آیا شما به سرور مجازی نیاز دارید؟

زمان مطالعه: 6 دقیقه
انتشار :
۱۴۰۱-۰۳-۳۰

آیا شما به سرور مجازی نیاز دارید؟ یک سرور مجازی یک شبیه ساز سخت افزار توسط یک سیستم عامل هاست است که اجازه می دهد تا یک سیستم عامل دیگر بر روی آن اجرا شود. آنچه که برای توسعه دهندگان وب معنا دارد این است که یک شرکت هاستینگ می تواند چند سرور مجازی را در یک سرور اختصاصی مجازی سازی کند.

آیا شما به سرور اختصاصی مجازی نیاز دارید؟

هر سرور مجازی از دیگران (یا «اختصاصی») جدا شده است و دسترسی به منابع سخت افزاری (RAM، CPU، فضای دیسک، پروتکل شبکه) توسط سرور هاست مدیریت می شود. بنابراین، برای مثال، یک سرور ممکن است ۲ گیگابایت رم، ۱۰۰ گیگابایت فضای دیسک و پردازنده های ۲ گیگاهرتزی ۲ گیگابایتی داشته باشد که دارای ۱۰ سرور مجازی است. بسته به نرم افزار سرور مجازی که در دستگاه هاست مورد استفاده قرار می گیرد، هر سرور مجازی می تواند منابع سخت افزاری را به اشتراک بگذارد یا دسترسی تضمین شده به ۲۰۰ مگابایت رم، فضای دیسک ۱۰ گیگابایتی و پردازنده موثر ۴۰۰ مگاهرتز داشته باشد.

اکثر برنامه های سرور مجازی بر روی لینوکس یا FreeBSD هاست می شوند، اما آنها نیز در دنیای ویندوز وجود دارند. تجربه و ترجیح شخصی من برای موضوعات نیکس است، و از تحقیقات خودم، هزینه های برنامه های سرور مجازی ویندوز را به میزان قابل توجهی گران تر از همتایان * nix خود می دانم، اما این به این معنی نیست که آنها در شرایط خاص مناسب نیست با این حال، برای اهداف این مقاله، من بر روی برنامه های سرور مجازی لینوکس تمرکز می کنم، همانطور که با آنها آشنا هستم.

هاست سرور مجازی برای من مناسب است؟

برنامه های هاست وب سرور مجازی فاصله بین برنامه های هاست هاست را فراهم می کنند که خدمات خاصی را (مانند PHP / MySQL یا Perl / CGI) با مقدار محدودی از فضای دیسک بر روی یک سرور مشترک و محل همکاری، که در آن شما مالک و مدیریت هستید سخت افزار و به سادگی اجاره “فضای رکاب” و اتصال به اینترنت از یک مرکز داده. اگر یک برنامه هاست مشترک را از بین ببرید، اما برای تعهد مالی شرکت مشترک نیستید، یک برنامه هاست وب سرور مجازی می تواند زمینی ایده آل باشد.

یکی دیگر از گزینه های در نظر گرفتن هاست اختصاصی (یا مدیریت شده) است که معمولا ارزان تر از مکان یابی است و در مقایسه با سایر گزینه های هاست، با قیمت مناسب تر می شود. در حالی که احتمالا گران تر از یک برنامه سرور مجازی است، هاست اختصاصی ممکن است گزینه ای بسیار ارزان تر از آنچه شما فکر می کنید باشد باشد. همانطور که از نام آن نشان می شود، این به شما یک سرور اختصاصی می دهد: اساسا، شما سرور را از شرکت هاست اجاره می کنید، نه به عنوان اجاره سرور مجازی خود، همانطور که برای یک سرور متصل شده می خواهید.

