آینده ی رایانش ابری

زمان مطالعه: 3 دقیقه
انتشار :
۱۳۹۷-۱۰-۰۴

ممکن است در مورد آینده ی رایانش ابری از ما سوال کنید .برای پاسخ به سوال شما در حقیقت باید گفت که چگونه می توان یک تعریف مختصر و جامع از دورنمای سرورهای ابری هیبریدی که هر روز پیچیده تر می شوند ، ارائه کرد . اتکاء به خود نیز مفهومی است که در آینده ی نزدیک نقش بزرگتر و پررنگ تری بر عهده خواهد داشت.

البته شما به عنوان کارشناس سرورهای ابری ، قصد دارید که خدماتی را ارائه کنید و ما نیز خوشحال خواهیم بود که بتوانیم در انجام امور پیچیده تر در کنار مشتریان باشیم. با این حال وجود فناوریهای جدید در سرورهای ابری ، این امکان را فراهم آورده است که این سرورها آزادی عمل بیشتری داشته باشند. بنابراین ارائه دهنده ی خدمت چیزی بیشتر از یک مربی خواهد بود.

در تمام این موارد ، همکاری ، کلید اصلی است. چرا که با ترکیب دانش و تجربه با یکدیگر به بهترین راه حلها دست خواهیم یافت.

کاملاً پیشرو

زمانی که در سال ۲۰۰۶ چند تکنسین علاقمند با سالها تجربه ی کار در زمینه ی اینترنت و هاستینگ Cloud VPS را که در آن زمان هاستینگ XLS نامیده می شد ، ساختند ، پیش بینی نمی کردند که طی چند سال آینده ، بازار سرور ابری تا این حد پیشرفت خواهد کرد. CloudVPS حقیقتاً پیشرو محسوب می شود و نخستین سرور ابری عمومی است که در هلند بر اساس پلت فرم Openstack ساخته شده است.

سیستمی که این شرکت در آن زمان راه اندازی کرد هنوز هم قابل استفاده است. اکنون Openstack پیشرفت کرده است و ما پس از سالها دانش بیشتری به دست آورده ایم. حال زمان آن است که توجه خود را به نسل جدید Openstack و نسل جدید خدمات سرور ابری معطوف کنیم. اما چه چیز باعث شاخص بودن استراتژی ما شده است ؟ و مشتریها چه نقشی در متمایز بودن ما از سایر شرکت ها دارند؟ آینده رایانش ابری

اگر همراه با هم پیشرفت کنید، نتیجه ی بهتری به دست خواهید آورد

اصل بخر و بساز اساس استراتژی IT-Ernity که CloudVPS بخشی از آن است ، را تشکیل می دهد. IT-Ernity متخصصان با مهارتهای مختلف را خریداری کرده و در نتیجه به سرعت پیشرفت کرد و تمام گستره ی بازار ، از شرکتهای بزرگ تا SME های کوچک را در دست گرفت. حقیقت این است که این سازمان که با استفاده از استراتژی بخر و بساز کارشناسان مختلف را در اختیار گرفت ، خیلی زود قدرت خود را به دیگران اثبات کرد و CloudVPS نیز همراه با آن رشد کرد.

از آنجا که بازار که در آن زمان بیشتر در انحصار هاستینگ مشترک بود ، اشباع شده بود ؛ تنها رقبای حرفه ای و شرکتهای بزرگتر که در زمینه ی هاستینگ مشترک تخصص داشتند ، در بازار باقی می ماندند. آنچه که ما را در این شرایط از دیگران متمایز می کرد ، این بود که ما برای مشتریان ( احتمالی ) خود امکانات زیادی را ایجاد کرده بودیم. سوال اصلی این بود: ما چگونه این کار را کرده بودیم؟ بنابراین شروع به تحقیق و جستجو در مورد نسل جدید سرور ابری کردیم.

کسانی که پشت CloudVPS بودند و هنوز هم هستند ، از طرفداران اصلی Open Source بودند

، که معتقدند اگر چیزی را با یکدیگر بسازیم ، نتیجه ی بهتری به دست خواهیم آورد. به همین دلیل ما تصمیم گرفتیم که بر روی پلت فرم ابری خود توسعه دهنده بر مبنای openstack تمرکز کنیم. فن آوری Openstack در آن زمان چندان پیشرفته نبود : بسیاری از اصول اساسی فعلی وجود نداشت و گروه نسبتاً جوان بود. ما در این قسمت بازار هم خلائی مشاهده کردیم. پس از آن با افزایش دانش خود و توسعه ی پلت فرم Openstack آن را تبدیل به قالبی کردیم که به عنوان یک سرور ابری برای همه قابل استفاده باشد. حالا سوال این است سرور ابری یا سرور مجازی ؟!

بازخوردها
مقالات مرتبط
گیم فیشینگ چیست؟
گیمیفیکیشن چیست و چه تاثیری بر کسب و کارها دارد؟
یکی از نوین‌ترین روش‌ها برای برقراری ارتباط با مشتریان و یا مخاطبان، استفاده از روش‌های گیمیفیکیشن Gamification است.…
زمان مطالعه: 5 دقیقه
انواع سیستم عامل چیست ؟
سیستم عامل چیست؟ (معرفی انواع سیستم عامل)
بدون شک تمامی افرادی که با سیستم‌ها و تجهیزات کامپیوتری در ارتباط هستند، نام سیستم‌عامل را شنیدند و…
زمان مطالعه: 4 دقیقه