اترنت چیست؟ بخش دوم – انواع آن

زمان مطالعه: 3 دقیقه
انتشار :
۱۴۰۱-۰۶-۰۳

اترنت چیست؟ بخش دوم – در ادامه مبحث اترنت ، برای توضیحات تکمیلی و بیشتر ، در ادامه با نوین هاست همراه باشید…

انواع اترنت

علاوه بر انواع فریم ذکر شده در بالا، بیشتر تفاوت های میان انواع اترنت در تغییرات سرعت و کابل کشی خلاصه می شود. بنابراین، به طور کلی، پشته نرم افزار پروتکل شبکه در اکثر انواع زیر کار می کند. بخش های زیر خلاصه ای از کلیه انواع رسمی اترنت رسمی را ارائه می دهند. علاوه بر این استانداردها، بسیاری از فروشندگان انواع مختلفی از رسانه ها را به دلایل مختلفی اجرا می کنند. اغلب برای حمایت از فاصله های طولانی بیش از کابل کشی فیبر نوری.

اترنت چیست؟ بخش دوم

برخی از انواع اولیه اترنت

  1. Xerox Ethernet – اجرای اترنت اصلی، که در طول توسعه آن دو نسخه، نسخه ۱ و نسخه ۲ داشت. فرمت فریم نسخه ۲ هنوز هم استفاده معمولی است.
  2. ۱۰BASE5 (همچنین Thicknet نامیده می شود) – این استاندارد IEEE ابتدایی از یک کابل کواکسیال استفاده می کند که شما به معنای واقعی کلمه یک اتصال کابل را برای اتصال به هسته می چسبانید. این منسوخ است، گرچه به دلیل گسترش گسترده آن در گذشته، ممکن است هنوز بعضی از سیستم ها استفاده شود.
  3. ۱۰ BROAD36 – منسوخ شده. استاندارد اولیه پشتیبانی از اترنت در فاصله های طولانی. تکنیک های مدولاسیون استفاده از پهنای باند مشابه آنچه که در سیستم های مودم کابلی استفاده می شود و بر روی کابل کواکسیال عمل می کند.
  4. ۱BASE5 – تلاش اولیه برای استاندارد کردن یک راه حل ارزان قیمت LAN با سرعت ۱ مگابیت بر ثانیه انجام شد و یک شکست تجاری بود.
  5. StarLAN 1 – اولین اجرای اترنت در سیم کشی جفت پیچ خورده.

۱۰ گیگابیت اترنت

اترنت چیست؟ : استاندارد جدید ۱۰ گیگابایت اترنت شامل هفت نوع مختلف رسانه برای LAN، MAN و WAN است. او در حال حاضر توسط یک استاندارد تکمیلی IEEE 802.3ae مشخص شده است و به یک نسخه آینده IEEE 802.3 اضافه خواهد شد.

  • ۱۰GBASE-SR – طراحی شده برای پشتیبانی از فواصل کوتاه کابل فیبر فیبر، چند حالت، اعم از ۲۶m تا ۸۲m بسته به نوع کابل. این همچنین از عملیات در ۳۰۰M چند نوع فیبر ۲۰۰۰ مگاهرتز پشتیبانی می کند
  • ۱۰GBASE-LX4 – با استفاده از طول موج های چندگانه تقسیم شده برای پشتیبانی از فاصله بین ۲۴۰m و ۳۰۰m در کابل کشی چند حالت. همچنین ۱۰ کیلومتر از فیبر تک حالت پشتیبانی می کند.
  • ۱۰GBASE-LR و ۱۰GBASE-ER – این استانداردها بیش از ۱۰ کیلومتر و ۴۰ کیلومتر از فیبر تک حالت پشتیبانی می کنند.
  • ۱۰GBASE-SW، ۱۰GBASE-LW و ۱۰GBASE-EW. این گونه ها از WAN PHY استفاده می کنند، طراحی شده برای همکاری با OC-192 / STM-64 SONET / SDH. آنها به لایه فیزیکی مربوط به ۱۰GBASE-SR، ۱۰GBASE-LR و ۱۰GBASE-ER مربوط می شوند و از همین رو از همان فیبر استفاده می کنند و از همان فاصله ها پشتیبانی می کنند. (هیچ استاندارد WAN PHY مربوط به ۱۰GBASE-LX4 وجود ندارد).

آنها از همتایان برای اتصال همکار استفاده می کنند و تنها دو دستگاه را متصل می کنند. (FUNIVERSA – 2010 – MPE-GO – تکنسین کامپیوتر) ۱۰ گیگابیت اترنت بسیار جدید است و همچنان دیده می شود که کدام استاندارد پذیرش تجاری را به دست خواهد آورد.

استانداردهای مرتبط

این استانداردهای شبکه بخشی از استاندارد IEEE 802.3 اترنت نیستند. اما از فرمت فریم اترنت پشتیبانی می کنند و قادر به همکاری با آن هستند. اترنت بی سیم (IEEE 802.11) – اغلب با سرعت ۲ مگابیت در ثانیه (۸۰۲٫۱۱legacy)، ۱۱ مگابیت در ثانیه (۸۰۲٫۱۱b) یا ۵۴ مگابیت در ثانیه (۸۰۲٫۱۱g) اجرا می شود.

بازخوردها
مقالات مرتبط
گیم فیشینگ چیست؟
گیمیفیکیشن چیست و چه تاثیری بر کسب و کارها دارد؟
یکی از نوین‌ترین روش‌ها برای برقراری ارتباط با مشتریان و یا مخاطبان، استفاده از روش‌های گیمیفیکیشن Gamification است.…
زمان مطالعه: 5 دقیقه
انواع سیستم عامل چیست ؟
سیستم عامل چیست؟ (معرفی انواع سیستم عامل)
بدون شک تمامی افرادی که با سیستم‌ها و تجهیزات کامپیوتری در ارتباط هستند، نام سیستم‌عامل را شنیدند و…
زمان مطالعه: 4 دقیقه