چگونگی ذخیره سازی داده ها در ابر (کلود) | بخش دوم

زمان مطالعه: 3 دقیقه
انتشار :
۱۴۰۲-۰۲-۱۶

ذخیره سازی بلوک : فرمت ذخیره سازی مبتنی بر بلوک برای داده های ساخت یافته

ذخیره سازی بلوک یک مدل ذخیره سازی انعطاف پذیر و منطقی است. که در آن تمام داده ها به بلوک های داده ای از اندازه یکسان تقسیم می شوند. که به نوبه خود آدرس های خود را دریافت می کنند. آدرس سلول های حافظه فیزیکی خلاصه می شود. بنابراین مکان واقعی واحدهای ذخیره سازی برای ذخیره سازی فایل بی اهمیت است. هارد دیسک یا سرور که در آن اطلاعات جدید فرود می آید. چگونه بلوک های فردی مرتب می شوند و چگونه دسترسی به آنها کار می کند، به راحتی می تواند توسط نرم افزار تنظیم شود. در ابر، ذخیره سازی بلوک به عنوان یک فرمت ذخیره سازی برای برنامه های پایگاه داده و سایر برنامه هایی که با داده های ساختاری کار می کنند، مناسب است.

چگونه ذخیره سازی داده ها در کلود کار می کند؟ | بخش دوم

ذخیره سازی شیء: سازمان مبتنی بر شیء از داده های بدون ساختار

ذخیره سازی شیء یک سیستم ذخیره سازی است که فایل ها را به عنوان اشیاء، از جمله متادیت های متناظر ذخیره می کند. هر شیء یک شماره شناسایی منحصر به فرد دریافت می کند. که می تواند با دسترسی به برنامه ها برای کنترل آن بدون نیاز به کنترل دسترسی مورد استفاده قرار گیرد. امکان تغییر اشیاء ذخیره شده وجود ندارد، هر تغییری اطمینان حاصل خواهد کرد که یک شی جدید ایجاد شده است که حاوی نسخه سفارشی فایل اصلی است. این باعث می شود که ذخیره سازی ابعاد ذخیره سازی ابر مطلوب برای راه حل های پشتیبان گیری و آرشیو کردن باشد. علاوه بر این، مدیریت مبتنی بر شیء به خوبی برای ذخیره فایل های چندرسانه ای مانند موسیقی، فیلم ها و فیلم هایی که فقط خواندنی هستند (مثلا هنگام استفاده از خدمات جریان) مناسب است.

مزایای استفاده از ذخیره سازی کلود

ذخیره سازی فایل ها در ابر باعث می شود که به دلایل مختلف. یکی از مهمترین مزایای استفاده از این راه حل ذخیره سازی: این باعث صرفه جویی در خرید و مدیریت سخت افزار خود می شود. اگر تصمیم نگیرید. بر روی یک راه حل داخلی داخلی، مسئولیت تمام زیرساختهای زیربنایی را در اختیار ارائه دهنده قرار می دهد. اگر از ذخیره ابری برای پشتیبان گیری از داده ها استفاده می کنید، منابع برون سپاری دارای مزیت دیگری است که کپی اصلی و پشتیبان در یک مکان نیست، این امر از دست رفتن داده های کامل از طریق آتش و یا سرقت جلوگیری می کند. مزایای دیگر ذخیره سازی ابر عبارتند از:

انعطاف پذیری

هنگامی که به آن نیاز دارید، ذخیره سازی ذخیره سازی ابر را انجام می دهید و لغو زمانی که تقاضا دیگر فعلی نیست. با این وجود، اگر شما بر روی سخت افزار خود تکیه می کنید، اگر به حافظه کمتری احتیاج دارید، معمولا به راحتی آن را از دست نمی دهید.

مقیاس پذیری

مجازی سازی محیط ذخیره سازی به شما امکان می دهد حجم ذخیره سازی مناسب را انتخاب کنید. که می تواند هر زمان که فضای بیشتری نیاز دارید، تنظیم شود.

در دسترس بودن

ذخیره سازی ابر عمومی در هر زمان و از هر دستگاه در دسترس است. تا زمانی که شما یک اتصال اینترنتی فعال دارید. بنابراین شما می توانید فایل های خود را بر روی بروید.

معایب ذخیره سازی ابر چیست؟

ذخیره سازی ابر ثابت کرده است که جایگزین جالب و قدرتمند برای راه حل های ذخیره سازی سنتی از بسیاری جهات است. با این حال، سناریوهایی وجود دارد که در آن فایل پشتیبان در ابر با معایبی همراه است. اول و مهمتر از همه، وابستگی به اتصال به اینترنت یا ارتباط داخلی آن با سرور مجازی داخلی است. پایداری در اینجا نقش دارد – اگر اتصال کار نمی کند، دسترسی به ذخیره سازی ابر نیز ممنوع است. پهنای باند موجود برای انتقال صاف داده ها حیاتی است، که می تواند مشکل ساز باشد، به خصوص با دسترسی به شبکه تلفن همراه. ذخیره سازی ابر همچنین دارای معایب زیر است:

وابستگی به ارائه دهنده

هنگامی که یک راه حل ذخیره سازی ابر را انتخاب می کنید، به طور خودکار وابسته به ارائه دهنده می شوید. تغییرات ناخواسته به پیشنهاد و یا قطع خدمات را نمی توان رد کرد.

ایمنی

ارسال داده ها از طریق مرزهای شبکه خطرات امنیتی را ایجاد می کند – نه همه ارائه دهندگان، رمزگذاری داده های ذخیره شده را ارائه می دهند. علاوه بر این، زیرساخت فناوری اطلاعات (که توسط ارائه دهنده) مورد استفاده قرار می گیرد، یک هدف جذاب برای حمله است.

حفاظت از داده ها

هنگامی که به حفاظت از داده ها می آید، ذخیره سازی داده ها در ابر اساسا مشکل ساز است.

بازخوردها
مقالات مرتبط
گیم فیشینگ چیست؟
گیمیفیکیشن چیست و چه تاثیری بر کسب و کارها دارد؟
یکی از نوین‌ترین روش‌ها برای برقراری ارتباط با مشتریان و یا مخاطبان، استفاده از روش‌های گیمیفیکیشن Gamification است.…
زمان مطالعه: 5 دقیقه
انواع سیستم عامل چیست ؟
سیستم عامل چیست؟ (معرفی انواع سیستم عامل)
بدون شک تمامی افرادی که با سیستم‌ها و تجهیزات کامپیوتری در ارتباط هستند، نام سیستم‌عامل را شنیدند و…
زمان مطالعه: 4 دقیقه