طرح های هاست وب سرور مجازی مزایای کلیدی زیر را ارائه می دهد:

  • دسترسی ریشه به شما توانایی نصب و پیکربندی هر برنامه ای را می دهد. آیا می خواهید برای اجرای PHP با PostgreSQL به جای MySQL؟ برو جلو: نصب کن آیا می خواهید Zope / Plone را امتحان کنید؟ خود را بیرون بکش
  • شما می توانید تعداد نامحدودی از وب سایت ها را از طریق هاست های مجازی آپاچی نصب کنید.
  • شما می توانید سرویس های دیگری مانند سرور ایمیل، سرور FTP یا هر نوع سرور مورد نظر خود را هاست کنید.
  • شما می توانید از سرور برای پشتیبان گیری، ذخیره سازی فایل یا هر چیزی که نیاز دارید استفاده کنید.

با این حال، برنامه های هاست وب سرور مجازی دارای معایب زیر است:

  • از آنجا که شما در کنترل سرور هستید، شما همچنین مسئول تمام نصب، تعمیر و نگهداری، امنیت و به روز رسانی است. اگر شما با مدیریت یک سرور لینوکس تجربه نکنید و مایل نیستید یاد بگیرید که این کار را بکنید، ممکن است یک نقص بزرگ باشد.
  • در حالی که یک برنامه هاست وب سرور مجازی به شما یک سیستم عامل کامل از خودتان را برای کار با شما، شما هنوز هم منابع سخت افزاری (پردازنده، RAM، و غیره) با دیگر سرور مجازی ها در همان سرور هاست به اشتراک بگذارید. بنابراین، اگر عملکرد کلیدی باشد، یا برنامه هایی با رم را اجرا می کنید، بهتر است با هم محل قرار گیرید.

چگونه کار می کند؟

تعدادی از فن آوری های مجازی سازی سرورهای مجازی خصوصی ممکن است: شرکت های تجاری مانند VMWare و مایکروسافت مجازی کامپیوتر خود، ارائه دهنده های منبع باز مانند کاربر حالت لینوکس، QEMU، و اخیرا XEN وجود دارد. در حال حاضر این موضوع داغ در دنیای لینوکس است؛ به ویژه XEN، بسیاری از مطبوعات و پشتیبانی دریافت می کنند. حتی امکان دارد که آن را با توزیعهای آینده لینوکس همراه کند. این امر می تواند برای توسعه دهندگان وب بسیار مفید باشد، زیرا استفاده از مجازی سازی گسترده تر و سرور مجازی در هاست وب است، آزادی بیشتر آن را با هزینه های پایین تر ارائه می دهد.

رفتن به ریشه

پس با حساب سرور مجازی چه می کنید؟ خوب، یک چیزی که شما انجام می دهید دسترسی ریشه به سرور شما است. همانطور که در بالا ذکر شد، اگر شما با مدیریت سرور لینوکس از راه دور راحت باشید، مطمئنا این چیز عالی است. این بدان معنی است که شما کنترل کاملی دارید، می توانید هر برنامه ای را که میخواهید نصب کنید و هر کاری را که انتخاب میکنید انجام دهید. با این وجود، همچنین مسئولیت پیکربندی و پیاده سازی را در دست شما قرار می دهد. اگر با این کار راحت نیستید، از سرور مجازی ها دور بمانید.

آیا این به این معنی است که شما نیاز دارید تمام سیستم عامل را از ابتدا نصب کنید؟ احتمالا نه. اکثر برنامه های سرور مجازی دارای تعدادی از “تصاویر دیسک” را انتخاب می کنند، با توزیع های مختلف (مانند دبیان یا فدورا هسته) در تنظیمات پیش فرض. شما به سادگی مشخص کنید که چه تصویر دیسک شما می خواهید، و در عرض چند دقیقه در سرور مجازی خود پیکربندی شده است. پس از راه اندازی یک حساب کاربری، پس از آن به شما اجازه دسترسی ریشه از طریق ssh داده می شود و می توانید سرور خود را وارد شوید و سفارشی کنید، نرم افزار جدیدی را نصب کنید، نرم افزار ناخواسته را حذف کنید و نرم افزار موجود را در صورت نیاز بهروز کنید.

انتخاب شرکت هاستینگ  سرور مجازی

پس چگونه یک شرکت هاست وب سرور مجازی را انتخاب می کنید؟ اینجا نکاتی است که باید به آن نگاه کرد.

