ابر اختصاصی چیست؟ | بخش دوم

زمان مطالعه: 3 دقیقه
انتشار :
۱۳۹۷-۰۸-۱۴

مزایا و معایب یک ابر اختصاصی چیست؟

شرکت ها از مزایای استفاده از رایانه های ابر بهره مند شوند بدون آن که کنترل داده های خود را از دست بدهند اگر آنها از یک ابر اختصاصی استفاده می کنند. بر خلاف ساختارهای متداول فناوری اطلاعات، محاسبات ابری یک سیستم جمع و جور است که راه حل های IT را برای کارآیی و کارآمدتری هزینه می کند.

مزایا

  • سفارشی سازی: برنامه های ابر به الزامات فردی شرکت الزام می شوند.
  • ظرفیت زیرساخت: افزایش ظرفیت زیربنایی برای الزامات محاسبات و ذخیره سازی بزرگ.
  • امنیت بیشتر: با استفاده از ابر اختصاصی به طور جداگانه، خطرات امنیتی به حداقل می رسند.
  • ویژگی های ابر: کاربران دسترسی منحصر به فرد به عملکرد ابر و پهنای باند دارند. محدودیت ها به دلیل استفاده همزمان از اشخاص ثالث انتظار نمی رود.

 

 

معایب

  • سربار مدیریت: با استفاده از راه حل های ابر اختصاصی میزبانی داخلی، IT باید مسئولیت ابر را بر عهده بگیرد، و تلاش برای مدیریت این امر فوق العاده است. با راه حل های خارجی، گزینه های ابر اختصاصی معمولا گران تر از ابر عمومی هستند (نگاه کنید به زیر).
  • بدون کاهش هزینه: مدیریت یک ابر اختصاصی در هزینه های پرسنلی قابل مقایسه، هزینه های اداری و نگهداری به عنوان عامل های مرکز داده های متداول. به عنوان استفاده از یک ابر عمومی، صرفه جویی در هزینه ها آسان نیست.

 

ابر اختصاصی در مقابل ابر عمومی

تنها تفاوت های فنی بین ابر اختصاصی و عمومی وجود دارد. با این وجود، دو شکل از محاسبات ابری در تعدادی از مفاهیم اصلی متفاوت است. در اصل خدمات ابر عمومی برای همه قابل دسترس هستند. اگرچه کاربران فردی نیز به طور مستقل از یکدیگر عمل می کنند، اما آنها معمولا از یک استثناء منابع استفاده می کنند. ابر اختصاصی فقط کاربران مجاز دسترسی به سرویس های ابر را فراهم می کند، بنابراین منابع به اشتراک گذاشته نمی شوند. در یک ابر اختصاصی، سرور ابری ، ذخیره سازی و ظرفیت شبکه نیز می تواند با نیازهای شرکت سازگار باشد. به عنوان یک قاعده، یک ابر عمومی نمی تواند دقیقا به یک مشتری شخصی اقتباس شود.

 

با این حال، ابر عمومی نیز مزایای قابل توجهی را ارائه می دهد:
  • انعطاف پذیری، از آنجا که ابر از هر مکان از طریق اینترنت قابل دسترسی است
  • هزینه های پرسنلی کاهش یافته است، زیرا عملیات و نگهداری منابع اطلاعاتی دیگر لازم نیست
  • هیچ هزینه سرمایه گذاری برای سخت افزار سرور مجازی
  • پرداخت بر اساس مصرف واقعی
  • تمرکز بر کسب و کار اصلی
  • مدیریت حرفه ای توسط ارائه دهنده
  • ارتقاء توسط ارائه دهنده نصب شده است

 

ابر هیبرید ترکیبی از مزایای ابر اختصاصی و عمومی در یک مدل ابر است. ابر هیبریدی همان انعطاف پذیری بالا و هزینه های پایین را به عنوان ابر عمومی عرضه می کند، اما همچنین نیازهای امنیتی و امنیتی شرکت ها را برآورده می کند، زیرا خدمات خاص می توانند به صورت داخلی مانند یک ابر اختصاصی استفاده شوند. بنابراین شرکت ها از صرفه جویی در هزینه بهره مند می شوند، باقی می ماند انعطاف پذیر و هنوز هم می تواند ایمن ذخیره اطلاعات حساس در منطقه داخلی.

 

چرا باید از یک ابر اختصاصی استفاده کنید؟ با یک ابر اختصاصی، می توانید سازماندهی، مدیریت، اعزام، و استفاده از خدمات IT را انعطاف پذیر تر کنید. به طور خاص، کسب و کار می تواند از ابر اختصاصی برای بازیابی و تجزیه و تحلیل اطلاعات سریع تر و تصمیم گیری سریع تر استفاده کند. شما همچنین می توانید سریعتر کارهای جدید کسب و کار را گسترش دهید و گسترش دهید و یا کسب و کار خود را در صورت نیاز کاهش دهید. بر خلاف سایر راه حل های ابر تنها شما می توانید به ابر اختصاصی برای افزایش امنیت داده دسترسی داشته باشید.

بازخوردها
مقالات مرتبط
گیم فیشینگ چیست؟
گیمیفیکیشن چیست و چه تاثیری بر کسب و کارها دارد؟
یکی از نوین‌ترین روش‌ها برای برقراری ارتباط با مشتریان و یا مخاطبان، استفاده از روش‌های گیمیفیکیشن Gamification است.…
زمان مطالعه: 5 دقیقه
انواع سیستم عامل چیست ؟
سیستم عامل چیست؟ (معرفی انواع سیستم عامل)
بدون شک تمامی افرادی که با سیستم‌ها و تجهیزات کامپیوتری در ارتباط هستند، نام سیستم‌عامل را شنیدند و…
زمان مطالعه: 4 دقیقه