترل پنل | پلسک Plesk

زمان مطالعه: 3 دقیقه
انتشار :
۱۴۰۱-۰۸-۲۴

سیستم کنترل پنل پلسک – Plesk : یکی دیگر از کنترل پنل های مهم که توسط بسیاری از طراحان وب، مدیران وب و توسعه دهندگان وب در سراسر جهان استفاده می شود کنترل پنل Plesk است. اگرچه کنترل پنل cPanel پانل کنترل برتر در جهان است، Plesk محبوبیت زیادی به خصوص در اروپا به دست آورده. در ادامه با نوین هاست همراه باشید..

انواع مختلف کنترل پنل | پلسک Plesk

آخرین نسخه کنترل پنل Plesk به عنوان نسخه پایدار، بسیار امن و قابل اعتماد محسوب می شود که می تواند توسط لینوکس و همچنین سیستم عامل یونیکس مورد استفاده قرار گیرد. در مورد Plesk، همان پانل کنترل را می توان برای تعدادی از سیستم عامل های موجود استفاده کرد. این بخاطر این است که؛ Plesk نسخه های مختلفی برای لینوکس و همچنین سیستم عامل های ویندوز با تغییرات جزئی دارد.

مانند پانل، Plesk ویژگی های مفید و جذاب مختلف مانند مدیریت دامنه های مختلف و نام های زیر دامنه، حساب های ایمیل، قابلیت آپلود فایل و دانلود آسان و بسیاری از ویژگی های هیجان انگیز را ارائه می دهد. یک کاربر به راحتی می تواند یک حساب کاربری وب با استفاده از Plesk ایجاد کند. Plesk حتی در ایجاد، ویرایش و اصلاح پایگاه داده SQL یا MYSQL بسیار موثر کمک می کند.

سیستم مدیریت Plesk

Plesk در مدیریت وب سایت کارآمد است، چه در میزبانی میزبانی شده، در سرور مجازی میزبانی خصوصی، و چه در محیط میزبانی اختصاصی. کارشناسان معتقدند که این پنل کنترل مناسب تر برای محیط میزبانی اختصاصی است. کنترل پنل Plesk همچنین می تواند بسیار کارآمد در محیط میزبانی مبتنی بر ویندوز استفاده شود. در واقع Plesk ثبات و قابلیت اطمینان بیشتری را در محیط میزبانی مبتنی بر ویندوز ارائه می دهد که هر پانل کنترل دیگر برای ویندوز است.

قابلیت های پلسک

Plesk می تواند یک ابزار عالی برای اتوماسیون بسیاری از وظایف مرتبط باشد. البته، همچنین می تواند برای کارهای روزمره مدیریت وب مانند

  • نظارت بر پهنای باند
  • وظایف اداری وب سایت های دولتی
  • ایجاد دامنه ها و زیر دامنه ها به آسانی
  • انتقال دامنه ها
  • وظایف مدیریت ایمن SSL
  • مدیریت مهاجرت
  • نصب و راه اندازی از برنامه های کاربردی وب
  • مدیریت سیستم ایمیل
  • گروه های ایمیل، مدیریت سرور
  • مدیریت خودکار به روز رسانی
  • و…

جزء خودکار و وظایف خودکار پاسخ. Plesk یک ابزار مدیریت وب سایت عالی است و مخصوصا برای مدیریت حرفه ای وب سایت مانند برنامه های کاربردی تجارت الکترونیک، چت و مدیریت انجمن ها طراحی شده است. بنابراین، Plesk توسط متخصصان بیشتر از همتای محبوب خود، cPanel ترجیح داده می شود.

همه این ویژگی هایی که توسط cPanel و Plesk ارائه می شوند بسیار مفید هستند و اگر به صورت حرفه ای استفاده شوند، می توانید وب سایت خود را محبوب و جایی بهتر برای بازدیدکنندگان وب سایت خود ایجاد کنید. Plesk همچنین دارای چهار سطح ورودی کاربر است. آنها Administrator، Client، Domain Owner و User Mail هستند.

سطح کاربری Administrator ورود به سیستم سرور بالا است.

این اجازه می دهد تا کاربر سطح مدیر برای انجام بسیاری از وظایف مهم، از جمله مدیریت مدیریت چند سرور. ورود به سیستم مشتری دومین ورود به سیستم سطح است. مدیر به مشتری می دهد حق ایجاد دامنه ها. ورودی سوم سطح، مالک دامنه می تواند وظایف تک تک دامنه را انجام دهد، و ورود به سیستم ورودی گذشته، کاربر ایمیل، کاربر را قادر می سازد تا وظایف مدیریت ایمیل، از جمله مدیریت رمز عبور، تنظیم تنظیمات ضد ویروس و تنظیم هرزنامه ها فیلتر کردن.

تفاوت CPANEL و Plesk

ویژگی اصلی این است که پلسک را می توان توسط هر دو سیستم عامل ویندوز و لینوکس استفاده کرد. این یک ویژگی بسیار مفید برای مدیران وب است که از هر دو این سیستم عامل استفاده می کنند. Plesk گران تر از پانل کنترل محبوب cPanel است، که عمدتا به دلیل این ویژگی دوگانه نقش دارد.

با این حال، هنگامی که در مقایسه با Plesk، cPanel هنوز هم محبوب ترین کنترل پنل با توجه به ویژگی های کاربر پسند بهتر است که در cPanel در دسترس هستند، و همچنین محدودیت های موجود بر خلاف سایر پانل های کنترل وجود ندارد. cPanel یک ابزار قدرتمند اما به راحتی قابل کنترل وب است که می تواند وبسایت شما را لمس حرفه ای کند، که به موفقیت وب سایت شما و کسب و کار آنلاین کمک می کند.

هر دو cPanel و پلسک بسیار محبوب هستند و بسیاری از ویژگی های هیجان انگیز و پیشرفته در مقایسه با بسیاری از انواع دیگر کنترل پنل برای مدیریت وب سایت. بنابراین، تصمیم بگیرید که کدام پنل کنترل مناسب تر برای استفاده شما باشد.

بازخوردها
مقالات مرتبط
گیم فیشینگ چیست؟
گیمیفیکیشن چیست و چه تاثیری بر کسب و کارها دارد؟
یکی از نوین‌ترین روش‌ها برای برقراری ارتباط با مشتریان و یا مخاطبان، استفاده از روش‌های گیمیفیکیشن Gamification است.…
زمان مطالعه: 5 دقیقه
انواع سیستم عامل چیست ؟
سیستم عامل چیست؟ (معرفی انواع سیستم عامل)
بدون شک تمامی افرادی که با سیستم‌ها و تجهیزات کامپیوتری در ارتباط هستند، نام سیستم‌عامل را شنیدند و…
زمان مطالعه: 4 دقیقه