دانستن جزئیات منابع سخت افزاری شما:

  • مشخصات سرور هاست چیست؟ (RAM، CPU، پروتکل شبکه، و غیره)
  • چند نمونه از سرور مجازی در سرور هاست که شما در آن اجرا شود؟ این مهم است زیرا شما به طور موثر منابع سرور هاست را با این سرور مجازیs دیگر به اشتراک می گذارید.
  • چگونگی برخورد با منابع چیست؟ به عبارت دیگر چه اتفاقی می افتد اگر تمام سرور مجازی ها در سرور هاست شما فرآیندهای CPU / RAM را در حال اجرا هستند؟ آیا حداقل مقدار اختصاصی از RAM / CPU / استفاده از شبکه را دارید؟ اگر چنین است، چقدر؟

جزئیات تکنولوژی مجازی سازی خود را می دانید:

  • سیستم عامل اصلی چیست؟ لینوکس، FreeBSD، ویندوز؟ اگر لینوکس، چه توزیعی ارائه می شود؟
  • آیا آنها از لینوکس کاربر، QEMU یا XEN استفاده می کنند؟ چرا این تکنولوژی خاص انتخاب شد؟
  • چگونه ارتقاء سخت افزار انجام می شود؟ بگذارید بگوییم شما با یک برنامه پایه ای که ۶۴ مگابایت حافظه اختصاصی و ۲ گیگابایت فضای دیسک را ارائه می دهد شروع می کنید. شش ماه بعد از آن، متوجه شدید که نیاز به RAM بیشتر و فضای دیسک بیشتری دارید. هزینه های اضافی چیست و روش تخصیص منابع اضافی چیست؟

اطلاعات مربوط به شرکت هاست وب خود را می دانید. اینها سؤالات سنتی تر هستند که در هنگام انتخاب یک هاست وب از هر نوع استفاده می شود.

  • چه نوع پشتیبانی (تلفن، ایمیل، IM، IRC – 24/7)؟
  • چه مدت شرکت در کسب و کار بوده است؟
  • میزان احتساب مشتری مشتری چیست؟
  • چقدر طول عمر آنها در ۱۲/۲۴ ماه گذشته تجربه کرده است؟
  • کدام گزینه های تهیه پشتیبان / کار انبوه را در اختیار دارد؟

قیمت ها از ۲۰ دلار در هر ماه در انتهای پایین تا بیش از ۱۰۰ دلار در ماه برای سیستم های پایه بالاتر است. اما مراقب باشید: قیمت همیشه نشانه ای از ویژگی های بیشتر و خدمات بهتر نیست. اگر هنوز متوجه شده اید که آیا برنامه هاست وب سرور مجازی برای شما مناسب است، ممکن است ارزش آن را در انتهای پایین تر (به طور بالقوه یک حافظه ۶۴ مگابایتی با ۲ گیگابایت فضای خالی روی دیسک سرور مجازی) داشته باشد.

شما همیشه می توانید از آنجا گسترش دهید – فقط مطمئن شوید که یک شرکت هاست را انتخاب کنید که بتواند گسترش شما را در ذهن داشته باشد. اگر به منابع قابل توجه سخت افزاری بیشتری نیاز دارید، محل همکاری برای راه رفتن است. با این حال، اگر شما بودجه کوچک اما ایده های بزرگ، سرور مجازی ممکن است فقط برای شما باشد.

بازخوردها
مقالات مرتبط
گیم فیشینگ چیست؟
گیمیفیکیشن چیست و چه تاثیری بر کسب و کارها دارد؟
یکی از نوین‌ترین روش‌ها برای برقراری ارتباط با مشتریان و یا مخاطبان، استفاده از روش‌های گیمیفیکیشن Gamification است.…
زمان مطالعه: 5 دقیقه
انواع سیستم عامل چیست ؟
سیستم عامل چیست؟ (معرفی انواع سیستم عامل)
بدون شک تمامی افرادی که با سیستم‌ها و تجهیزات کامپیوتری در ارتباط هستند، نام سیستم‌عامل را شنیدند و…
زمان مطالعه: 4 دقیقه