آشنایی با DNS در کمتر از ۱۰ دقیقه

زمان مطالعه: 2 دقیقه
انتشار :
۱۳۹۷-۱۰-۰۴

اگر می خواهید در اداره ی وب سایت خود به دیگران نیازی نداشته باشید ، لازم است که بدانید DNS چیست و چه نقشی در وب سایت شما دارد. این امر هم سبب می شود شما از هاستینگ خود لذت ببرید و هم در زمان بروز مشکل به شما در اداره ی وب سایت کمک می کند.

در این مقاله ما سعی کرده ایم تا به شما بگوییم چطور در کمتر از ۱۰ دقیقه می توانید شناخت کاملی از DNS به دست آورید.

بسیار خب، زمان سنج را فعال کنید.

به نظر ما بهترین معادل برای DNS ” خانه ” است. شما اساساً وب سایت و ایمیلهایتان را در “خانه ” نگه می دارید. بسته به نظر شما ممکن است هر دو در یک خانه باشند و یا هر کدام در خانه ای جداگانه قرار داده شوند. منظور ما از ” خانه ” در حقیقت یک سرور اختصاصی است که در قفسه ای در یک دیتاسنتر بزرگ قرار گرفته است. آشنایی DNS

سرور در حقیقت وسیله ای شامل یک هارد برای ذخیره ی اطلاعات و چند بخش محاسبه گر است. فایل ها ، تصاویر و coding وبسایت شما در اینجا ذخیره می شوند. همینطور اطلاعاتی که ایمیلهای شما را می سازند نیز بر روی سرور ذخیره می شوند.

هر سرور نشانی مخصوص به خودش را دارد و یک سیستم بایگانی بزرگ برای ثبت اینکه   ایمیل ها و وب سایت هر کس در کدام سرور قرار گرفته، وجود دارد.

این سیستم بایگانی در دنیای آنلاین ، DNS نامیده می شود. در اصل دامین شما www.yourwebsite.com.au اطلاعات ثبت شده ی مخصوص به خودش را در DNS دارد. این موارد ثبت شده در دسترس عموم قرار دارند و در هر کامپیوتری که دامین شما را جستجو کند ، قابل مشاهده خواهند بود.

بسته به اینکه شما چند رکورد برای دامین خود ایجاد کرده باشید ، ممکن است ۱۰ و یا ۵۰ رکورد برای دامین خود داشته باشید. شما ممکن است در اکانت هاستینگ خودتان خدمات متعدد و متفاوتی ارائه کنید ، یا تعداد زیادی دامین زیرمجموعه و add on داشته باشید . این موارد سبب می شود که شما رکورد بیشتری در DNS داشته باشید . آشنایی DNS

هر رکورد یک هدف مشخص و مخصوص به خود دارد ، مثلاً یک رکورد مشخص می کند که ایمیلهای شما باید به کدام سرور مجازی تحویل داده شود. در حالیکه یک رکورد دیگر مشخص می کند که کسانی که وب سایت شما را جستجو می کنند ، باید به کدام سرور مراجعه کنند.

بازخوردها
مقالات مرتبط
گیم فیشینگ چیست؟
گیمیفیکیشن چیست و چه تاثیری بر کسب و کارها دارد؟
یکی از نوین‌ترین روش‌ها برای برقراری ارتباط با مشتریان و یا مخاطبان، استفاده از روش‌های گیمیفیکیشن Gamification است.…
زمان مطالعه: 5 دقیقه
انواع سیستم عامل چیست ؟
سیستم عامل چیست؟ (معرفی انواع سیستم عامل)
بدون شک تمامی افرادی که با سیستم‌ها و تجهیزات کامپیوتری در ارتباط هستند، نام سیستم‌عامل را شنیدند و…
زمان مطالعه: 4 دقیقه