ارائه کننده خدمات اینترنت (ISP)

زمان مطالعه: 2 دقیقه
انتشار :
۱۴۰۱-۰۷-۳۰

ارائه کننده خدمات اینترنت (ISP) : ارائه کننده دسترسی به اینترنت (ISP) یک سازمان (معمولا یک تجارت ) است که به شبکه کامپیوتری اینترنت متصل می شود. اصطلاح انگلیسی که یک ISP نامیده می شود. ارائه کننده سرویس اینترنت (ISP) یا ارائه دهنده خدمات اینترنت (IAP) است. بسیاری از شرکت های مخابراتی نیز ISP هستند. با انفجار حباب اینترنت در اوایل سال ۲۰۰۰، بسیاری از ISP ها ورشکسته و یا مجبور به انطباق برای زنده ماندن (بازسازی، ادغام، خرید). در ادامه با نوین هاست همراه باشید.

تجهیزات و فنی (تامین کننده)

تجهیزات ISP یک یا چند شبکه مستقل را تشکیل می دهند. (همچنین به عنوان سیستم مستقل شناخته می شوند.) و کنترل کامل معماری، طراحی و سازماندهی اتصالات خود را دارند.

اتصال ISP به اینترنت

به همان شیوه ای که مشترکین از طریق ارائه کننده دسترسی به اینترنت متصل می شوند. ISP تجهیزات خود را به یکی از (یا چندین) ارائه دهنده که دسترسی به تمام شبکه های دیگر اینترنت را فراهم می کند، متصل می کند. در این مورد، یک پیشنهاد از حمل و نقل صحبت می کند. چنین ارتباطی هنوز پیچیده تر است. زیرا روترها اپراتورها و اتصالات قابل دسترسی توسط دستگاه دیگر را مبادله می کنند. علاوه بر این، چنین پیشنهاد معمولا با توجه به جریانات مبادله صورت می گیرد.

ارائه کننده خدمات اینترنت (ISP)

چشم انداز

اپراتورهایی که نقاط حضور همسایگان خود را دارند. عموما ترجیح می دهند جریان مستقیم خود را بدون رفتن از طریق اپراتور حمل و نقل خود مبادله کنند. این رویکرد دارای دو مزیت است:

هزینه آن را کاهش می دهد. (چنین مبادلات هزینه ندارد) و عملکرد را بهبود می بخشد. (مبادلات مسیر کوتاه تر را می گیرد). پس از آن موضوع تبادل ترافیک (peering) و جایی که رخ می دهد. نقطه تبادل ترافیک (نقطه تقاطع) نامیده می شود. این مبادله اغلب بی نظیر است. اما جایی که تبادل بین دو ISP نامطلوب است. و یا یک اپراتور آسیب دیده است، جبران می تواند انجام شود.

سطح اپراتورها

بعضی از اپراتورها که به عنوان اپراتورهای سطح ۱ شناخته می شوند. امکان دسترسی به تمام شبکه های اینترنتی را بدون جبران خسارت مالی می دهند. بنابراین، توافق نامه های مبادله ای بین هر یک از آنها و تمام شبکه های متصل به اینترنت به طور مستقیم یا غیر مستقیم به وسیله یک ترانزیت به یکی از این اپراتورها متصل می شوند. و یا توافق برای تبادل ترافیک را ارائه می دهند.

این اپراتورها به طور کلی محدودیت های زیادی را برای اپراتورهای مایل به مذاکره در مورد توافق برای تبادل ترافیک اعمال می کنند. در واقع، چنین اپراتور – یک مشتری بالقوه ترجیح می دهد ترانزیت – تبدیل به رقبا شود. اپراتورهای سطح ۳ سرویس حمل و نقل را ارائه نمی دهند. دیگر اپراتورها سطح ۲ را نامیده اند: بستگی به عرضه حمل و نقل (یا حداقل توافق برای تبادل ترافیک) و به نوبه خود طیف وسیعی از حمل و نقل را ارائه می دهد.

اتصال به فناوری

دسترسی های مختلفی ممکن است، به عنوان مثال، یک دسترسی PSTN (شبکه تلفن سوئیچ شده) مبتنی بر مدولاسیون مدولاسیون (مودم) است که اطلاعات دیجیتال باینری را تبدیل نام مستعار سیگنال آنالوگ بر روی خطوط عبور از راه دور مخابرات (جفت مسی، ماهواره، فیبر اپتیک) .

بازخوردها
مقالات مرتبط
گیم فیشینگ چیست؟
گیمیفیکیشن چیست و چه تاثیری بر کسب و کارها دارد؟
یکی از نوین‌ترین روش‌ها برای برقراری ارتباط با مشتریان و یا مخاطبان، استفاده از روش‌های گیمیفیکیشن Gamification است.…
زمان مطالعه: 5 دقیقه
انواع سیستم عامل چیست ؟
سیستم عامل چیست؟ (معرفی انواع سیستم عامل)
بدون شک تمامی افرادی که با سیستم‌ها و تجهیزات کامپیوتری در ارتباط هستند، نام سیستم‌عامل را شنیدند و…
زمان مطالعه: 4 دقیقه